Oh fy det är hemskt!!! Krya på dig!Första dagen efter semestern och jag har råkat på världens brakförkylning. Feber i denna värmen är hemskt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oh fy det är hemskt!!! Krya på dig!Första dagen efter semestern och jag har råkat på världens brakförkylning. Feber i denna värmen är hemskt
Kan du inte möta upp dom i skärgården?
Våran typ 4.00 de som aldrig ligger och gosar på en eller vid huvudet i sängen.Katten kom och skulle gosa 4,30
då har du det jag hade för några månader sedan, och JA åk till den riktiga akuten om det händer!Jahapp då var man 700 kr fattigare så att tandläkaren kunde titta på mig, la mig inte ens tillrätta, och konstaterade, jag kan inte göra något eftersom du har en allvarlig infektion. Har svullnat upp och ser ut som jag har påssjuka. Han sa också att om jag har problem med att svälja så är det akuten. Eh, ok, tandakuten. Nej! Riktiga akuten. Så om jag har svårt att andas så ska jag åka dit. Han tittade på mig som jag var en idiot. Då ska du redan vara där. Ok sa ja.
Fått antibiotika och citodon utskrivet, antar att det är en svag dos citodon (30mg) eftersom jag fick 100 tabletter. Aqua Dental som jag gick till eftersom de hade akuttider påminner om Evidensia och AniCura, duktiga tandläkare/veterinärer trevligt kundbemötande osv, men betydligt dyrare än folktandvården. Bävar eftersom de inte ens kunde se om det är en eller två kanaler som behövs fyllas. Fick med mig ett kostförslag. Sedan har jag en hel del annat skräp med tappade lagningar. Fattar inte varför jag inte gör det här direkt det händer utan drar på det. Det är inte så att det blir billigare om man väntar.
Nu tänker jag ta en citodon och en ipren (de två kan man ju ta tillsammans) och gå och lägga mig. Megara har inte rört sig öht sedan jag gick hemifrån vid halv nio och orkade inte vicka på ett öra, känner mig lite dissad.
Jag var aldrig svullen men stämmer- mår du minsta sämre är det direkt till akuten med dig!Jahapp då var man 700 kr fattigare så att tandläkaren kunde titta på mig, la mig inte ens tillrätta, och konstaterade, jag kan inte göra något eftersom du har en allvarlig infektion. Har svullnat upp och ser ut som jag har påssjuka. Han sa också att om jag har problem med att svälja så är det akuten. Eh, ok, tandakuten. Nej! Riktiga akuten. Så om jag har svårt att andas så ska jag åka dit. Han tittade på mig som jag var en idiot. Då ska du redan vara där. Ok sa ja.
Fått antibiotika och citodon utskrivet, antar att det är en svag dos citodon (30mg) eftersom jag fick 100 tabletter. Aqua Dental som jag gick till eftersom de hade akuttider påminner om Evidensia och AniCura, duktiga tandläkare/veterinärer trevligt kundbemötande osv, men betydligt dyrare än folktandvården. Bävar eftersom de inte ens kunde se om det är en eller två kanaler som behövs fyllas. Fick med mig ett kostförslag. Sedan har jag en hel del annat skräp med tappade lagningar. Fattar inte varför jag inte gör det här direkt det händer utan drar på det. Det är inte så att det blir billigare om man väntar.
Nu tänker jag ta en citodon och en ipren (de två kan man ju ta tillsammans) och gå och lägga mig. Megara har inte rört sig öht sedan jag gick hemifrån vid halv nio och orkade inte vicka på ett öra, känner mig lite dissad.
Ja jäklar, såg bilder från Sinarpsdalen hos min köttbonde nu - krossade takrutor, plåtskador på bilarna av hagel och följande översvämningar... Och här 0, 3-0, 4 mm. Inte för att jag önskar det kaosvädret men kunde vi please hitta något mellanting kanske.
Inatt var temperaturen inne under 25! Kanske därför jag inte vaknade som en svettpöl idag. Men nu lär det spåra ut igen inom kort. Ska bli 30+ ute och solen skiner
Mmm, men det handlar inte alls om klimatförändringar utan vi kan fortsätta att konsumera och leva som vanligt även när Sverige drabbas.