Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick en kalldusch när vi räknade på våra månadskostnader framöver. Fick en ännu värre kalldusch när vi gick igenom våra kreditfakturor från senaste två åren. Så nu har jag varit på ÖB och Willys och storhandlat, och gjort storkok på chili con carne. Är, trots att jag fick laga mat med ungen på höften och sjunga hjulen på bussen på repeat, och dessutom skar mig satan när jag hackade paprika, rätt taggad på mitt nya liv som super saver mom. Ni hittar mig i nästa säsong av Extreme Couponing.
 
Har precis gjort i ordning 3 barn för natten medan mannen är ute och övningskör med tonåringen. Körskolan hade inte körlektioner förrän i oktober så nu tvingas vi kör ännu mer här hemma så han förhoppningsvis kan ta sitt körkort innan jul.
 
Undrar hur mycket ledighet jag kan ta i år egentligen. Är just nu inne på min fjärde semestervecka under sommaren. Tidigare under året har jag haft två veckor ledigt under våren.
Ändå har jag över 5 veckors betald ledighet till att ta ut om jag vill 😅
Det låter lite som ett av mina första jobb (inom mitt yrke) där vi hade 17 veckors semester. Gött tyckte jag!



Jag har ätit middag (tack och lov för färdig matlåda!) och ska tillbaka till det här gosetrollet i sängen. :love:
EF2A4CC0-923A-4C5B-A0A3-723E5676FC64.webp
 
Är helt slut efter en heldag planeringsdag med jobbet. Visserligen god mat på Scandic Star hotell i Lund och trevlig dag annars också, men det tar verkligen på krafterna att sitta och lyssna och jobba i grupp med ett gäng på 70 personer.


Meeen.... på måndag ska vi börja arbeta i team. Det känns lite lätt förvirrande, nya arbetsuppgifter som vi inte haft tidigare, men som är sekreteraruppgifter så det är några år sedan jag gjorde dem, de ska dammas av nu! Eller ska de det? Tydligen ska jag inte göra vissa saker ändå... men jag förstod inte varför. Just nu är jag för trött för att orka tänka mer på det, jag längtar efter sängen.... Huvudet värker som tusan så det ska verkligen bli skönt att lägga sig sedan!!!
 
Hmm, alternativt så verkar alla meze hålla sig i kylen så jag kan alltid leva på det i några dagar. Var så slut efter alla känslostormar att jag köpte glass för när jag kraschar och istället för att stoppa dem längst bak i frysen sitter jag och äter sagda glass, 18.9 och är på väg upp.
 
Foton från min systers bröllop och från Slovenien-resan redigerade och beställda. Det är fantamig billigare än man tror att beställa bilder, i albumstorlek.
Ja när jag beställt bilder åt släkten via nätet har de blivit chokade över priset. Att fixa det hos fotohandlaren i stan kostar dubbla kostnaden minst även om nätet är med porto...
 
Ja när jag beställt bilder åt släkten via nätet har de blivit chokade över priset. Att fixa det hos fotohandlaren i stan kostar dubbla kostnaden minst även om nätet är med porto...
Ja, jag beställde 110 foton + en förstoring och det gick på 160kr inkl frakt (dock med 50krs rabattkod)! Så himla värt. Har beställt från företaget innan och vet att bilderna blir bra.
 
Panik! Hittade inte tahini och trodde den var slut/inte inköpt trots att jag var säker på att jag hade den hemma. Men hittade den till slut längst inne i ett skåp. Det var en hel del olja som täckte själva pastan som jag hällde av. Men den är ändå relativt lös och klumpfri när jag rört lite. Nu ska jag göra hummus.

Hittade tom fläskkarré på extrapris så jag kan grilla en skiva och äta med hummus, tsatsiki, och om jag orkar muhammara och vad de kallar orientaliskt bröd dvs tunt och ojäst. När jag orkar sätta igång med hela processen efter alla känslostormar. Tröstade mig med att äta glass som finns där för när jag kraschar, inte så troligt eftersom jag ligger på 18.9 för tillfället, försöker få ner det med 3 enheter per halv timme så jag inte dyker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 156
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 369
· Visningar
38 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp