Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du kollat distriktstandvården på Fridhemsplan? De tycker jag har varit toppen!
Lider med dig, det är hemskt att ha ont i munnen! Jag har aldrig (ta i trä) haft problem med tänderna, men hade en inflammation i tandköttet typ 1-2 veckor nu i sommar (troligen pga cellgifterna) och fy satan vad hemskt det är att ha ont i munnen. Lider med dig!

De är Fridhemsakuten som är öppen just nu. Men jag orkar ärligt inte att klä på mig och gå ut, särskilt nu som bs dyker. I värsta fall får jag ta mina sista citodon (påpekas ska att de skrevs ut för sjunken disk för fem år sedan) innan jag äter glass. Nej, jag tänker inte tuppa av men något måste göras.
 
Imorgon ska jag ha med fika till jobbet, så har bakat ett berg av bullar.... :) Ungefär hälften av dem ska följa med till jobbet - resten äter vi här hemma.... De blev sådär goda (men fula) som de ofta blir när det är varmt eftersom de jäser som TUSAN. Jag ÄLSKAR fluffiga saftiga kanelbullar och det var precis det jag fick idag. Men en del blev nästan fyrkantiga eftersom de jäste så mycket att de trängdes ihop mot varandra på plåten. Men, men det är väl insidan som räknas, tänker jag..... :D

kanelbullar! Så där fluffiga och lite småvarma. Vill ha!
 
De är Fridhemsakuten som är öppen just nu. Men jag orkar ärligt inte att klä på mig och gå ut, särskilt nu som bs dyker. I värsta fall får jag ta mina sista citodon (påpekas ska att de skrevs ut för sjunken disk för fem år sedan) innan jag äter glass. Nej, jag tänker inte tuppa av men något måste göras.

Aha är det dom som ligger vid fd St Eriks ögonsjukhus?
Jag var där typ natten innan julafton (😅) när min tantpolare tappat en stifttand. Det var ju inte AKUT egentligen men tyvärr drog jag ngt skämt om att hon såg ut som Rulle (elakt och orutinerat eftersom hon då tvingade in mig som ledsagare i en taxi :p )

rulle.webp



Hursom. De var proffsiga!
 
Aha är det dom som ligger vid fd St Eriks ögonsjukhus?
Jag var där typ natten innan julafton (😅) när min tantpolare tappat en stifttand. De var proffsiga!

Nej, den akuten jag menar ligger precis bredvid syncentralen Stockholm och granne med västermalmsgallerian. Jag har varit där (syncentralen) för att få diverse specialglasögon och lära mig gå med vit käpp vilket jag fö aldrig kommer göra.
 
Nej, den akuten jag menar ligger precis bredvid syncentralen Stockholm och granne med västermalmsgallerian. Jag har varit där (syncentralen) för att få diverse specialglasögon och lära mig gå med vit käpp vilket jag fö aldrig kommer göra.

Aha då tror jag att jag vet ungefär!
 
Jag vet att jag spammar just nu, så be mig gärna hålla tyst om det blir för mycket men något måste jag göra för att distrahera mig. :up: Hurra, hittade en påse med Lidls frysta smördegs med ost fyllning paket i frysen. De kan bara läggas på gallret i ugnen och sedan har jag mina snabba kolhydrater. Behöver bara dem innan det pekar ännu mer neråt om vi säger så.

Så här ser det fö ut i mitt arbetsrum just nu. Tre chassin, två psu, gud vet hur många kylare och fläktar. En breadboard och ung en miljoner skruvar överallt. Megara tycker det är himmelriket. Det låter en hel del från slaven som likt Kassandra klagar högt utan effekt. Nej! Sluta äta på sladdarna, nej du får inte äta på kablarna eller tugga på moderkortet. Sluta omedelbart kliva i datorn och gnaga på fläktarna.

20220818_215744.jpg
 
När hunden har blängt ut en i all oändlighet utan önskad effekt och i stället går och gnäller vid dörren, då tänker man ju att han kanske faktiskt behöver kissa ändå. Masar mig upp och släpper ut honom, för att han ska gå direkt till sin solhylla? Envis hund. Nöjd hund.

Visa bifogad fil 98121
Så gör vårt också men gällande trädäcket. Det går knappt att få ut henne att kissa. Hon kissar på första gräsfläcken och sedan tvärvänder hon för hon ska ut på SITT däck 💪🤣❤️
20220817_171724.webp
 
Läste på aftonbladet om att de har varit busväder inärheten där jag bor ungefär 30- 40 min bilfärd bort . Inte en gnutta regn i Ängelholms trakten , kör man över Hallandsåsen så har de varit busväder tydligen
 
Läste på aftonbladet om att de har varit busväder inärheten där jag bor ungefär 30- 40 min bilfärd bort . Inte en gnutta regn i Ängelholms trakten , kör man över Hallandsåsen så har de varit busväder tydligen

Varit fint idag men himlen öppnade sig precis på Väddö! Lite blixtar och dunder också, inte så farligt. Ska vi värre i morgon kväll!
 
Varit fint idag men himlen öppnade sig precis på Väddö! Lite blixtar och dunder också, inte så farligt. Ska vi värre i morgon kväll!

Och nu får man INTE ut hunden kan jag säga! Öppnade dörren och ropade på honom, hör hur han hoppar ner från soffan och tassar hela vägen genom huset ut genom dörren, tvärvänder i farten och tassar hela vägen tillbaks och hoppar upp i soffan. Kan ha hört ett litet NOPE! där ute på farstukvisten.
 
Läste på aftonbladet om att de har varit busväder inärheten där jag bor ungefär 30- 40 min bilfärd bort . Inte en gnutta regn i Ängelholms trakten , kör man över Hallandsåsen så har de varit busväder tydligen
Okej lite fel på tiden i körsträcka 20 min max , känns som evighet att komma fram när man kör småvägar.. pratade med min kusin som bor i Båstad och sa de 10 min där ifrån var de inget oväder
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 168
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp