Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp. För jävligt med tanke på att precis allt skenar. Inget drömscenario i detta land nu precis,,...=/. Men som du säger är det ju däremot bra att man då lixom väljer bort onyttigheter. Jag skulle inte ha något emot om maten vi behöver sänks i pris och istället man höjer priset på godis osv så man lixom inte skulle överkonsumera som rätt många (inte minst jag) gör.

Det är en klen tröst men det finns inte något land i världen just nu, inklusive de rikaste västländer (som vi tillhör) som inte upplever samma sak. Det är en 'perfect storm' med covid, inflation, Ryssland-Ukraina som har skapat läget vi har idag med skenande priser. Nu ser vi väl lite av baksidan av den globala ekonomin när Sverige är så sammanflätat med resten av världens ekonomier. Och just när det gäller livsmedel kommer det bli värre gissar jag mtp hur skördarna torkat bort i delar av Europa.
 
Stryka kan man ju normalt sett strunta i. Jag stryker inte öht, inte ens mina jobbskjortor :D

Dammsuga är svårare att hoppa över :p Jag tycker inte om att det väsnas för det innebär att jag inte kan lyssna på något under tiden.
Funderar på att köpa skaftdammsugare så slipper jag åtminstone släpa på dammsugare, sladd och slang :)
Jag stryker inte heller. Jo bordsdukar och gardiner men de byter jag så sällan.
Blusar och skjortor får hängtorka på galgar i badrummet. I torkskåpet blir de så skrynkliga.
 
Det är en klen tröst men det finns inte något land i världen just nu, inklusive de rikaste västländer (som vi tillhör) som inte upplever samma sak. Det är en 'perfect storm' med covid, inflation, Ryssland-Ukraina som har skapat läget vi har idag med skenande priser. Nu ser vi väl lite av baksidan av den globala ekonomin när Sverige är så sammanflätat med resten av världens ekonomier. Och just när det gäller livsmedel kommer det bli värre gissar jag mtp hur skördarna torkat bort i delar av Europa.
Det lär nog inte ljusna på bra länge nej...=/
 
Låter som jag :) Pigg i huvudet men begränsad i kroppen.

Jag får lyfta max 5 kg och får inte dammsuga eller klippa gräs.
Har löst det genom att handla i kundvagn samt lyfta i allt i bakluckan grej för grej. Dammsuger en liten yta och tar mer några timmar senare.

Borde promenera 30 minuter men det orkar jag inte. Så jag går ca 20 minuter och vilar sen. (hunden börjar bli hjärtligt trött på mig :D )

Ta det lungt :heart och HUR far du in det i huset fran bilen? Tar en sak i taget?

Ris är inte bra för fåglarna, skulle vara att man slänger kokt ris. Finns ju färdigkokta korvar med risgrynsgröt i butik. 🤣🤣🤣

De allra flesta migrerande faglar ater okokat ris pa vagen (i alla fall pa den har continenten) De kan ata precis lika mycket okokt ris som annan okokt sad.
Har recommenderar man dock att kasta vit "millet" (jag har absolut ingen aning om vad det heter pa Svenska) pa brudpar. Det ar inte lika hart som ris och mycket nyttig fagelmat, sa nyttigt for de sma liven.
 
Men alltså, nu har jag fått pippi på att göra Muhammara och är inne på delitea och velar att trycka på köp av paprikapure och granatäpplesirap. Glömde köpa morötter men orientaliskt bröd - hittade inte pita - paprika och gurkstavar med hummus och tsatsiki borde väl gå bra? Men skulle gärna lagt till just muhammara för att göra det hela lite mer kryddigt.
 
F
Men alltså, nu har jag fått pippi på att göra Muhammara och är inne på delitea och velar att trycka på köp av paprikapure och granatäpplesirap. Glömde köpa morötter men orientaliskt bröd - hittade inte pita - paprika och gurkstavar med hummus och tsatsiki borde väl gå bra? Men skulle gärna lagt till just muhammara för att göra det hela lite mer kryddigt.
gör du egen? Jag köper färdig, den är helt fantastisk. Hur gör du en egen?
 
Helt död, gick hem i måndags p.g.a. redig hivudvärk och feberkänning. Igår låg jag i princip hela dagen däckad och idag ytterligare feber. Utöver det så får jag dåligt samvete i vanlig ordning när jag är sjuk, prestationsprinsessan skriker högljutt inombords. :meh:

Och så har alla fått för sig att det är helt okej att bara svänga in för att hälsa på nu? :cautious:
 
Slutade 16. Skoldagarna går i ett. Och jag är expert på att göra mer än vad jag behöver.
Tog klassens sista lektion men där är jag ändå så det gjorde inte så stor skillnad.
Coronan ökar och det finns inte obegränsat med vikarier.
Varit och handlat. Behövde kaffekapslar.
Nu tittar jag på andra avsnittet av morden i Sandhamn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 164
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 388
· Visningar
38 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp