Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppe tidigt. Har påbörjat att överföra allt jag behöver på datorn till en extern hårddisk.
En gigantisk uppgift, eftersom de interna felen i datorn gör att jag inte kan överföra mer än till exempel 10 bilder i taget. Gör jag ett enda fel får jag I/O fel och måste starta om datorn mellan 10-20 gånger och sen kan jag fortsätta 🙈
Detta kommer nog ta ett tag... :meh:
 
Efter att ha blivit väckt av 26-åringen så tog jag sovmorgon :) Har varit vaken en timme eller så men bara slappat. Nu börjar det nog bli dags att aktivera oss. Jag ska bädda om, sätta igång tvättmaskinen, plocka undan torr tvätt från igår och tömma diskmaskinen innan vi kör till stallet.
Därefter har jag tänkt att vi kanske ska ta en fika på ett ganska nytt ställe här i kommunen :)
 
Ponnyvalet gick bra och ungkotten är lycklig!
IMG-20200410-WA0001.webp
 
Har hittills mest slappat med x antal koppar kaffe och surdegsmackor :) . Men jag har också lyckats grunda stallfönstret - samt fönsterkarmen - idag. Så projektet går framåt :up: ! Lite spännande att det stackars fönstret ALDRIG har varit målat på vissa ställen. Det har satts direkt i karmen en gång i tiden, och bara synliga ytor har målats under åren..... Och ändå var det så enkelt att plocka ut det ur karmen. Det satt bara fast med några krökta spikar runt omkring. Kanske man skulle sätta ett gångjärn i ovankant i stället, så det i fortsättningen blir öppningsbart. Vågar man det? Skulle det kunna funka? Men då måste man ju också sätta något i nederkant som låser fönstret? Ni ser.... Målare - ja :) ! Snickare - inte så mycket...... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp