Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tänkt kasta men blev sugen och orkar ej gå ut och köpa ny 😅
Vi kanske kan ha en omröstning på Buke.

Törnis kommer

1. Må prima inga konstigheter
2. Vara lite shady i kistan men okej
3. Bo på toa inatt

Rösta i kommentarer nedan nu kör vi!!! 😂
1 med reservationen att om den inte luktar eller smakar off så numer 2 om den luktar eller smakar off
 
Insulin är inte vanlig spruta med kanyl. Sådana knackar även jag på

Insulin doseras normalt sett med penna och där ser man inte bubblor :)

Kommer du ihåg de gamla kanylerna med långa och grova nålar och flaskorna med insulin man måste köra nålen igenom gummit och sedan dra upp den rätt. Där behövde man knacka och få bort eventuella bubblor. Iofs glömde jag det några gånger, och första gången trodde jag att jag kört in en luftbubbla direkt till hjärtat och nu dör jag, ungefär :rofl:
 
Men ett särskilt märke då? Nu får du ju berätta! Sitter och skriver så försiktigt jag bara kan nu och det är no way to live.
Min svägerska jobbade tidigare på Dior och kom med jämna mellanrum med lite goodiebags med bl.a. nagellack. Så här i efterhand har jag insett att de är de absolut bästa jag har! Täckande och snabbtorkande och skapligt hållbara 🤩 Synd att hon slutat där :angel:
Äta färdiggrillad kyckling köpt 15:e? Legat i kylen sen dess? 😅
Såg att du redan ätit, men jag hade låtit bli 🙈 hört lite för mycket om vissa typer av livsmedel när jag jobbat som livsmedelsinspektör.. Men troligen är det ingen fara alls 😅
 
Min svägerska jobbade tidigare på Dior och kom med jämna mellanrum med lite goodiebags med bl.a. nagellack. Så här i efterhand har jag insett att de är de absolut bästa jag har! Täckande och snabbtorkande och skapligt hållbara 🤩 Synd att hon slutat där :angel:

Såg att du redan ätit, men jag hade låtit bli 🙈 hört lite för mycket om vissa typer av livsmedel när jag jobbat som livsmedelsinspektör.. Men troligen är det ingen fara alls 😅

Svarar i bägge ämnena! :D

Chanel har också bra! Det är verkligen skillnad på kvalitet i nagellack.

Jag mår bra hittills 😆 men gjorde en omröstning på Instagram och folk är lite …. tveksamma 😆 Kommer behöva uppdatera imorgon 😅
 
Kl är 11. Sitter på verandan och funderar på "när ska vi börja" 😅

Sambon är inne och kollar morgon-tv.

Idag ska vi krypa under huset, tvätta stålstumparna som huset står på och sedan måla med någon tjock slags färg för att rostskydda... jag vet att det bor micro-fladdermöss där under. Och min kollega som växt upp i detta hus sa att det även är stoora spindlar där, den typen som äter små fladdermöss 🙈

Såå... det måste göras men vi hittar på ursäkter för att inte börja än 😂
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1660812894195.webp
    FB_IMG_1660812894195.webp
    41,3 KB · Visningar: 48
Dricker eftermiddagskaffe och googlar på borrelia 🙃

Ska snart jobba veckans sista timme och sedan stämpla ut för en helg med 100% fokus på återhämtning. Känner jag mig inte piggare efter det kommer jag att kontakta vårdcentralen p.g.a misstanke om ovan nämnda sjukdom (ja, ett fästingbett med röd cirkel runt har också figurerat).
Om det är borrelia så dyker den röda cirkeln upp igen. Jag fick först en lite knepigt formad "cirkel" som jag inte var så säker på först och så försvann den, men efter ett tag så dök det upp en ny cirkel runt samma ställe. Doktorn konstaterade bara snabbt borrelia med en titt och jag fick recept direkt.

Men vänta inte om du mår sämre såklart 🥰
 
Körlektionerna har börjat igen och nu har vi tittat på två äldreboende för pappa i veckan som varit. Från början hade vi tänkt ett som hade en lantlig miljö som vi tänkte skulle passa honom bra. Och som dessutom hade två lediga rum men när vi väl kom dit så var rummen ganska små. Lite för små..
Så vi tittade på ett annat dagen efter, rummen var lite större och kändes hemtrevligare. (I första boendet var istället de gemensamma utrymmena stora och i det andra mindre.) Men låg nu i mera villakvarter och även om det var skog bakom huset så tyckte mamma att husen var lite container-aktiga (jag tyckte att de såg mera ut som vanliga radhus). Dock så sa personen på kommunen att de brukade ta lite tid innan det blev lediga platser på det boendet, så hen rekommenderade att man hade två alternativ.

På måndag blir det ett besök till, till ett tredje. Fördel med att jag har fritt om tid, kan hänga med och agera som bollplank åt mamma :up:
 
Insulin är inte vanlig spruta med kanyl. Sådana knackar även jag på

Insulin doseras normalt sett med penna och där ser man inte bubblor :)

Jag far en medicin i pennor ocksa ... och jag HATAR pennor. Jag har mycket hellre sprutor. Pennor ar ett otyg.

Hade tänkt kasta men blev sugen och orkar ej gå ut och köpa ny 😅
Vi kanske kan ha en omröstning på Buke.

Törnis kommer

1. Må prima inga konstigheter
2. Vara lite shady i kistan men okej
3. Bo på toa inatt

Rösta i kommentarer nedan nu kör vi!!! 😂

1 ...

Väntar på att Någon ska ta tag i det här med att göra sig i ordning för sängen. Det här att denna Någon råkar vara jag känns lite jobbigt faktiskt 🙄

Det ar en sa marklig tanke ... men haromdagen forklarade jag for Maken att han behovde saga till mig nar JAG skulle ga i sang. Han forstod inte riktigt vad jag sa. Mest for att han skrattade sa mycket. :cautious:

Läser och skriver inlägg här och på ett annat (engelsktalande) forum simultant. Suttit och läst och funderade på om det var svenska eller engelska jag läste.

(möjligtvis har citodonen något att göra med det).

Eller inte. Jag marker inte alltid vilket sprak jag anvander ... nar jag pratar bara Svenska under en lang tid hander det att jag forsoker prata och skriva Svenska till mina Engelsk talande vanner och bekanta ... men tvart om ar oandligt mycket vanligare.
 
Har ar klockan inte ens 8 pa kvallen annu ... och jag ar trott. I dag har vi transporterat folk fran en narliggande parkering intill flygplatsen till Oregon's arliga "air show" dar vi statt med ett rekryterings bas i 8 timmar. Showen ar maktigt ... men att vara glad och onska alla en trevlig dag medan man delar ut oron proppar och vatten flaskor i atta timmar ar absolutely exhausting.

Hundarna var med i bakluckan av var bil, parkerad intill skolbussen med banderoller och vart bas. Tate var pa hugget ... nar det kom ett par som tankte se showen fran dar vi stod (tror jag, men varfor ga upp i planteringen bland bevaxtligheten bakom en bil med bakluckan oppen? -bara kolla?) fick Mr. Tate ett litet utbrott och nar jag tittade fram bakom skolbussen sag jag bara ryggen pa mannen som raskt kastade sig bakat. Det ar osakert om han uppfattade att hundarna ar i burar ... men jag holl mig nara sa lange de var dar.

I morgon blir det 8 timmar igen. Eller mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 175
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 443
· Visningar
40 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp