Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hittills mest slappat med x antal koppar kaffe och surdegsmackor :) . Men jag har också lyckats grunda stallfönstret - samt fönsterkarmen - idag. Så projektet går framåt :up: ! Lite spännande att det stackars fönstret ALDRIG har varit målat på vissa ställen. Det har satts direkt i karmen en gång i tiden, och bara synliga ytor har målats under åren..... Och ändå var det så enkelt att plocka ut det ur karmen. Det satt bara fast med några krökta spikar runt omkring. Kanske man skulle sätta ett gångjärn i ovankant i stället, så det i fortsättningen blir öppningsbart. Vågar man det? Skulle det kunna funka? Men då måste man ju också sätta något i nederkant som låser fönstret? Ni ser.... Målare - ja :) ! Snickare - inte så mycket...... :D

Jag hade inte gjort det med ett gammalt fönster. Skruvarna river sönder för mycket i träet, det är därför de satte fast fönstren med hästskosöm.
 
Jag blöder ju också tokmycket näsblod ibland och beställer hem "Hemostop" med mor och far varje gång de kommer över. Har du testat dem?
Inte mina föräldrar alltså, även om de säkert gärna hjälper.
:D
Nej det har jag inte testat. Får kanske se om jag kan gå till apoteket och köpa. Det verkar inte vilja sluta.
Hade samma problem när jag var liten, men jag fick någon behandling? Och sedan dess har jag inte haft problem.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag hade inte gjort det med ett gammalt fönster. Skruvarna river sönder för mycket i träet, det är därför de satte fast fönstren med hästskosöm.
Tack :) . Nä, förstöra fönstret vill jag verkligen inte göra - då sätter jag hellre tillbaka det som det var bara..... HUR gammalt är ett gammalt fönster om det vare sig är ihopsatt med skruvar/spikar utan med träpluggar? Om man tittar från sidan ser man att glasrutorna inte är riktigt jämna heller.
 
:D
Nej det har jag inte testat. Får kanske se om jag kan gå till apoteket och köpa. Det verkar inte vilja sluta.
Hade samma problem när jag var liten, men jag fick någon behandling? Och sedan dess har jag inte haft problem.

De funkar jättebra för mig, men det är inte särskilt många tussar i samma förpackning så hugg två om du ofta har rikligt flöde. :)


Det var lagom rolig tnär jag klättrade i skogen förra veckan och näsan av någon anledning började Spruta blod! Happ, inget papper i väskan så jag använde mossa och diverse jag kunde hitta. När jag väl stapplade ut på den normala promenadleden måste jag ha sett helt grotesk ut och det är väl allt folk behöver just nu! Skulle inte förvåna mig om det blivit rubriker i lokaltidningen: "Extra extra! Corona muterar, apokalypsen ÄR här och den har ZOMBIES!"
 
Jag bokade via Trainline. :) Överraskad att det gick så fort ändå, de sade att jag fick räkna med att det skulle ta upp till 28 dagar.
Aha! Det var dem jag bokade med också, så då kanske jag kan räkna med lite extra klirr i kassan de kommande dagarna! :up:
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Tack :) . Nä, förstöra fönstret vill jag verkligen inte göra - då sätter jag hellre tillbaka det som det var bara..... HUR gammalt är ett gammalt fönster om det vare sig är ihopsatt med skruvar/spikar utan med träpluggar? Om man tittar från sidan ser man att glasrutorna inte är riktigt jämna heller.
minst 100 år?

Jag hade inte heller ändrat för mycket med ett gammalt fönster.
 
Aha! Det var dem jag bokade med också, så då kanske jag kan räkna med lite extra klirr i kassan de kommande dagarna! :up:

Det borde du ju! :) De var lite jobbbig aeftersom man (jag) inte fick något mail eller meddelande om att de tagit emot min begäran. Mailet jag fick igår var det första jag hört ifrån dem.
 
Har precis klivit upp. Sitter i solen och dricker kaffe och hade tänkt gå ner och måla. Då får jag ett sms från en kompis: "hej, anländer till ditt place efter lunch med champagne och fixar orimliga mängder bellinis, rimlig idé?"
Man ba jo men allså VARFÖR INTE? :rofl:
 
Tack :) . Nä, förstöra fönstret vill jag verkligen inte göra - då sätter jag hellre tillbaka det som det var bara..... HUR gammalt är ett gammalt fönster om det vare sig är ihopsatt med skruvar/spikar utan med träpluggar? Om man tittar från sidan ser man att glasrutorna inte är riktigt jämna heller.

Åh :love: @tanten är expert på området och jag bara en novis men en gissning är att det kan mycket väl vara bortåt hundra år.

Edit: Tvåa på bollen, experten hade redan sett ditt inlägg :D
 
Har tagit en lååång sovmorgon och verkar ha lyckats sova bort halsontet :banana: bara lite nästäppa kvar.
Ska nu bara hålla mig till lagom fysisk aktivitet idag så att det inte kommer tillbaka till kvällen :p
Är sååå trött på att vara isolerad från alla utom min sambo, haha. Stackaren jobbar också hemifrån pga student, så han har fått stå ut med min extremt dåliga humor 24/7 i en vecka nu.
 
Det borde du ju! :) De var lite jobbbig aeftersom man (jag) inte fick något mail eller meddelande om att de tagit emot min begäran. Mailet jag fick igår var det första jag hört ifrån dem.
Hmm, jag fick mail direkt som bekräftade att de mottagit min refund request men att det kunde ta 28 dagar för pengarna att dyka upp. Jag skickade dock inte in begäran förrän 26 mars, så det kanske dröjer en stund till innan jag får dem. Oh well, det blir en trevlig överraskning när de nu dyker upp!
 
Hmm, jag fick mail direkt som bekräftade att de mottagit min refund request men att det kunde ta 28 dagar för pengarna att dyka upp. Jag skickade dock inte in begäran förrän 26 mars, så det kanske dröjer en stund till innan jag får dem. Oh well, det blir en trevlig överraskning när de nu dyker upp!

Mitt kanske hamnade på villovägar. Oh well, det funkade ju fint ändå! :) Och jag skickade också in där i slutet på Mars någonstans så dina slantar borde inte vara så långt borta!
 
Jag försöker få tag på DFDS för att avboka en färjetur med dem mellan Amsterdam-Newcastle i sommar, men de har så sjukt dålig information om öppettiderna på sin kundtjänst :arghh: Har mailat dem i alla fall nu, eftersom de hänvisar till mail i stället för telefon pga högt tryck
Deras regler nu är att om de ställer in avgångarna (vilket de har gjort på denna linjen t om 20/5) så får man inga pengar tillbaka utan endast ett tillgodokvitto, vilket vi inte vill ha. Vår resa har avgång 16/7, så vi bestämde oss för att avboka den nu innan de förlänger tiden som rutten är nedstängd..
Hade planerat en väldigt efterlängtad träningsresa i UK med en vän och våra labradorer, men om den mot förmodan blir av ändå får vi väl åka Calais-Dover och köra i stället.
 
Jag försöker få tag på DFDS för att avboka en färjetur med dem mellan Amsterdam-Newcastle i sommar, men de har så sjukt dålig information om öppettiderna på sin kundtjänst :arghh: Har mailat dem i alla fall nu, eftersom de hänvisar till mail i stället för telefon pga högt tryck
Deras regler nu är att om de ställer in avgångarna (vilket de har gjort på denna linjen t om 20/5) så får man inga pengar tillbaka utan endast ett tillgodokvitto, vilket vi inte vill ha. Vår resa har avgång 16/7, så vi bestämde oss för att avboka den nu innan de förlänger tiden som rutten är nedstängd..
Hade planerat en väldigt efterlängtad träningsresa i UK med en vän och våra labradorer, men om den mot förmodan blir av ändå får vi väl åka Calais-Dover och köra i stället.

Mycket sånt nu, jag fixar en del resor genom min idrottsförening. En lång båttur fick nyss avbokas, och som tur är fick vi tillbaka pengarna... över 150´ papp, vilket vore en fet bit av föreningens årsbudget som skulle försvunnit annars. Jag har hört från flera som inte fått tillbaka pengar när resorna blev inställda.

Vi har en Norge-tur med buss i sommar också som jag håller på och velar med nu - ska vi chansa och boka, eller bara ställa in redan nu och satsa på hösten istället...
 
Mycket sånt nu, jag fixar en del resor genom min idrottsförening. En lång båttur fick nyss avbokas, och som tur är fick vi tillbaka pengarna... över 150´ papp, vilket vore en fet bit av föreningens årsbudget som skulle försvunnit annars. Jag har hört från flera som inte fått tillbaka pengar när resorna blev inställda.

Vi har en Norge-tur med buss i sommar också som jag håller på och velar med nu - ska vi chansa och boka, eller bara ställa in redan nu och satsa på hösten istället...

Vad skönt att ni fick tillbaka pengarna! En rätt rejäl summa... Vår resa kostade bara 10’, men det känns ändå som att det är för mycket pengar för att chansa :p det verkar som att vi får tillbaka alla pengar för träning och boende i alla fall, det är 10’ till/person.

Det är ju onekligen svårt att planera. UK känns tyvärr ganska avlägset redan v.29-30 som vi skulle åkt, men Norge till hösten skulle ju kunna funka. Förstår att ni velar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp