Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej men jag fortsätter svettas 😂 Bäddat rent i sängen och bäddat extra sängen då min sambo har en kompis som ska sova över.

Dags att hänga sista tvätten med, sen tänker jag inte röra mig ur fläcken mer idag 😬
 
”Bara” 27,9 grader inomhus nu ….

Jag har 27.7 grader inomhus men det känns inte särskilt varmt. Iofs går jag runt i ett linne och trosor. Gissar att det kan ha göra med att du har litet och högt i tak. Jag har dessutom vädringsfönstret öppet - tyvärr kan jag inte skapa tvärdrag eftersom en viss brun dam då rinner ut (springan i fönstret är högst 10 cm) och sätter sig tillrätta på fönsterblecket.
 
Jag har 27.7 grader inomhus men det känns inte särskilt varmt. Iofs går jag runt i ett linne och trosor. Gissar att det kan ha göra med att du har litet och högt i tak. Jag har dessutom vädringsfönstret öppet - tyvärr kan jag inte skapa tvärdrag eftersom en viss brun dam då rinner ut (springan i fönstret är högst 10 cm) och sätter sig tillrätta på fönsterblecket.

Även grannarna som har stor lägenhet har stekhett. Tror det har att göra med stora fönster. Jag har över två meter högt fönster i fritt söderläge ☀️ Huset är gammalt och när det varit varmt såhär länge kapslas värmen liksom in i väggarna.
Ska vädra igenom om en stund men det är fortfarande varmt ute
 
Hällt upp en liten kupa konjak för att fira att njuren sköter sig. :love:

En liten besviken överraskning. Jag kommer att behöva åka till regionsjukhuset en timme bort ca två gånger i veckan. De klarar inte transplanterades prover och bedömningen av dessa på mitt sjukhus tio minuter bort.

Blir helt slut av resorna. Kan visserligen bero på att jag var där både igår och idag och att det är varmt....
 
Funderar på hur liten en hund kan vara.

Jag har varit hundvakt åt Beate, en väninnas Chiwawa. Ja, det är en liten ras men Beate är extremt liten. Är nästan rädd att skada henne för hon liksom försvinner. Men vi har haft en fin dag, promenad, lite lek och hon sov i soffhörnet medan jag läste ett tjockt, tråkigt dokument. Mysigt sällskap som gärna får komma tillbaka snart.

Nu blir det friidrott, lite godis och glas Prosecco. :d
 
Det är MINA 33 mm ju!! SMHI LOVADE (typ) i början på veckan att de skulle ha kommit här idag. Men efter ett knappt märkbart duttande - kanske 1 mm totalt under dagen? - återstår nu att invänta ytterligare fantastiska 0,2 mm mellan kl 20 och 22 (prognosen för detta lyder - kl 19.40 samma dag - "ganska säker". Bra jobbat ändå. :up:)

Resten av tiodygnsprognosen innehåller totalt 1,1 mm. Nästa år ska jag nog ta semester i juni och september i stället, det känns mest bara frustrerande att vara ledig och gå omkring och drypa av svett och förbanna vädret.

Kan du hämta morgondagens regn härifrån? Jag kan stå ut med klibbet en dag för grannarnas skull. Deras son med fästmö och avkomma är jättetrevliga och urgulliga, jag som sällan uppskattar miniormedborgarna tycker ungen är supersöt (ja, hen ler och fnittrar när jag pratar med hen :D).
 
Hällt upp en liten kupa konjak för att fira att njuren sköter sig. :love:

En liten besviken överraskning. Jag kommer att behöva åka till regionsjukhuset en timme bort ca två gånger i veckan. De klarar inte transplanterades prover och bedömningen av dessa på mitt sjukhus tio minuter bort.

Blir helt slut av resorna. Kan visserligen bero på att jag var där både igår och idag och att det är varmt....
Skål @tanten , jag hällde upp en Prosecco!

Hur länge måste du hålla på med dessa prover? Är det tidsbegränsat eller för oöverskådlig framtid?

Good Luck, tänker på dig!💖
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 174
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 436
· Visningar
40 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp