Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
När hunden har blängt ut en i all oändlighet utan önskad effekt och i stället går och gnäller vid dörren, då tänker man ju att han kanske faktiskt behöver kissa ändå. Masar mig upp och släpper ut honom, för att han ska gå direkt till sin solhylla? Envis hund. Nöjd hund.

733164AA-7149-4628-8C45-C7909BB18FFF.webp
 
Inga Vätternkräftor va?! Har ju tydligen uppdagats att de har högt cancerframkallande ämne så sambon som är GALEN i kräftor blev lite bestört....

Med tanke på mina krämpor så är det nog lite sak samma om jag käkar några signalkräftor hit eller dit oavsett var de är fiskade ;) Är ju som att säga till ngn som skjuter heroin att det är onyttigt med glass.

De var fantastiskt goda!
 
Jo det vet jag. Sambon äter ju allra minst ett halvkilo vid samma tillfälle och ibland ett par gånger under en vecka. Katterna har ju fått smaka lite de med så får tänka till lite...
Ok, jag tänkte mest att väldigt många äter kräftor en enda dag om året och då kan man ju äta 312 stycken från Vättern och ändå inte ackumulera mer än gränsvärdet. Fast man riskerar nog att må väldigt dåligt ändå om man äter den mängden samma kväll! Eller vecka för den delen…
 
Fasiken, har fått en tandvärk utan dess like. Vill undvika att åka in till akuttandvården under jourtid så får se om jag står ut tills imorgon. :arghh: Det är tanden som ska rotfyllas men den har inte gjort ont innan alls och tandis som behandlade mig då sa att han fått bort alla rötter. Uppenbarligen inte.
 
I morgon påstods det - tidigare i veckan - att vi skulle få mer än 30 millimeter här. Men nu är det nere på 6,9. Ändå något. Men det hade behövts mer än 30 mm, och nu är hela tiodygnsprognosen begränsad till ca 10. :(
Här säger klart.se att vi ska får 15-20 mm IMORGON. SMHI säger samma, men först på lördag. Intressant..... :D Förmodligen blir det ingenting ALLS... :meh:
 
Fasiken, har fått en tandvärk utan dess like. Vill undvika att åka in till akuttandvården under jourtid så får se om jag står ut tills imorgon. :arghh: Det är tanden som ska rotfyllas men den har inte gjort ont innan alls och tandis som behandlade mig då sa att han fått bort alla rötter. Uppenbarligen inte.
Mycket tandbesvär just nu vad det verkar! Och det är inte jul och knäckperiod ens! ;)

Jag har en rotfylld tand som inte klarade av svålgnagning utan gick sönder. Den gör ju inte ont, men när jag gapar och gäspar får jag hålla under för DET gör ont...

I går berättade en kollega glatt att tanden hon hade ont i hade slutat göra ont nu lagom till hon fått tid hos tandläkare. Jag kände mig lite smått tvungen att förbereda henne på en rotfyllning och HÖG tandläkarräkning istället för vanlig lagning=tanden var nog mest troligt död om den slutat göra ont. Mycket riktigt kom hon tillbaka från besöket och sa att det blir rotfyllning pga död tand och 10 000 kr till tandläkaren för kalaset!

Och föreslog att jag skulle jobba som tandläkare för jag verkar kunna mycket om tänder :D Ja mina tänder är skräp, och jag har betalat mycket till min tandis men tror jag avstår yrket faktiskt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 168
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp