Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick en kalldusch när vi räknade på våra månadskostnader framöver. Fick en ännu värre kalldusch när vi gick igenom våra kreditfakturor från senaste två åren. Så nu har jag varit på ÖB och Willys och storhandlat, och gjort storkok på chili con carne. Är, trots att jag fick laga mat med ungen på höften och sjunga hjulen på bussen på repeat, och dessutom skar mig satan när jag hackade paprika, rätt taggad på mitt nya liv som super saver mom. Ni hittar mig i nästa säsong av Extreme Couponing.
Tänk på att köpa tillräckligt stort hus nu så du får plats med lager till alla saker du får gratis med dina kuponger 😁 Vem behöver inte 20 flaskor YES diskmedel eller 30 flaskor Felix ketchup liksom?
 
På väg hem nu
Albin Lee Meldau var så j-a bra!. En artist som bjuder på sig själv.
Av de 15 konserter jag har sett i sommar hittills i Parksnäckan, så hör nog Albin Lee Meldau till Topp 3
De andra 2 är Monica Mac och Thomas Stenström
 

Bifogade filer

  • 20220825_203302.webp
    20220825_203302.webp
    140,8 KB · Visningar: 7
Tänk på att köpa tillräckligt stort hus nu så du får plats med lager till alla saker du får gratis med dina kuponger 😁 Vem behöver inte 20 flaskor YES diskmedel eller 30 flaskor Felix ketchup liksom?

Men JA! Ett lager förtjänar ju ett eget rum med stringhyllor liksom. Tacka vet jag äldre hus med bra källare eller extra rum bakom garaget. Nybyggda har ju ingen förvaring?!

Kan lätt se mig själv köpa balar med toalettpapper eller 15 förpackningar diskmaskinstabletter. @Voeux vs. inflationen 1-0.
 
Fick bli 20 min skrittarbete på ridbanan I grimma och grimskaft och i helt fel byxor men så himla välgörande det var att njuta en stund från hästryggen, det har jag saknat 😍. Sen hem och njöt en stund av sommarkvällen ute med katterna och älsklingen som grillade; himla gott med grillat och en Briskacider med mango 😋. Härligt! 😍
 
Är sugen på chips eller ostbågar. Har lite lösgodis, men tycker att det är för sött. Är inte sugen på sött, tror jag. Åt två knäckemackor vid 22 så hungrig borde jag inte vara. Bra matdag ändå, men ändå sugen. Och förstås inga chips eller ostbågar hemma. Är nog sugen på ost, bara för att jag inte ska till affären förrän tisdag... var i affären i dag och köpte inte ost, var i affären i förrgår och kompisen frågade om jag skulle ha ost och då svarade jag honom att "nej, inte i dag, jag har inte varit sugen på ost på länge så inte idé att köpa, risken är att den inte blir uppäten". Märkligt sug jag har nu....
 
Testade just för första gången en schampokaka. Alltså WOW! :love: Inte för att jag vet det långsiktiga resultatet än, men gisses vad lätt det var att schamponera håret!:bow:

Jag har väldigt tjockt hår, och få in schampot ordentligt i hårbotten är alltid en kamp. Uppe på huvudet går det bra, men sen lär jag köra nacken och sen sidorna med några klickar till. Med kakan så bara gnuggade jag lite uppe på och lite i nacken, och det löddrade massor.

Jag är typ lyrisk nu?! 😍
 
Testade just för första gången en schampokaka. Alltså WOW! :love: Inte för att jag vet det långsiktiga resultatet än, men gisses vad lätt det var att schamponera håret!:bow:

Jag har väldigt tjockt hår, och få in schampot ordentligt i hårbotten är alltid en kamp. Uppe på huvudet går det bra, men sen lär jag köra nacken och sen sidorna med några klickar till. Med kakan så bara gnuggade jag lite uppe på och lite i nacken, och det löddrade massor.

Jag är typ lyrisk nu?! 😍
Håll oss gärna uppdaterade! För mig som städar är alla typer av hårdtvål typ den värsta mardrömmen, men schampokakor kanske är annorlunda! :D
 
Är sugen på chips eller ostbågar. Har lite lösgodis, men tycker att det är för sött. Är inte sugen på sött, tror jag. Åt två knäckemackor vid 22 så hungrig borde jag inte vara. Bra matdag ändå, men ändå sugen. Och förstås inga chips eller ostbågar hemma. Är nog sugen på ost, bara för att jag inte ska till affären förrän tisdag... var i affären i dag och köpte inte ost, var i affären i förrgår och kompisen frågade om jag skulle ha ost och då svarade jag honom att "nej, inte i dag, jag har inte varit sugen på ost på länge så inte idé att köpa, risken är att den inte blir uppäten". Märkligt sug jag har nu....
Ät ett kex med något litet salt på, eller en oliv eller saltgurka? :)
 
Nu ska jag försöka sova. Hämtade två tjocka hundmadrasser och en till dyna att lägga ovanpå så nu är det helt okej ändå.
Fattar dock inte varför dom inte bara köper en riktigt säng? Helt sjukt att man ens behövt sova på en luftmadrass och nu tvingas sova på golvet, på jobbet.
Hade jag inte sluppit nätter nu resten av året så hade jag vägrat jobba en natt till innan dom löst en ordentligt sovplats.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 154
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 363
· Visningar
37 898
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp