Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
2h senare! Vi överlevde. Såg varken spindlar eller fladdermöss! 40 stålstumpar målade! Nu har man förtjänat ett glas vin! Tjoho!
Vi lär ha träningsvärk i morgon. Vissa stumpar var runt 50cm bara så det var verkligen att åla under huset på vissa ställen 😅
 
Fy fan vilken varm och klibbig natt 🥵 Varken jag, min fru eller hundarna har fått mycket sömn. Hundarna sover annars som stockar men inatt hörde jag dom både hässja och byta ställning, flytta sig från golv till kylmatta till bädden och så tillbaks till golvet igen.
Plus att jag måste gjort illa mig under ridningen igår för haft sjukt ont i typ svanskotan hela natten i vissa positioner. Böjer jag mig framåt strålar det från typ svanskotan ned mot skinkan och låter på ena sidan. Misstänker ischiasnerven. Undrar om det var för att jag satt upp utan pall? På
Ena utebanan finns det inga pallar så fick verkligen häva mig upp på den stora hästen.
 
Sprang som fan till tunnelbanan, bara 3 minuter kvar. Hur kunde jag bli så sen?
Tills jag när jag kom fram insåg att tunnelbanan går 06:39 inte 06:29, vilket jag såklart visste men fick någon kortslutning i hjärnan när jag gick hemifrån. Onödigt slösande på min energi att springa så tidigt på morgonen 😅
 
Vet inte hur du tänkte nu, men jag är både utbildad o har jobbat inom akutvården bla , vi "knackar" och trycker sedan för att se att det funkar, det görs med all medicin även djurens (ja jag har sprutkompetens även på dom)
Det är skillnad på vanliga sprutor och insulinpennor. Det går inte att tillämpa "sprutkunskap" på insulinpennor.

Vanliga sprutor knackar jag på. Mitt insulin kollar ja benom att spruta ut en enhet för att se att den kommer ut.

Man kollar INTE pennor genom att knacka. Det kan bli rejält farligt.
 
Kommer du ihåg de gamla kanylerna med långa och grova nålar och flaskorna med insulin man måste köra nålen igenom gummit och sedan dra upp den rätt. Där behövde man knacka och få bort eventuella bubblor. Iofs glömde jag det några gånger, och första gången trodde jag att jag kört in en luftbubbla direkt till hjärtat och nu dör jag, ungefär :rofl:
Japp minns. Jag har haft diabetes sen 1972 och fick penna 1982.

Var med på tiden md glas sprutor man kokade och dito kanyler. Det var ett jäkla elände med det där kokandet.
 
Smart skata!
 

Bifogade filer

  • 20220820_073004.webp
    20220820_073004.webp
    67,5 KB · Visningar: 47
Sökte på nätet har det hållits kylt skall inte 4 dagar vara några problem.
Problemet med just köpt grillad kyckling är att varmhållningen av dem i butik är en ett bra inkubator för bakterier/virus. Så det gäller att butiken verkligen har koll på hur länge kycklingarna ligger där, och att det städas som det ska + hanteringen av en själv när en köpt dem.. Jag hade defenitivt inte ätit en 4 dagar gammal färdiggrillad kyckling från butik, men då har jag lite fobi för magsjuka/matförgiftning med 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 175
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 763
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 452
· Visningar
40 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp