Vad gör vi CLX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
received_1119206135676845.webp
Mission acomplished! 👌
 
Inkommen efter en eftermiddag i solen, det Àr verkligen precis lagom temperatur för utomhushÀng à la storstad hÀr just nu! Lite sÄdÀr mysigt sensommar-krispigt i luften skuggan, men varmt och skönt i solen. Hade vi varit ivÀg och tÀltat eller hÀngt pÄ stranden hade jag velat ha nÄgra grader till, men just nu kÀnns det rÀtt skönt att kunna sitta i trÀdgÄrden och lÀsa bok i timmarna tre och faktiskt njuta av solskenet utan att svettas ihjÀl pÄ kuppen.

Nu ska jag vila en stund; bara att konstatera att jag Àven idag tycks behöva typ 12 timmars sömn per dygn, istÀllet för mina vanliga 8-9, för att kÀnna mig normal. Störigt, men skönt att jag Ätminstone har möjlighet att ge kroppen den vila den ber om!
 
Jobbar, klockan Àr snart 23:30. Har lyckats med noll framsteg.

Förutom att bekrÀfta att vad jag trodde var problemet med föregÄende resultat faktist Àr anledningen, dvs inga fel med koden den andra programmeraren skrev. DÀrmed blev lösningen pÄ problemet vÀldigt problematisk!

Har fÄtt byta frÄn det programmerings sprÄk de vill att jag skriver i till ett annat sÄ att jag lösa problemen snabbare och sen översÀtta det :rofl: Ingen aning om det kan lösas tills det behövs pÄ MÄndag!
 
VÀdret klarnade upp för grann-brudparet sÄ de kunde tom Äka bÄt till kyrkan! Det Àr fortfarande uppehÄll och Àven solglimtar ibland, jag Àr sÄ glad för deras skull.

Jag Àr ocksÄ pepp för att glida över pÄ festen lite senare (de bjöd in mig till middagen men jag avböjde för jag kÀnde att jag orkar bara inte). De Àr inte formella av sig sÄ de tyckte dÄ att jag absolut skulle komma pÄ festen efter. Jag rÀknar kallt med att det Àr en massa sköna mÀnniskor dÀr sÄ Àven om jag Àr trött och lite asocial sÄ ser jag fram emot det :up:
 
AlltsÄ jag orkar inte lÀngre.
Luftfuktigheten Àr enorm. Visst det Àr 25 grader nu istÀllet för 30. Men det bara rinner. Jag orkar ingenting, kan knappt andas. Det brÀnner i bröstet nÀr jag behöver röra mig mer Àn 15 meter.
Gick ut för att handla. SĂ„g mĂ€nniskor med tröja/jacka?! Är det bara jag som smĂ€lter bort?! Kaos

Jag sprang runt med ett svintungt brĂ€dspel i ylletröja. Ångrade mitt val lite. Blev nog lite för exalterad över höst-feelingen jag kĂ€nde pĂ„ morgonpromenaden.
 
Det har precis slutat ösregna, sÄ jag ska ta med vÄfflan och trava tillbaka upp till jobbet för att inspektera polytunneln och vÀxthuset för att se vilket som pasar bÀst för fjÀrilarna jag bestÀllt. :) Kisse fÄr stanna hemma pÄ grund av risk för mer regn.
 
Gick ut i bara gummistövlarna och stĂ€ngde Ă„t hönsen efter att jag rĂ€knat in alla ungdjur och kycklingar. Började regna pĂ„ vĂ€g in och jag stannade till med hĂ€nder strĂ€ckta mot himlen och bara njöt en kort stund medan hundarna tyckte jag var fĂ„nig som inte slĂ€ppte in dem till kvĂ€llsmaten. Sen satte det igĂ„ng att regna Ă€nnu mer och jag var blöt som efter en dusch, men nu Ă€r det varmt inne sĂ„ jag tror jag gĂ„r ut pĂ„ tomten med hundarna igen. Nu tror jag det bara duggregnar sĂ„ det blir en skön kvĂ€llsdusch i det fria. 😜
 
Inget svalkande regn sÄ det fick bli ett besök i duschen igen för att svalka av mig lite.
Har tĂ€nt en kortis i köket och slĂ€ckt ner allt annat i förhoppningen att flugjĂ€vlarna ska flyga dit och till den nyuppsatta flugfĂ„ngaren. đŸ€Ź Tror det kanske hjĂ€lper, jag fĂ„r sitta ifred i soffan nu. :)
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Svar
2 032
· Visningar
117 177
Senast: Marita73
·
GnÀgg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag pÄ den hÀr filmen frÄn 1929 frÄn armens rid- och körskola. Kanske finns det fler hÀr...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har bestÀllt ett mjukisdjur som kallas kÀrleksuttern. Det Àr alltsÄ ett mjukisdjur för vuxna som sover dÄligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
73 74 75
Svar
1 481
· Visningar
41 540

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp