Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Extrapris på Cassilero Del Diablo merlot på Tesco idag, tack så mycket! Jag ska egentligen ha det att laga mat med, men man måste ju provsmaka först. Jag firar dessutom att jag fick tillbaka pengarna för tågbiljetterna till London idag. :D
Skål!
Åh, vem bokade du med? Jag väntar också på att få tillbaka mina nämligen men har inte hört något än...
 
Jag är alldeles hes och trött i skrattmusklerna efter virtuellt pub quiz och allmänt snack med några tjejkompisar. Har skrattat sådär mycket så att man bara väser, skakar och inte får luft ni vet? Låter ju inte jättehärligt när jag beskriver det så, men gud vad bra det är för själen att bara få skratta så fullständigt ohämmat ibland! Annars brukar det bara vara sambon som kan framkalla sådana skrattanfall hos mig.

Nu har jag huggit in på Marabou-chokladen som jag suktat efter i flera veckor och ska se ett avsnitt av en serie tillsammans med sambon innan vi trillar i säng. Ser fram emot lång sovmorgon imorgon! :love:
 
Vår ena bil ska säljas och sambon "trilskas" :meh:
Bilen behöver ett antal uppdateringar för att gå igenom besiktning för att säljas registrerad enligt lag.
Detta skulle kosta oss ungefär $2000

Vi köpte bilen för 2 år sedan för $2500

Om vi betalar för att få bilen fixad gissar jag att vi kan sälja den för någonstans runt $1800-2500

Jag tycker det vore bättre att avregga bilen, skippa besiktning och sälja utan regplåtar för $500 som den är. Vilket vore lagligt med.

Sambon vill inte sälja bilen för under $1000 utan att fixa den. Han tycker inte att det är något fel på bilen.

Vi kan inte ha kvar bilen vilket som, den ska bort, så långt är vi överens.
 
Nyss släppt ut hundarna, satt i motorvärmaren och burit in några bägarrankor då det är frostvarning. Sovit skit i natt, sist jag hade en löpande siames låg hon tyst och stilla och sov med mig. Myran som är oriental förstår inte alls varför matte vill sova och inte lyssna på hennes skönsång. :meh: Nu är hundarna inne igen efter att ha skällt ut något utanför tomten. Jag vill inte åka till jobbet, jag vill få sova! :arghh:

Ska se om jag kommer ihåg och vet var öronpropparna är, jag har inte sovit med sådana på åratal. 😕
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
754
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp