Idag var det lite trögt... men ska försöka komma iväg ner till bibblan och sportaffären. Om jag skriver det här blir det kanske lättare...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp. För jävligt med tanke på att precis allt skenar. Inget drömscenario i detta land nu precis,,...=/. Men som du säger är det ju däremot bra att man då lixom väljer bort onyttigheter. Jag skulle inte ha något emot om maten vi behöver sänks i pris och istället man höjer priset på godis osv så man lixom inte skulle överkonsumera som rätt många (inte minst jag) gör.
Jag stryker inte heller. Jo bordsdukar och gardiner men de byter jag så sällan.Stryka kan man ju normalt sett strunta i. Jag stryker inte öht, inte ens mina jobbskjortor
Dammsuga är svårare att hoppa över Jag tycker inte om att det väsnas för det innebär att jag inte kan lyssna på något under tiden.
Funderar på att köpa skaftdammsugare så slipper jag åtminstone släpa på dammsugare, sladd och slang
Det lär nog inte ljusna på bra länge nej...=/Det är en klen tröst men det finns inte något land i världen just nu, inklusive de rikaste västländer (som vi tillhör) som inte upplever samma sak. Det är en 'perfect storm' med covid, inflation, Ryssland-Ukraina som har skapat läget vi har idag med skenande priser. Nu ser vi väl lite av baksidan av den globala ekonomin när Sverige är så sammanflätat med resten av världens ekonomier. Och just när det gäller livsmedel kommer det bli värre gissar jag mtp hur skördarna torkat bort i delar av Europa.
Det är inte farligt att ta 2 + 2 så tätt inpå. Fast du kan bli dåsig dagen efter
Jag har 4 st 20 mg på receptet men tar bara 3. Tar dem vid 18 så de hinner gå ur till dagen efter.
När jag hade den som droppar tog jag i perioder 160 mg eller mer som en dos.
Låter som jag Pigg i huvudet men begränsad i kroppen.
Jag får lyfta max 5 kg och får inte dammsuga eller klippa gräs.
Har löst det genom att handla i kundvagn samt lyfta i allt i bakluckan grej för grej. Dammsuger en liten yta och tar mer några timmar senare.
Borde promenera 30 minuter men det orkar jag inte. Så jag går ca 20 minuter och vilar sen. (hunden börjar bli hjärtligt trött på mig )
Ris är inte bra för fåglarna, skulle vara att man slänger kokt ris. Finns ju färdigkokta korvar med risgrynsgröt i butik.
Det finns ingenMan får stå på gräsmattan när man kastar?
Japp. En eller ett par saker i taget. Får lyfta max 5 kg.Ta det lungt och HUR far du in det i huset fran bilen? Tar en sak i taget?
gör du egen? Jag köper färdig, den är helt fantastisk. Hur gör du en egen?Men alltså, nu har jag fått pippi på att göra Muhammara och är inne på delitea och velar att trycka på köp av paprikapure och granatäpplesirap. Glömde köpa morötter men orientaliskt bröd - hittade inte pita - paprika och gurkstavar med hummus och tsatsiki borde väl gå bra? Men skulle gärna lagt till just muhammara för att göra det hela lite mer kryddigt.
F
gör du egen? Jag köper färdig, den är helt fantastisk. Hur gör du en egen?
på Willys, Zeinas
https://www.willys.se/produkt/Muhammara-101327024_ST
På min Willys ligger den i kyldisk. Åh den är så god!!Meeeeen bugger! Jag som just kom hem från Willys