Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom hem efter röstning, träning och handling. Tittade in i mitt kylskåp och tog på rutin fram grejer att äta, men min supertrötta hjärna skrek pizza. Så jag gick och handlade pizza. Har typ aldrig hänt mig förut, jag måste oftast peppa upp mig för att äta sån mat. Brukar aldrig orka gå iväg och handla när jag väl blir sugen heller. Men i dag var hjärnan tydligen extra bestämd.

Har ätit halva pizzan och är fortfarande hungrig. Brukar oftast behöva anstränga mig för att äta en halv? Nåja, god var den i alla fall.:D
 
Laddar upp inför ”vegetariska september” genom att avnjuta detta medelst vin, sittande på en servering i kvarteret.

CC2A62DA-E28F-4BC9-8289-B9CA60FECB7F.webp


Tyvärr läste jag just ”kristna värdepartiets” partiprogram. Behöver nog mer vin efter detta. Väldigt mkt mer vin…
 
Jag är inte klok, nu vill jag ha baba ganoush också. En person. Nästa är väl ost rullar nej! Kan jag sluta? Har iaf i ett ögonblick av galenskap beställt allting till mahmmara förutom valnötter. Jag är galen. EN person, fyra meze. Följer receptet vilket är menat för fyra personer. Någon som bor i Stockholm och vill hjälpa mig äta upp det? :banghead:

Vissa tröstshoppar kläder, jag tröstshoppar mat...
skulle varit gott men har redan ätit!
 
Jag är så nöjd med mig själv idag. Jag har gjort en massa extra i städhuset som skött sig själva under sommaren (de blir nog glada när de kommer hem) samt sett till att hyresvärden äntligen kom förbi och hämtade den överblivna dörr jag haft stående i lägenheten i FEM (!) år, och desstom bkat upphämtning av den gamla soffan så att jag äntligen ska kunna köra över hela heltäckningsmattan med tvätt och köpa ny soffa. Det här är en STOR dag för Sel, nu är jag totalt slutkörd.
 
Badade efter jobbet. Inte riktigt värt pga lite för många brännmaneter. Men det var skönt i vattnet och härligt på stranden!
(Och tänk att jag som älskar havet, har en sån tur att jag bor 500 meter därifrån! Och 3 km från den "fina" stranden 😍)
 
Nej! Helt orimligt! Det är inte fredag förrän i morgon.
Va va va? :confused: Det var ju fredag igår… dvs det är lördag idag! :D

Det är inte alls synd om dig, om du varit så klantig att man inte ser till att det finns chips hemma! Fyyyy :mad:


P.s jag har chips hemma, ska jag posta ett gäng?? :p
Det är visst synd om mig för det var inte jag som åt upp chipsen så hur kunde jag veta att de var slut? :mad: :laugh:

Bra idé! Förutom att jag känner mig skeptisk till om PostNord klarar av jobbet. Kommer chipsen hinna mögla på vägen? Kommer de vara helt krossade? Eller hamnar de i grannens brevlåda? :confused:

Fördelen med att sonen var iväg och övningskörde : de köpte hem chips till mig för annars hade jag också surat :angel:
Vad elakt att de inte köpte chips till mig också?! Hallå.. tänk på mig! :angel: :D
 
Jag får spunk. Var säker på att kikärterna var färdigkokta, mjuka när jag klämde på dem men det är helvete att få dem att förvandlas till hummus i mixaren. Nästa gång ska jag överkoka så de trillar isär.

Låtit några vara kvar och kokar resten längre, vi får se vad som händer
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 156
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 368
· Visningar
38 111
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp