Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njuter av det fantastiska vädret. Är i princip min tredje vecka på semestern med högaommarvärme och sol. ☀️😎 Åkte ifrån det dåliga vädret hemma förra veckan och spenderade fyra dagar i Malmö med 30 grader och sol. Idag ska det bli 26 grader och sol och imorgon ungefär samma. Imorgon blir det ridning och sen ut och bada. 😍

IMG_20220824_113519429.webp
 
Sitter utanför stallet och ska tag i mockningen alldeles strax. Men var skönt att bara sitta här några minuter. Stått och tittat på Fölungen när hon visat upp registret av trav 🤤 Tur jag föder upp travhästar 😂 Ella blir nog inte svår såld ... Värre med Storasyster som ser ut som en stor brun älg. Men hon är min stora bruna älg ❤️
 
Kanske är lika bra att kissarna föredrar den mindre fancy sanden . De mer tjusiga kristallerna har ökat med 24 spänn nu på en gång jämfört med 6 kr för sanden. Undrar lite lätt...Detta är ju bara ett enda exempel på precis allt som ökar..
Kommer någon har råd med något snart? Har hört nu att regeringen föreslår bidrag till hushållen för att kompensera (låt oss vara realistiska: ha råd med) elen. Hur galet låter det inte att ge bidrag istället för att se till att tex elen har en rimlig prisnivå ?!? Detta valår lär antagligen bli det intressantaste på bra länge...
 
Kanske är lika bra att kissarna föredrar den mindre fancy sanden . De mer tjusiga kristallerna har ökat med 24 spänn nu på en gång jämfört med 6 kr för sanden. Undrar lite lätt...Detta är ju bara ett enda exempel på precis allt som ökar..
Kommer någon har råd med något snart? Har hört nu att regeringen föreslår bidrag till hushållen för att kompensera (låt oss vara realistiska: ha råd med) elen. Hur galet låter det inte att ge bidrag istället för att se till att tex elen har en rimlig prisnivå ?!? Detta valår lär antagligen bli det intressantaste på bra länge...

Sverige måste antingen a) ge bidrag från statskassan, eg skattebetalarna, eller b) beskatta elbolagen eftersom vi har en fri marknad och är bundna till EU. Jag vet vad jag skulle föredra. Men det finns en valtråd.

Fö försöker jag samla mig och gå och handla. Jag har helt slut på tvättmedel och lite annat. Skrivit inköpslista och ska se om jag kan hålla mig till enbart den.
 
Sverige måste antingen a) ge bidrag från statskassan, eg skattebetalarna, eller b) beskatta elbolagen eftersom vi har en fri marknad och är bundna till EU. Jag vet vad jag skulle föredra. Men det finns en valtråd.

Fö försöker jag samla mig och gå och handla. Jag har helt slut på tvättmedel och lite annat. Skrivit inköpslista och ska se om jag kan hålla mig till enbart den.
Jodå jag har varit inne och läst lite :laugh:, nu när jag denna vecka är precis mellan två jobb har jag tid att läsa på mer än vanligt, mkt bra och intressant.

Tvättmedel har jag/vi i ett par år framåt typ så inget jag behöver släpa på 😂. Försöka duger, man ser ju alltid något extra höm höm. Jag ska skriva ihop en lista till på fredag är planen...Bra pris på (för mig självklart svenskt) lövbiff men med tanke på priset får jag nog ha en annan måltid i reserv 😆.
 
Brukar man inte kasta ris? 🤔

Jo men inte bra för magen får små fåglar när de pickar i sig dem. Så de måste nog vara kokt ris, vilket iofs vore en intressant upplevelse

Edit: Hmm, verkar vara något av en urban myth. Tydligen är det ok med okokt ris i fågelmagar men de är besvärliga att städa bort så många kyrkor et al hänvisar till att gästerna ska slänga ros/andra blomblad istället. Hursom är båda alternativen mer miljövänliga
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 165
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 402
· Visningar
39 292
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp