Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, så syrligt och gott!
Hmm... Jag har aldrig bakat det själv och tycker det verkar komplicerat :p. Litar inte på min näsa att jag ska känna om det luktar rätt eller fel :p.

Det tar tid och man kan göra det krångligt om man vill... men när surdegsgrunden väl är igång är det inte svårt, bara tidskrävande. Sedan kan man ju börja nörda och titta på hur man får ordentliga hål i brödet och drömma om att köpa en surdeg från Egypten som härstammar från pyramidernas tid... :o
 
Det blev bara en kort promenad - det ser soligt och varmt ut men väl ute blåste det ordentligt och kyligt. Men jag gick till konditoriet och köpte bröd och en bit Budapest som jag ska avnjuta senare :d. Nu har jag ätit lunch (stuvade makaroner, Oumph, små tomater, några överblivna sugar snaps och några skivor gurka). Ska ta tag i att lägga upp grejer till försäljning - det får bli dagens projekt, funkar trots att huvudet känns tungt och slutkört idag. Ska bara diska först!

Edit: De som påstår att vitpeppar är avskräckande för katter kan slänga sig i väggen. Lillan har smugit runt och gjort vad hon kunnat för att försöka komma åt min matlåda som stod för att svalna medan jag åt. Jag hade ordentligt med vitpeppar och muskot i makaronerna.. Lillan går efter principen att om matte äter så är det gott, oavsett vad det är! :cautious:
 
Glad påsk!

C4BA239D-B618-4D19-B50E-74F7022C23A5.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp