Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb men bara att vända. För att vara diabetikern är jag banne mig expert på att lämna min bukspottkörtel lite varstans. Idag ligger den kvar på köksbordet :banghead:

Kan ju tycka att efter 30 år så borde jag kunna det här men icke.

Jag har startat igång allt nu är det bara att åka hem och hämta insulinet i lugn och ro. Mina kollegor skrattar gott åt mig och undrar vad det är för ide att ha extra nålar, insulinampuller mm om jga tänker glömma sprutan.

Dags att skriva ut en extra och förvara på jobbet tror jag :D

Ja ja bara ta tag i det och åka hem igen

Har du inte pennor? Jag har pennor (och nålar) i varenda väska och extra pennor på alla ställen jag möjligtvis kommer att stanna övernatt på om jag åker dit regelbundet som hos min pappa i Roslagen.
 
Har du inte pennor? Jag har pennor (och nålar) i varenda väska och extra pennor på alla ställen jag möjligtvis kommer att stanna övernatt på om jag åker dit regelbundet som hos min pappa i Roslagen.
Japp jag har pennor. de ligger utspridda lite varstans typ stallet, hos brorsan mm men inte här på jobbet. Hade en här men den vart tvungen att flytta med hem ett tag och så har det blivit såhär.

har slutat använda väska då jag har en förmåga att stoppa på mig allt möjligt i den förutom det man behöver så man går med mobil, nycklar och plånbok i handen trots handväska så slutade med handväska :rofl:
 
Tog min morgonångest och kom upp lite snabbare än igår iaf. Sen gjorde jag frukost (i snigelfart), kaffe, packade allt och drog ner till bryggan. Morgondyk var himla fint :love: (är förmiddag nu kanske, men ändå)

Nu sitter jag här med bok, dator och hela baletten och lyssnar på plaskande fiskar. Solen bränner mycket mer än planerat 😅

A0984CE1-9150-483D-B247-03503AD2425B.webp
 
Våran nästan löjligt snälla katt blev så upprörd under blodprovstagningen att hon försökte bita mig. Nu väntar vi på svar (uppföljning av huggormsbett). Sa innan att jag blev nervös; blev erbjuden att gå ut då djursjukskötaren trodde antagligen att jag syftade till provtagningen men nej, absolut inte. Nervös för vad det ska visa!
 
Ska jobba sista natten nu på länge, vilket är skönt. Jag hatar att jobba natt, av många olika skäl. Är schemalagd fram till mitten av december och slipper både helger och natt från och med september :bow:
Problemet med natten idag är att luftmadrassen (ja, det finns inte ens en enkel Ikea-säng…) har gått sönder så jag får väl sova på golvet då om det är lugnt? Fick absolut noll gehör från ledningen när jag tog upp avsaknaden av viloplats. Så skönt det ska bli….:meh:
 
Hade beslutsångest igår kväll för om jag skulle träna idag innan jobbet eller inte. Var så himla trött så var noll sugen. Tänkte att jag får se hur det känns när klockan ringer kl 6. Det blev ingen träning :p Så det får bli i morgon innan jobbet istället.

Rätt lugnt på jobbet men fått lite gjort iallafall. Börjar bli hungrig så ska snart hämta matlådan och på rasten ska jag ta islandshästarna på en ridtur.
 
Ligger i sängen och trampar med fötterna så jag inte får blodpropp i benen. Blir nog läsning en stund nu sen har jag på agendan idag att jag ska gå ut med sopor samt sätta mig vid datorn och redigera bilder från semester och sen beställa dessa.
Nu vet jag inte om det där ärliga ska vara långvarigt, men i så fall kan jag tipsa om en pedaltränare, för liggande ”mescykling”. Jag köpte min på typ seniorlifeshop. :D :angel:


I övrigt äter jag frukost och peppar för läkarbesök i stora staden.
 
Nu vet jag inte om det där ärliga ska vara långvarigt, men i så fall kan jag tipsa om en pedaltränare, för liggande ”mescykling”. Jag köpte min på typ seniorlifeshop. :D :angel:


I övrigt äter jag frukost och peppar för läkarbesök i stora staden.
Förhoppningvis ett par månader iaf, så det kanske vore något!:D Jag är ju förvisso inte helt sängliggande utan får röra mig i måttliga mängder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 158
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 379
· Visningar
38 507
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp