Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sorry.
Jag blev uppbragt av ett annat inlägg på temt, och var var i den upprördheten och du hamnade i skottgluggen Ber om ursäkt.

Lugnt! :)

Tänkte ”vad är så livsfarligt med att ngn knackar på en spruta”? 😅 När när jag fick delegering för 100 år sedan lärde vi oss att knacka vid luftbubblor. Kanske utdaterat nu (även om jag sett en del läkare/ssk som gjort det i närtid). Men det utesluter ju inte därefter koll av kanyl tänker jag :)

Tänkte ”vad är så livsfarligt med att ngn knackar på en spruta”? 😅 När när jag fick delegering för 100 år sedan lärde vi oss att knacka vid luftbubblor. Kanske utdaterat nu (även om jag sett en del läkare/ssk som gjort det i närtid). Men det utesluter ju inte därefter koll av kanyl tänker jag :)
Insulin är inte vanlig spruta med kanyl. Sådana knackar även jag på

Insulin doseras normalt sett med penna och där ser man inte bubblor :)

Nu ska vi akta oss för att sprida dumheter. Det finns ett gäng anledningar till att koll att kanyl fungerar och insulin kommer ut som det ska.

Inte laborera med livsuppehållande läkemedel.
Vet inte hur du tänkte nu, men jag är både utbildad o har jobbat inom akutvården bla , vi "knackar" och trycker sedan för att se att det funkar, det görs med all medicin även djurens (ja jag har sprutkompetens även på dom)

Samma här,men även jag är ouppdaterad tydligen

Jag hade nog inte gjort det...Men jag är rätt petig med bla kyckling. Men luktar den inte dåligt så behöver det ju inte vara nån "fara".

Hade tänkt kasta men blev sugen och orkar ej gå ut och köpa ny 😅
Vi kanske kan ha en omröstning på Buke.

Törnis kommer

1. Må prima inga konstigheter
2. Vara lite shady i kistan men okej
3. Bo på toa inatt

Rösta i kommentarer nedan nu kör vi!!! 😂

Hade tänkt kasta men blev sugen och orkar ej gå ut och köpa ny 😅
Vi kanske kan ha en omröstning på Buke.

Törnis kommer

1. Må prima inga konstigheter
2. Vara lite shady i kistan men okej
3. Bo på toa inatt

Rösta i kommentarer nedan nu kör vi!!! 😂
1. Kör bah kör

--
På väg hem från ramen (mmmm salt), ska nog tända lite ljus på balkongen, läsa och äta en glass innan jag kraschar ner i sängen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 080
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
230
Senast: Entourage
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Jag dricker inte vin, öl eller bubbel. Börjar tröttna på cider/alkoläsk. Så hit me med era drinkar. Ska vara hyfsat enkla och göra och...
2
Svar
21
· Visningar
673
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025