Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här om dagen kom det 8 mm regn. Imorse kom de 45 mm på en timme 😅 Grattis plus att det hade regnat hela natten plus åskat. Min häst snorkla sig ut i hagen imorse. Jäklar vad vrång han var på regnet det pissade ned på oss bokstavligen. Nu är det iaf uppehåll en stund så det kanske hinner rinna undan lite.
 
Latar mig i sängen och försöker komma fram till vad det är som skaver, varför jag inte känner mig riktigt lika tillfreds som jag brukar göra när jag har sådana här underbara, lediga lördagsmorgnar. Tror att det beror på en kombination av en hjärna som är lite allmänt uppe i varv, och så drömde jag en mardröm om min väns begravning som det nu bestämts datum för.

Ska snart ta med mig mannen ut i solen och promenera bort till botaniska trädgården, sen ner på huvudgatan där det ligger en massa söta små butiker och trevliga caféer. Det har öppnat ett nytt portugisiskt bageri som jag är lite nyfiken på, och så måste jag nog sticka in huvudet i vinaffären också. Och den italienska delikatessbutiken, och och och... Känns som helt rätt sätt att tillbringa en ledig lördag på 😊
 
Intressant, det visste jag faktiskt inte! Alla artiklar från 1177, NHS och liknande verkar indikera att man ska söka vård omedelbums om man har en röd cirkel runt men det står inget om återkommande såvitt jag kunnat se... Ja ja, jag har läkartid på måndag i alla fall så får vi se vad de säger!
Ja, man ska nog söka vård genast egentligen :o:angel: Första gången såg mera ut som ett e än ett o, därav jag blev osäker och så försvann den.

Jag har ingen aning om det är vanligt eller om det är så, men för mig så kom det tillbaka. Vilket är intressant som du säger. Och bra, annars hade jag väl inte gått till läkaren 😅😅
 
Hade tänkt kasta men blev sugen och orkar ej gå ut och köpa ny 😅
Vi kanske kan ha en omröstning på Buke.

Törnis kommer

1. Må prima inga konstigheter
2. Vara lite shady i kistan men okej
3. Bo på toa inatt

Rösta i kommentarer nedan nu kör vi!!! 😂
:laugh: Jag tror på Nummer 1. Det är ju tillagad mat, och så länge den var ordentligt genomstekt vid tillagningen tänker jag att det inte bör vara några problem alls :) !
 
Har städat/plockat, sorterat tvätt och fixat en ny byrå till barnen. Jättevarmt och fuktigt dock så behövde en paus innan dammsugning, virkar plånbok istället :)

Är ruskigt nöjd efter att äntligen lyckats boka förbesiktning till vårt nya kök igår :banana:
 
Det har blivit så mycket lättare att vara diabetiker med pennor och sensor :love: Alltså jag kommer också ihåg en tid (iofs i Kenya) där jag hade inte bara remsor för fingerstick utan även remsor man doppade i urin och sedan såg om det var från ljusblått till mörkblått och fick hålla stickan mot förpackningen för att se var man hamnade på skalan. Ja, gudars. Det hade dock varit trevligt om man fortfarande fick skatteavdrag om man var diabetiker ;)

Jag älskar Megara men idag väckte hon mig genom att hårt stånga huvudet mot den svullna sidan där det är infekterat eftersom hon ville ha mat och kurrade högt för att meddela mig att nu är det hög tid för frukost. Jag flög upp kan vi lugnt säga. Missade dessutom att på förpackningen står det två tabletter x 3 ggr per dag, inte 2 ggr som min tandis sa. Jaja, dessutom får jag inte äta på flera timmar eftersom tabletterna ska tas mellan måltider. Och därför är jag hungrig.
 
Nu blir det en lätt lunch innan vi kör ungarna till mina föräldrar för övernattning :) Jag och maken ska faktiskt ut på krogen ikväll, bara jag och han:love: Är en artist som jag väntat på att få se live så det ska bli roligt! Vi grillar och dricker några öl här hemma innan vi åker in till stan och lyssnar på musik och tar ett par öl till🥰
 
Jag kan meddela att nya takavvattningen på verandan fungerar ypperligt :up:
Det började regna här vid 03 och har inte slutat än, tydligen ska det fortsätta tills i kväll O_o
Nåja, vovvarna har fått nya ben som dom ligger ute på verandan och gnager på, så dom verkar nöjda ändå. Jag ska nog lyssna ikapp några sommarprat och dricka kaffe :up:
 
Tack för uppdatering - härligt att höra att jag hade RÄTT :up::D !!

Du röstade dock EFTER att jag meddelade utfallet i omröstningen. Vill inte va en hater men tror att du är diskad! 😆

Eftersom jag av ngn anledning kollade på Nürnberg-rättegången till 04 imorse (nej alltså inte ngn filmatisering utan the real deal) kände jag mig en aning mosig i huvudet när jag vaknade nyss. Drömde att jag och Göring var med i Biggest Loser (han vann). Sen vaknade jag. Gäsp.
 
Japp minns. Jag har haft diabetes sen 1972 och fick penna 1982.

Var med på tiden md glas sprutor man kokade och dito kanyler. Det var ett jäkla elände med det där kokandet.
De gamla sprutorns minns jag. Min faster hade diabetes och min syster "älskade" att titta på när hon tog sitt insulin. Det var visst därifrån hon fick inspirationen att bli sjuksjöterska.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 176
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 465
· Visningar
41 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp