Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20180626_224355_281-350x460.jpg

Grattis alla som fyller år idag!
 
Min farfar hette Mauritz :heart Så långt ifrån greve man kunde komma, men han jobbade sig upp från springschas till att driva matbutik och sen öppna radioaffär. 190 lång och kunde när han fyllde 90 fortfarande sätta händerna i golvet med raka ben. :heart

Mauritz är fint! ❤️
Min gammelfarfar hette Abel. Också fint tycker jag!
 
Inte ful. Ganska snygg och så även mamman och övriga släktingar.

däremot aningen reserverad och lite enstörig. Men kom till ro i famnen och slickade mig i ansiktet efter en stund. Hade jag hållit i den längre hade den nog somnat.

Nu är jag ju van vid flattar och deras översvallande människokärlek så jag har väl lite skeva referensramar :D
Det blir nog bra.

Återkom när jag haft den ett tag och den käkat alla datorsladdar och badat i gyttjan i bäcken några gånger......

Spännande, vad för ras? :).
 
Jag fick just ett sms från en av mina städfamiljer. Hon är desperat över hur huset ser ut med hela familjen hemma hela dagarna och ingen städhjälp, och jag vill så gärna åka dit och hjälpa! :arghh: Haha, för att inte tala om tanken på hur många städtillfällen det kommer att ta innan jag hunnit ikapp igen. 😅
 
Skrev så här på min fb och har fått så himla fin respons ❤️ Flera som ska köpa blommor, extra gott till hundarna, lite dyrare middag osv.

"Idag fyller jag 40 år 😀 Världsläget är just nu väldigt annorlunda så därför tänker jag faktiskt önska mig nått speciellt i år. Jag önskar att de som känner för att köpa en present lägger de pengarna på att stötta en lokal företagare. Köp hem en bukett blommor, köp fika från konditoriet, köp ett presentkort, köp lunch på lokala restaurangen, köp den där tröjan från affären på hörnet. Detta kan göras oavsett vart i landet man bor, jag menar absolut inte att ni ska köpa sakerna och ge dem till mig, ge dem till er själva och stötta er ort."
 
Jag råkade förresten komma hem med den här. :angel: Återkommer kanske i Hiss elelr Diss tråden så småningom.

Visa bifogad fil 48989
Åh, den sneglade jag på i affären igår! Rapportera hemskt gärna hur den var. Tanquerays Sevilla Orange är fantastiskt god annars, om du behöver ett alternativ ;)
Det blir definitivt en bra historia i framtiden! Själv tänker jag något sånthär:
"Hur klarade ni er igenom den stora pandemin -20?"
"Vi fikade. Ibland stöttade vi bageriet en bit här ifrån, ibland det nere på stan, ibland bakade vi själva. Men fika, det gjorde vi!"
Ja herregud, fika och fint väder är det som hållit mig vid liv de senaste veckorna! Har aldrig bakat så mycket!
 
Åh, den sneglade jag på i affären igår! Rapportera hemskt gärna hur den var. Tanquerays Sevilla Orange är fantastiskt god annars, om du behöver ett alternativ ;)
Den var jättegod! Uppfriskande och inte översöt sådär som jag tycker att de flesta ginsorter med fruktsmak brukar bli.
Jag har sneglat på Tanquerays flera gånger, deras original är fantastisk! :love: Ehum, men prisklassen är ju lite annan än Gordons. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp