Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slösurfar på youtube och ett reklamklipp med en entusiastisk kvinna börjar:
"My husband and I took this DNA-test and a couple of weeks later ..."
Jag trycker på skip så fort som möjligt medan min hjärna per automatik fortsätter meningen:
".. we found out we're sibblings!"
Jag har absolut ingen aning om hur kvinnan faktiskt avslutar meningen. Men jag gissar att det är ett annat avslut än det min hjärna improviserade ihop.
 
Varit och handlat och en påse Ahlgrens bilar kom med. Läser en bok just nu där huvudpersonens favoritgodis är Ahlgrens bilar som han stoppar i sig i tid och otid. Tycker sannerligen inte det är en ansvarsfullt tar författarna idag inget ansvar för folkhälsan 😠 är det konstigt att man blir sugen?
 
Undrar hur mycket ledighet jag kan ta i år egentligen. Är just nu inne på min fjärde semestervecka under sommaren. Tidigare under året har jag haft två veckor ledigt under våren.
Ändå har jag över 5 veckors betald ledighet till att ta ut om jag vill 😅

Jag leder ;)
Det senaste året har jag haft en vecka vid jul för en resa till Tyskland, två veckor OS-lov, en vecka för skidresa, en vecka för Bukarest-resa och 3,5 vecka sommarsemester. Har precis varit i kontakt med planeringen för att ta en vecka i höst :D
 
En cider nu. Sitter i Parksnäckan och väntar på Albin Lee Meldau. Han kommer 20
Så 2 förband innan
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1661443681647.webp
    FB_IMG_1661443681647.webp
    95,6 KB · Visningar: 11
Jag har Kronans app och i den står det ”ingår ej i förmån” tills det gått två tredjedelar sen senaste uttaget. Sen ändras det till ”ingår i förmån”.
Är det en annan antibiotika än den du har nu? Alla ingår ju inte i förmånen, kan även vara en del förpackningar som inte ingår, t.ex har jag en medicin där 25-p inte ingår men 100-p gör det.

När jag var på apoteket så frågade jag och det går inom högkostnad men tandis hade inte skrivt det så att det inte gjorde det - extremt mystiskt eftersom han gjorde det förra gången och penicillin är inte direkt något man OD eller säljer svart. Apotekaren tyckte att jag skulle prata med tandis så han bara kunde skriva nytt recept som gör att det går under högkostnad. Den tar slut(penicillinet alltså) imorgon så skriver han direkt så är allt ok.
 
Jag är inte klok, nu vill jag ha baba ganoush också. En person. Nästa är väl ost rullar nej! Kan jag sluta? Har iaf i ett ögonblick av galenskap beställt allting till mahmmara förutom valnötter. Jag är galen. EN person, fyra meze. Följer receptet vilket är menat för fyra personer. Någon som bor i Stockholm och vill hjälpa mig äta upp det? :banghead:

Vissa tröstshoppar kläder, jag tröstshoppar mat...
Fasen att jag inte bor närmare dig! Jag är en hejjare på att äta mat :d :D
 
Varit och handlat och en påse Ahlgrens bilar kom med. Läser en bok just nu där huvudpersonens favoritgodis är Ahlgrens bilar som han stoppar i sig i tid och otid. Tycker sannerligen inte det är en ansvarsfullt tar författarna idag inget ansvar för folkhälsan 😠 är det konstigt att man blir sugen?
Exakt!
Jag äter ff "Giggi-blandning" då och då. Är säkert 20 år sen jag sist läste böckerna (det kanske jag måste göra snarast) men godiset hänger med ändå!

Det borde vara varningstext på böcker där det förekommer godis!😆
 
Exakt!
Jag äter ff "Giggi-blandning" då och då. Är säkert 20 år sen jag sist läste böckerna (det kanske jag måste göra snarast) men godiset hänger med ändå!

Det borde vara varningstext på böcker där det förekommer godis!😆

Men gaaah menar du på allvar att det kan få såna långtidseffekter och jag kan stoppa i mig Ahlgrens bilar i 20 år framöver?..:crazy::crazy: Jag som trodde det skulle vara över efter boken är slut. :eek::eek: Socialstyrelsen får nog ta och styra upp detta med en varningstext på böckerna när det förekommer godis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 156
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 376
· Visningar
38 342
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp