Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från anställningsintervju. Herregud vad jag vill ha det där jobbet! Det kändes skitbra på alla sätt, men självklart förstår jag att personen som intervjuade håller sig professionell oavsett tankarna från det hållet. Men så fort personen beskrev hur de jobbar så lät det som ett drömjobb, så fort jag förklarade vad jag letar efter och hur jag fungerar så var det tydligen precis hur de försöker jobba där... Och så intressanta arbetsuppgifter, alla möjligheter i världen för utveckling och vidareutbildning och så bra arbetsvillkor rent allmänt på det... Under nästa vecka skulle de höra av sig igen oavsett om jag går vidare i rekryteringsprocessen eller inte.

Nu gäller det bara att inte ha för höga förhoppningar utan försöka fortsätta leta jobb, fortsätta jobba några timmar om dagen på nuvarande stället och rent allmänt tänka på annat. Men alltså... ÅH vad jag vill...
 
Första dagen i skolan avklarad :) Det kändes lite konstigt att börja en Fredag, men det fungerar. Det blir ju i alla fall en kort vecka :up::)

Minns ni min mentor som slutade för ca ett år sedan? Jag tyckte väldigt mycket om henne och var ledsen över att hon slutade på skolan. Hon skulle börja och jobba på en annan skola, vilket så klart är sådant som händer. Men ändå tråkigt. I alla fall… hon är tillbaka nu! :love: Och hon är mentor för min klass igen 🤩🥳
 
Jahapp då var man 700 kr fattigare så att tandläkaren kunde titta på mig, la mig inte ens tillrätta, och konstaterade, jag kan inte göra något eftersom du har en allvarlig infektion. Har svullnat upp och ser ut som jag har påssjuka. Han sa också att om jag har problem med att svälja så är det akuten. Eh, ok, tandakuten. Nej! Riktiga akuten. Så om jag har svårt att andas så ska jag åka dit. Han tittade på mig som jag var en idiot. Då ska du redan vara där. Ok sa ja.

Fått antibiotika och citodon utskrivet, antar att det är en svag dos citodon (30mg) eftersom jag fick 100 tabletter. Aqua Dental som jag gick till eftersom de hade akuttider påminner om Evidensia och AniCura, duktiga tandläkare/veterinärer trevligt kundbemötande osv, men betydligt dyrare än folktandvården. Bävar eftersom de inte ens kunde se om det är en eller två kanaler som behövs fyllas. Fick med mig ett kostförslag. Sedan har jag en hel del annat skräp med tappade lagningar. Fattar inte varför jag inte gör det här direkt det händer utan drar på det. Det är inte så att det blir billigare om man väntar.

Nu tänker jag ta en citodon och en ipren (de två kan man ju ta tillsammans) och gå och lägga mig. Megara har inte rört sig öht sedan jag gick hemifrån vid halv nio och orkade inte vicka på ett öra, känner mig lite dissad.
 
Jahapp då var man 700 kr fattigare så att tandläkaren kunde titta på mig, la mig inte ens tillrätta, och konstaterade, jag kan inte göra något eftersom du har en allvarlig infektion. Har svullnat upp och ser ut som jag har påssjuka. Han sa också att om jag har problem med att svälja så är det akuten. Eh, ok, tandakuten. Nej! Riktiga akuten. Så om jag har svårt att andas så ska jag åka dit. Han tittade på mig som jag var en idiot. Då ska du redan vara där. Ok sa ja.

Fått antibiotika och citodon utskrivet, antar att det är en svag dos citodon (30mg) eftersom jag fick 100 tabletter. Aqua Dental som jag gick till eftersom de hade akuttider påminner om Evidensia och AniCura, duktiga tandläkare/veterinärer trevligt kundbemötande osv, men betydligt dyrare än folktandvården. Bävar eftersom de inte ens kunde se om det är en eller två kanaler som behövs fyllas. Fick med mig ett kostförslag. Sedan har jag en hel del annat skräp med tappade lagningar. Fattar inte varför jag inte gör det här direkt det händer utan drar på det. Det är inte så att det blir billigare om man väntar.

Nu tänker jag ta en citodon och en ipren (de två kan man ju ta tillsammans) och gå och lägga mig. Megara har inte rört sig öht sedan jag gick hemifrån vid halv nio och orkade inte vicka på ett öra, känner mig lite dissad.
då har du det jag hade för några månader sedan, och JA åk till den riktiga akuten om det händer!
 
Jahapp då var man 700 kr fattigare så att tandläkaren kunde titta på mig, la mig inte ens tillrätta, och konstaterade, jag kan inte göra något eftersom du har en allvarlig infektion. Har svullnat upp och ser ut som jag har påssjuka. Han sa också att om jag har problem med att svälja så är det akuten. Eh, ok, tandakuten. Nej! Riktiga akuten. Så om jag har svårt att andas så ska jag åka dit. Han tittade på mig som jag var en idiot. Då ska du redan vara där. Ok sa ja.

Fått antibiotika och citodon utskrivet, antar att det är en svag dos citodon (30mg) eftersom jag fick 100 tabletter. Aqua Dental som jag gick till eftersom de hade akuttider påminner om Evidensia och AniCura, duktiga tandläkare/veterinärer trevligt kundbemötande osv, men betydligt dyrare än folktandvården. Bävar eftersom de inte ens kunde se om det är en eller två kanaler som behövs fyllas. Fick med mig ett kostförslag. Sedan har jag en hel del annat skräp med tappade lagningar. Fattar inte varför jag inte gör det här direkt det händer utan drar på det. Det är inte så att det blir billigare om man väntar.

Nu tänker jag ta en citodon och en ipren (de två kan man ju ta tillsammans) och gå och lägga mig. Megara har inte rört sig öht sedan jag gick hemifrån vid halv nio och orkade inte vicka på ett öra, känner mig lite dissad.
Jag var aldrig svullen men stämmer- mår du minsta sämre är det direkt till akuten med dig! ❤️
 
Avbokade boendestödet idag, orkar inte i värmen. Har 28 grader inne och två fläktar på full effekt. Ingen idé att ha fönstret öppet eftersom det är varmare ute (i det hörnet).
Trött, antagligen pga värmen.
Ska strax se dr Pol. :D
 
Ja jäklar, såg bilder från Sinarpsdalen hos min köttbonde nu - krossade takrutor, plåtskador på bilarna av hagel och följande översvämningar... Och här 0, 3-0, 4 mm. Inte för att jag önskar det kaosvädret men kunde vi please hitta något mellanting kanske.

Mmm, men det handlar inte alls om klimatförändringar utan vi kan fortsätta att konsumera och leva som vanligt även när Sverige drabbas.
 
Mmm, men det handlar inte alls om klimatförändringar utan vi kan fortsätta att konsumera och leva som vanligt även när Sverige drabbas.

Såklart! Men OM det ändå skulle handla en yttepyttemikroliten del om klimatförändringar, så är det ju bättre om alla andra, de som är jättemånga och som inte bor i Sverige, fixar det där med att ställa om så vi - som är så få så vi nästan inte räknas - kan fortsätta konsumera och leva som vanligt.

Ödets ironi förstås att min köttbonde med kor drabbats hårt av kaosvädret, men till deras försvar får sägas att det är en relativt småskalig uppfödning med naturbeten + att de successivt också jobbat in mer grönsaksodling i företaget de senaste åren.

https://www.instagram.com/p/ChasVWJDKNc/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 168
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 413
· Visningar
39 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa råttgiftet?
  • Vantar!
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Wobbi stövlar
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp