Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då kan man kasta solrosfrön i stället. Eller bara skippa att kasta grejer. Fattar inte kasta grejer grejen :D
Solrosfrön är en bra idé, ännu bättre om man kastar färdigskalade så blir det inget skräp efteråt. :idea:
Fast jag tycker min idé med kokta korvar risgrynsgröt är bra med, om man inte öppnar dem så kan uteliggarna plocka upp dem efteråt och folk slipper akta sminkningen och kläderna. :laugh:
 
Jo men inte bra för magen får små fåglar när de pickar i sig dem. Så de måste nog vara kokt ris, vilket iofs vore en intressant upplevelse

Edit: Hmm, verkar vara något av en urban myth. Tydligen är det ok med okokt ris i fågelmagar men de är besvärliga att städa bort så många kyrkor et al hänvisar till att gästerna ska slänga ros/andra blomblad istället. Hursom är båda alternativen mer miljövänliga
Aha! Då är det ju bra att man inte ser det så ofta! Haha tänk å kasta klibbigt jasminris 😂
 
Ätit lunch mycket nyttig med både blåbär och havssalt. :idea: God var den med! 😀😄

IMG_20220824_140503958_HDR.jpg
 
Hemma från att ha varit och handlat, eek, vad dyrt allt är :crazy: men gör det definitivt enklare att det inte slinker med en massa choklad, glass, läsk och annat så faktiskt bra på sätt och vis. Fick också tag på tandis och han har skrivit ut ett nytt recept på penicillin och någonting annat för att få bukt med inflammationen. Gör mindre ont idag vilket är bra eftersom jag + citodon = en extremt dålig idé. Hur någon kan frivilligt stoppa i sig citodon som någon slags rusning är mer än jag fattar.
 
Ätit lunch mycket nyttig med både blåbär och havssalt. :idea: God var den med! 😀😄

Visa bifogad fil 98504
Mmmm :d
Min lunch just nu ser nästan likadan ut och med kaffe till :up:


Jag har ägnat dagen åt att fortsätta beta av tvättberget efter stugan-vistelsen och klippt gräs i värmen *pust* 🥵
Mina gräsmattor har varit hopplösa i år, dom slutar inte att växa O_o
Tack o lov för robotgräsklipparen på "innergården", väl värd varenda krona :love:
 
Hemma från att ha varit och handlat, eek, vad dyrt allt är :crazy: men gör det definitivt enklare att det inte slinker med en massa choklad, glass, läsk och annat så faktiskt bra på sätt och vis. Fick också tag på tandis och han har skrivit ut ett nytt recept på penicillin och någonting annat för att få bukt med inflammationen. Gör mindre ont idag vilket är bra eftersom jag + citodon = en extremt dålig idé. Hur någon kan frivilligt stoppa i sig citodon som någon slags rusning är mer än jag fattar.
Japp. För jävligt med tanke på att precis allt skenar. Inget drömscenario i detta land nu precis,,...=/. Men som du säger är det ju däremot bra att man då lixom väljer bort onyttigheter. Jag skulle inte ha något emot om maten vi behöver sänks i pris och istället man höjer priset på godis osv så man lixom inte skulle överkonsumera som rätt många (inte minst jag) gör.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 165
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 402
· Visningar
39 292
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp