Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här säger klart.se att vi ska får 15-20 mm IMORGON. SMHI säger samma, men först på lördag. Intressant..... :D Förmodligen blir det ingenting ALLS... :meh:
Enligt min telefon ska det bli regn och åska och 23-24 grader.
Jag har inget emot regn och åska alls men hoppas på att strömmen inte går eftersom jag ska jobba hemma, går strömmen får jag åka in på plats och det är jag lika motiverad att göra som att börja älska värmen.

Jag har redan råkat boka in något på måndag eftermiddag så att jag måste lämna hemmets lugna trygga vrå på en av mina två jobba-hemma-dagar i veckan, och det bara för att jag var total-glömsk! :arghh: :arghh: :arghh: :arghh:
 
@Hoarfrost

1660848790877.webp



Grattis på födelsedagen önskar jag och Megara 😻🎂🍾🍾💝

Hoppas den slutar bättre än den började.
 
Kanske en infektion under...?

Ja definitivt. Jag fixar liksom inte att klä på mig och åka till Fridhemsplan och sitta där och vänta i kväll. Ska ringa imorgon det första jag gör och boka tid. Även om det inte gör så ont just nu så är det svullet. Jag har en tid hos Folktandvården den 13 september men dem ger jag blanka, excuse my french, fan i. Otroligt dålig kundservice och känns inte som de gjorde något bra jobb dessutom. Fattar inte varför de har så fullbokat. Men en kompis som är tandläkare sa att det är enorm genomströmning av personal, så det är kanske ett av skälen.
 
Mycket tandbesvär just nu vad det verkar! Och det är inte jul och knäckperiod ens! ;)

Jag har en rotfylld tand som inte klarade av svålgnagning utan gick sönder. Den gör ju inte ont, men när jag gapar och gäspar får jag hålla under för DET gör ont...

I går berättade en kollega glatt att tanden hon hade ont i hade slutat göra ont nu lagom till hon fått tid hos tandläkare. Jag kände mig lite smått tvungen att förbereda henne på en rotfyllning och HÖG tandläkarräkning istället för vanlig lagning=tanden var nog mest troligt död om den slutat göra ont. Mycket riktigt kom hon tillbaka från besöket och sa att det blir rotfyllning pga död tand och 10 000 kr till tandläkaren för kalaset!

Och föreslog att jag skulle jobba som tandläkare för jag verkar kunna mycket om tänder :D Ja mina tänder är skräp, och jag har betalat mycket till min tandis men tror jag avstår yrket faktiskt :D

Hua, jag vill inte ens tänka på vad det här kommer att kosta. Även om det är 50% efter 3000 och 85% efter 15000. Har dessutom lite andra tappade fyllningar. Misstänker implantat eftersom allt bara har fallit i bitar.
 
Hua, jag vill inte ens tänka på vad det här kommer att kosta. Även om det är 50% efter 3000 och 85% efter 15000. Har dessutom lite andra tappade fyllningar. Misstänker implantat eftersom allt bara har fallit i bitar.
Tänder är inte roligt att handskas med! :( Hoppas det inte blir så dyrt! Jag brukar ta ett hål/lagning i taget, är nu dessutom i den åldern där tidigare lagning börjar trilla ut av ålder... känns ju rätt trist att laga hål som är lagade en gång....
 
Ja definitivt. Jag fixar liksom inte att klä på mig och åka till Fridhemsplan och sitta där och vänta i kväll. Ska ringa imorgon det första jag gör och boka tid. Även om det inte gör så ont just nu så är det svullet. Jag har en tid hos Folktandvården den 13 september men dem ger jag blanka, excuse my french, fan i. Otroligt dålig kundservice och känns inte som de gjorde något bra jobb dessutom. Fattar inte varför de har så fullbokat. Men en kompis som är tandläkare sa att det är enorm genomströmning av personal, så det är kanske ett av skälen.
Aj fan. Råkade själv ut för det under en rotfylld tand. Gjorde så fruktansvärt ont och ja varet som vällde upp luktade lik...Typ. Hoppas du får hjälp snarast!
 
Ja definitivt. Jag fixar liksom inte att klä på mig och åka till Fridhemsplan och sitta där och vänta i kväll. Ska ringa imorgon det första jag gör och boka tid. Även om det inte gör så ont just nu så är det svullet. Jag har en tid hos Folktandvården den 13 september men dem ger jag blanka, excuse my french, fan i. Otroligt dålig kundservice och känns inte som de gjorde något bra jobb dessutom. Fattar inte varför de har så fullbokat. Men en kompis som är tandläkare sa att det är enorm genomströmning av personal, så det är kanske ett av skälen.

Har du kollat distriktstandvården på Fridhemsplan? De tycker jag har varit toppen!
Lider med dig, det är hemskt att ha ont i munnen! Jag har aldrig (ta i trä) haft problem med tänderna, men hade en inflammation i tandköttet typ 1-2 veckor nu i sommar (troligen pga cellgifterna) och fy satan vad hemskt det är att ha ont i munnen. Lider med dig!
 
Jag är i allmänhet lite trött och irriterad i dag tyvärr. Ytterligare en period med kvav värme tar på min kropp, astman har ballat ur och är missnöjd så jag behöver mer medicin för att inte hosta och ha tung andning hela tiden. Så fort det kvava och varma släpper på kvällen lugnar min hosta och ansträngda andning sig äntligen, så jag ser fram emot svalare väder nu.

Har jobbat och handlat i dag, redo för helg faktiskt. Det är positivt! Positivt också att jag möttes av en trevlig busschaufför som visste inte bara vilken buss jag brukar ta utan också var jag brukar gå av så han informerade mig om att han körde den bussen. Det gjorde mig glad!

Mindre glad har jag varit av min huvudvärk, värken i nacke som gjorde att vrida på huvudet har gjort ont hela dagen och värk i axlar. Jag skyller på värmen för vad jag har gjort har jag ingen aning om! ;) Jag hoppas på att det går över tills jag vaknar i morgon!
 
Imorgon ska jag ha med fika till jobbet, så har bakat ett berg av bullar.... :) Ungefär hälften av dem ska följa med till jobbet - resten äter vi här hemma.... De blev sådär goda (men fula) som de ofta blir när det är varmt eftersom de jäser som TUSAN. Jag ÄLSKAR fluffiga saftiga kanelbullar och det var precis det jag fick idag. Men en del blev nästan fyrkantiga eftersom de jäste så mycket att de trängdes ihop mot varandra på plåten. Men, men det är väl insidan som räknas, tänker jag..... :D
 
Konstaterar att jag kände mig som ett proffs på det här med anställningsintervjuer i juni, när jag var på flera och efter varje intervju hann reflektera och klura på sådant som hade kunnat sägas bättre. Imorgon är det alltså dags igen, och jag vet varken vad jag ska ha på mig eller hur man säger något som låter bra... Jag vill så jäkla gärna ha det där jobbet!

Nåja. Tack vare sommarvärmen är det iaf lätt att välja vilken typ av klädesplagg jag ska ha. Jag trivs bra i klänning. Sedan behöver jag bara säga något bra också...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 168
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp