Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min katt börjar bli bortskämd av all berömmelse över hur snäll och söt hon är. En av grannarnas barn sa fin katt , jag fråga om hon ville klappa katten vilket hon ville . Och kattenvar ju inte sen att vara fram och kela hon hellre.

Tur man har en snäll katt .......
 
Hemma i soffan. Utmattad. Känner i alla fall att jag fått en bra påminnelse om vad jag tycker om och absolut inte tycker om med mitt jobb...

7 minuter kvar till tvättstuga. Sedan borde jag gå ut med hundarna. Får se om jag orkar det eller skjuter upp det till lite senare. De har blivit rastade, så det går ingen nöd på dem så sett, men de vill gärna hitta på något annat än att sova på soffan idag.
 
Hemma från läkare. HbA1c på 19 fastande :crazy: så nu ska det sluta mixtras med insulin och vikt. Justerade även levaxinet eftersom jag ligger högt. Så nu ska det bli fyra dagar med 50g och tre med 75, istället för tvärtom. Suck jag kommer aldrig komma ihåg det.

Levaxin har fö de värsta barn (och jag) säkra burkarna. Först får jag inte upp locket utan måste bända och knöla med en kniv. Redan där kommer första, shit nu ligger tabletterna över hela golvet. Sedan vill jag inte stänga igen locket igen för då får jag inte upp det och sedan blir det, det andra shit, nu ligger tabletterna över hela golvet. Så de får stå öppna eller med locket löst ovanpå. Vilket resulterar i 3. Shit nu stötte jag till burken, katten vandrade runt på hyllan där jag har medicinen (vid datorn) och tabletterna ligger över golvet.
Testa dosetter annars!
 
I morgon påstods det - tidigare i veckan - att vi skulle få mer än 30 millimeter här. Men nu är det nere på 6,9. Ändå något. Men det hade behövts mer än 30 mm, och nu är hela tiodygnsprognosen begränsad till ca 10. :(
Ja, det utlovades mycket regn i början av veckan men det har minskat för varje dag och nu är viner på 0,5 mm i morgon. Fortfarande 16 mm på lördag men det tror jag när jag ser det.
 
Regn. Skygga katten tittade in och dödade mattan.
DSC_0330.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 168
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp