Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå kasta vid bröllop sparade jag för längesedan denna skärmdump för eventuellt framtida behov :D

C2032625-0502-49C6-AD87-F6A4F4F2184F.webp
 
Börjar misstänka att katten är smartare än jag fattat :cautious: Så fort jag klippt en klo så ställer hon sig upp och tittar förväntansfullt och otåligt på lådan där jag har Dreamies. Uppenbarligen har hon gjort kopplingen mellan kloklipp och Dreamies. Grubblar på om hon vägrar att låta mig klippa mer än en, några, klor eftersom hon därmed får mer Dreamies.
 
I morse gav jag mig själv en deadline (skrev på FB...då är det officiellt :D) att bok nummer två kommer att komma ut senast i oktober. Då har det gått knappt två år sedan jag släppte första boken (i dec 2020). Jag kommer att köra egenpublicering igen och vill ha ut boken i god tid innan jul :) ! Ser fram emot att kunna stå på julbokmässa med både bok nummer 1 och 2... :)

Nu ska här redigeras för fulla muggar (och så måste jag lära mig Indesign igen... :nailbiting: ).... :D Och göra ett passande omslag!
 
Har varit så otroligt seg i flera dagar :(
Hjärnspökena bråkar med mig kring min kära vän, och jag har ett par dagar kvar minst innan jag kan få rett ut det med hen. Sen vad som är hönan och ägget i sammanhanget är inte helt klart 🙈

Kom iväg på agilityn ikväll med Sparven, men det kändes sådär. Bra för honom att få jobba lite, men jag var för trött för att kunna göra mitt bästa. Nån gång ska det ju komma en träning som inte är lika grym som alla andra, så får vara ok😅
 
I morse gav jag mig själv en deadline (skrev på FB...då är det officiellt :D) att bok nummer två kommer att komma ut senast i oktober. Då har det gått knappt två år sedan jag släppte första boken (i dec 2020). Jag kommer att köra egenpublicering igen och vill ha ut boken i god tid innan jul :) ! Ser fram emot att kunna stå på julbokmässa med både bok nummer 1 och 2... :)

Nu ska här redigeras för fulla muggar (och så måste jag lära mig Indesign igen... :nailbiting: ).... :D Och göra ett passande omslag!
Blir nyfiken på vad det är för bok, skicka gärna PM om du vill 😃

Tycker också om att skriva, ska se om jag kan utveckla det jag skrivit nu senast. Det känns så bra när jag skriver men sen när jag läser låter det bara fånigt… :bag:
 
Hrm....kan man vara "allergisk" mot fluor (typ Flux)?? Jag har försökt flera gånger nu att börja skölja en gång om dagen. Mina tänder är sköra.... Men när jag har hållit på ett litet tag så är det precis som om tandköttet inte trivs med det hela. Det gör ont, det blöder, osv. Skulle vara trevligt att hitta en fluorprodukt som funkar, för det kanske inte är fluoret i sig som är problemet utan någon annan ingrediens... Tandläkarna och hygienisten vill ju gärna att jag använder fluorskölj, och jag tror inte riktigt att de tror på mig när jag berättar att det inte funkar och varför.... :cautious:
 
Hrm....kan man vara "allergisk" mot fluor (typ Flux)?? Jag har försökt flera gånger nu att börja skölja en gång om dagen. Mina tänder är sköra.... Men när jag har hållit på ett litet tag så är det precis som om tandköttet inte trivs med det hela. Det gör ont, det blöder, osv. Skulle vara trevligt att hitta en fluorprodukt som funkar, för det kanske inte är fluoret i sig som är problemet utan någon annan ingrediens... Tandläkarna och hygienisten vill ju gärna att jag använder fluorskölj, och jag tror inte riktigt att de tror på mig när jag berättar att det inte funkar och varför.... :cautious:
tänderna kan ta skada av förmycket fluor. Om jag inte mins fel så gjordes det en avhandling om det av Anders Bolin på karolinska på 90 talet. men jag mins inte slutsatsen helt och hållet mer att de kan bli "härdade". men det är nog värt att söka på det om du är orolig.
Det kan även vara så att du är allergisk mot det eller något av de andra ämnena som finns i sköljer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 160
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 382
· Visningar
38 681
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp