Vad gör vi CLX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
"FÄglar kan dö av okokt ris.
Nej, eftersom fÄglarnas magar innehÄller vÀldigt lite vÀtska kan det okokta riskornet inte svÀlla. Det Àr dÀremot inte sÀrskilt energirikt och dÀrför olÀmpligt som mat."

https://www.djurskydd.org/vanliga-myter-om-fagelmatning/

Kan tÀnka mig myten uppkom för slippa stÀda upp allt ris.
Ok var nÄn som pÄstod det för mÄnga Är sedan men dÄ var det fel.

Arrgh, Àr det nÄgon mer som planerar, köper in mat och sedan inte orkar laga till den?
Oh ja. Allt för ofta, sÄ jag köpte en slow cooker som komplement till ugnen. PlÄtmat och lÄngkok is the shit i det hÀr huset. :up:

(NÀr jag inte kör hello fresh men dÄ vÀljer jag typ bara mat som krÀver minimalt med tid och omsorg.)

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Har ni nÄgon smÄlustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att Àr nÄgot som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 079
Tjatter Mina syskonbarn ska fÄ ett besök pÄ Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp kÀnns jÀtte trÄkigt...
Svar
1
· Visningar
230
Senast: Entourage
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta pÄ sÄ dags? Vi nördar gÀrna pÄ museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Jag dricker inte vin, öl eller bubbel. Börjar tröttna pÄ cider/alkolÀsk. SÄ hit me med era drinkar. Ska vara hyfsat enkla och göra och...
2
Svar
21
· Visningar
673
Senast: Kaching
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar