Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit fint idag men himlen öppnade sig precis på Väddö! Lite blixtar och dunder också, inte så farligt. Ska vi värre i morgon kväll!
Sånt man får se, för de där vädret dom snackar om stämmer aldrig. Säger dom regn då är de solsken. Säger dom oväder då blir de inget oväder.

Dom säger regn här imorgon , de får vi allt se
 
Äter sallad och haggis med lingonsylt till sen middag! :D :love:
Jag äter chips jag...

Jag har fått en ny craving på dessa :d:d:d:bag:
1660855824582.webp
 
Hon är ja ☀️
Du skulle se henne när det regnar ute och hon inte får gå ut på däcket. Världens deppigaste hund då som varierar mellan att ligga och sorgset (tänk filmhundledsen) titta ut och att hopsjunken gå förbi en och sucka högt 🤣
Man kan ju bara älska en (hund-) dramaqueen :love:

Jag hade en Irl. setter som verkligen var drottningen av Saba (saknad sedan 35 år! :heart)
Medans den Drentdam jag har nu inte har en tillstymmelse till drottning i blodet - hon lever efter devisen "jag löser problemet matte"/"fullt ös, medvetslös"... :cautious::D
 
Så gör vårt också men gällande trädäcket. Det går knappt att få ut henne att kissa. Hon kissar på första gräsfläcken och sedan tvärvänder hon för hon ska ut på SITT däck 💪🤣❤️
Visa bifogad fil 98131
Min hund äger balkongen.
Han hoppar upp i sängen som står bredvid och skäller på mig tills jag öppnar dörren och släpper ut honom. när det är varmt på dagen är dörren stängd och han får inte gå ut där, vilket han tycker är oacceptabelt. Brukar sluta med att han till slut får som han vill, ligger en stund och går sedan alldeles varm in igen och kravlar under min säng (hans "koja") där det är svalt.

Är jag inte i samma rum hämtar han mig för att jag ska öppna.... och han har lärt sig att det hjälper att sitta fint, det hjälper också att muta mig med leksaker så kan han ju få som han vill så han hämtar flera sådana och lämnar vid mina fötter! Om jag någonsin har sagt att huskies är dumma, vilket jag kan ha råkat låta slippa ur mig någon gång möjligen, så tar jag tillbaka det!

Hela nätterna och ickevarma dagar (även på vintern i minusgrader) är balkongdörren öppen och hunden ligger där ute och sover /kikar på världen! Hans "hundgård"!
 
Tur jag inte bor i Malmö. Eller ja, i nån centralort. Så ovan och hatar alla ljud när man vill sova. Det är fordon, gäng som skrönar och 578389 grader varmt dessutom, ingen ac eller fläkt på hotellrummet. Totalt utan ventilation. Och fönstret måste va stängt pga allt oljud utanför. Dagens i-lands problem
 
Grattis grattis @Hoarfrost ! 🥳🥳

---
Druckit lite vin och pratat av mig med god vän. Det hjälper, men hjälper ju tyvärr inte hela vägen. Finns bara en person som kan göra det. Kan jag få sätta känslor på PAUS tack.. (Verkar inte så, hmpf)

Har iaf köpt en fryspizza och en burrata. Typ ta hand om sig? Ska bara hem och tillaga den med.. Sen upp 07:30 för stallet :sleep:
 
Sitter och är pigg som vanligt när jag borde ligga i sängen, så fort jag börja tänka på sova kommer hjärnan på att "nehepp, sova är omodernt, det finns så mycket bättre saker att göra". Nu var det att fasta i det här med min bokmärkta flikar :D

Och jag har skapat mappar och skickar tex in recept i en receptmapp, fann ruska salata och är nu JÄTTESUGEN på det! Det är länge sedan jag åt det nu! Middag i morgon? Men sova nu.....
https://zeinaskitchen.se/ruska-salata-kramig-potatissallad/
 
Skulle åkt till brorsan över helgen men nu har äldsta barnet feber och är allmänt risig. Har inte så stor lust att bli sjuk. Hade jag vetat detta hade jag kunnat hänga med grannarna till skärgården över helgen. Riktigt typiskt.

Måste handla mat för helgen nu helt plötsligt. Extremt varmt ute vet ej om jag orkar gå ut men funderar på att beställa kräftor med hemleverans
Kan du inte möta upp dom i skärgården?
 
Jag rakade stanna vid ett rott ljus i dag. Varje gang jag ser den har skylten skakar jag latt pa huvudet, rullar med ogonen och fnittrar tyst for mig sjalv. Nu tankte jag dela med mig. :rofl:
Fast nar jag bodde i Maryland hade vi en "24 hours drive in" alkohol affar ... dar fanns allt, inte bara ol.

IMG_3270.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 168
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 496

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp