Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan en inte köra i dimma ska en nog inte ha körkort... :rofl:
Kan ju alltid vara värre. Rejäl dimma OCH snö. Den är fan inte kul. Varit med om en gång. Kändes verkligen att jag körde i total blindo och knappt visste var jag var- alltså hur nära avtagsvägen hem jag var eller om jag skulle hamna ute på åkern utmed raksträckan ifall jag skulle råka ta av för tidigt.
 
Kan ju alltid vara värre. Rejäl dimma OCH snö. Den är fan inte kul. Varit med om en gång. Kändes verkligen att jag körde i total blindo och knappt visste var jag var- alltså hur nära avtagsvägen hem jag var eller om jag skulle hamna ute på åkern utmed raksträckan ifall jag skulle råka ta av för tidigt.

Jag har kört efter plogkäpparna i full snöstorm en gång... sikten var inte bättre än att du såg till nästa pinne. Det gick ju inte fort men nog gick det.
 
Sitter i bilen på väg till värmland för att äta årets räkmacka. En tradition vi har på sommaren. Nu är det två år sedan jag var där så jag hoppas dom sista 45 minuterna går fort.
Sedan bär det vidare någon mil norrut för att hjälpa en fin vän när vi ändå är i krokarna.
 
Sitter och väntar på uppkörning... Har körkort för automatväxlad bil sen många år tillbaka, men nu behövs för manuell av olika anledningar. Rädd att jag ska vara för dålig på ecodriving för att bli godkänd... Hoppas det känns lite bättre när jag väl träffat personen som ska bedöma mig.
 
Sitter och väntar på uppkörning... Har körkort för automatväxlad bil sen många år tillbaka, men nu behövs för manuell av olika anledningar. Rädd att jag ska vara för dålig på ecodriving för att bli godkänd... Hoppas det känns lite bättre när jag väl träffat personen som ska bedöma mig.
Hur gick det?
Jag hade turen att få en hästintresserad, ung kvinna så vi satt och snackade hästar och ridskolor under hela uppkörningen vilket fick mig att slappna av rejält och känna mig bekväm. Jag höll på att missa ett tillfälligt rödljus vid ett vägbygge men det märkte hon inte ens för att hon var så upptagen med att prata häst 😄 Jag var även väldigt noga med att köra ecodrivning då en vän till mig blivit kuggad pga att han inte gjorde det.
Håller tummarna för att det gick bra!
 
Går förbi oxelhäcken runt ip. Ser almskott. Sträcker mig automatiskt efter sekatören som brukar sitta på mitt högra ben. Nej just det, det är när jag jobbar ja :angel: :D
Arbetsskada.
När jag jobbade som lokalvårdare på ett konferenshotell började jag lägga kudden åt rätt håll och vinkla persiennerna rätt även hemma.
När jag praktiserade på bibliotek så sorterade jag mina egna böcker efter författare i bokstavsordning. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 158
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 379
· Visningar
38 507
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp