Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drömde massa skit igen, så trött på det.
Vaknade 5 vilket inte är ok. Slumrade från och till sen och lyckades ligga till 8:30.
Nu äter jag frukost innan det är dags för dagens joggingrunda.
 
Hittade hunden så här i morse:

300379903_10159245480158877_2908794908460206765_n.webp


Han kommer få lite extra kex i dag som belöning för att han stöttar upp balkongräcket så det inte trillar medan han sover, sicken bra vakthund han är! Det är minsann tryggt med en sån! :heart

Vi har varit på morgonpromenad och nu ligger han därute igen. Grannarna måste tro att han är utelåst.... Jag har puttat igen dörren så när han vill in och ut använder han nosen och puttar upp den med, men det vet man kanske inte som förbipasserande eller granne! Framför allt hoppas jag att om det är någon som får för sig att klaga på den ylande och skällande svart vita hunden i lägenhetshuset här, att de har förstånd nog att dels se skillnad på en husky och en lite mindre korthårig ras OCH kan höra skillnad på höger eller vänster del av huset oljudet kommer ifrån. Min hund gnäller på sin höjd lite när han ser en grannhund, i övrigt är han tyst. Även när jag lämnar honom (oroar mig dock att han kommer börja nu när den andra gör det så tydligt :( Det vore KATASTROF :( )

I dag känner jag för att slappa, men funderar på om jag kanske ska sortera i min garderob. Jag har gått ner 35 kg och kläderna där använder jag inte längre, varför ha kvar dem? Lite hård sortering vore bra helt enkelt.

Fast jag ville se film?!
 
Hittade hunden så här i morse:

Visa bifogad fil 98226

Han kommer få lite extra kex i dag som belöning för att han stöttar upp balkongräcket så det inte trillar medan han sover, sicken bra vakthund han är! Det är minsann tryggt med en sån! :heart

Vi har varit på morgonpromenad och nu ligger han därute igen. Grannarna måste tro att han är utelåst.... Jag har puttat igen dörren så när han vill in och ut använder han nosen och puttar upp den med, men det vet man kanske inte som förbipasserande eller granne! Framför allt hoppas jag att om det är någon som får för sig att klaga på den ylande och skällande svart vita hunden i lägenhetshuset här, att de har förstånd nog att dels se skillnad på en husky och en lite mindre korthårig ras OCH kan höra skillnad på höger eller vänster del av huset oljudet kommer ifrån. Min hund gnäller på sin höjd lite när han ser en grannhund, i övrigt är han tyst. Även när jag lämnar honom (oroar mig dock att han kommer börja nu när den andra gör det så tydligt :( Det vore KATASTROF :( )

I dag känner jag för att slappa, men funderar på om jag kanske ska sortera i min garderob. Jag har gått ner 35 kg och kläderna där använder jag inte längre, varför ha kvar dem? Lite hård sortering vore bra helt enkelt.

Fast jag ville se film?!
35 kg! Bra jobbat! :heart
Jag har följt dig i det du berättat.
 
Klibbigt som bara den, men det regnar helt galet då och då. Hoppas det kommer mer. Lägenheten börjar kylas ner och nu har jag bara 26 grader :up:

Vet inte riktigt vad jag ska göra i dag. Är lite trött på förkylningen nu. Får fortfarande hostattacker och är snorig men känner mig väldigt pigg. Kanske får bli en liten promenad i eftermiddag när regnet lugnat sig lite :up:
 
Under sommaren har jag varit ännu mindre motiverad än vanligt att anstränga mig så jag har nöjt mig med mina lite drygt fem km.
Men idag sa jag till mig själv på skarpen och ökade till drygt sju km med tre spurter på slutet.🏃‍♀️
Men nu får det räcka med ansträngning för den här veckan.✔️
405E4707-D2B4-4EA4-B4C4-94A2AD717891.webp
 
Hemma från en loppisförmiddag med en kompis. Mycket trevligt och jag fyndade en såssnipa och en uppläggningsskål med lock.
Nu ska jag snart äta lunch och ladda upp för Nooshis sommartal på stan i eftermiddag. Nog för att jag är miljöpartist, men jag gillar V ändå. 😅
 
Om det är borrelia så dyker den röda cirkeln upp igen. Jag fick först en lite knepigt formad "cirkel" som jag inte var så säker på först och så försvann den, men efter ett tag så dök det upp en ny cirkel runt samma ställe. Doktorn konstaterade bara snabbt borrelia med en titt och jag fick recept direkt.

Men vänta inte om du mår sämre såklart 🥰
Intressant, det visste jag faktiskt inte! Alla artiklar från 1177, NHS och liknande verkar indikera att man ska söka vård omedelbums om man har en röd cirkel runt men det står inget om återkommande såvitt jag kunnat se... Ja ja, jag har läkartid på måndag i alla fall så får vi se vad de säger!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 175
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 763
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 452
· Visningar
40 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp