Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.



Grattis @Hoarfrost! 🎂💐🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫

Allt SKA bli bättre av choklad. 🤞🏻I nödfall virtuell men wtf. :heart

Grattis på födelsedagen @Hoarfrost 🎈


Til Lykke med dagen @Hoarfrost ! 💝🎂🌹




















































1


Stort grattis på födelsedagen @Hoarfrost :banana:

Jag lever tror jag, eleverna på plats, datorer utdelade med tillhörande kaos och min lektion situation ser bättre ut nu! Jag har hopp om att det här året ändå kommer bli bra! Men längtar enormt efter våra nya lokaler!

Grattis @Hoarfrost !
Bjuder på en bild på en av kattungar jag träffade för några veckor sen :love:
Visa bifogad fil 98136
(Tilläggas dessa kattungar blitt räddade av en person tog hand om dräktiga hona i dåligt skick som fick dessa ungar.)

Grattis grattis @Hoarfrost ! 🥳🥳

---
Druckit lite vin och pratat av mig med god vän. Det hjälper, men hjälper ju tyvärr inte hela vägen. Finns bara en person som kan göra det. Kan jag få sätta känslor på PAUS tack.. (Verkar inte så, hmpf)

Har iaf köpt en fryspizza och en burrata. Typ ta hand om sig? Ska bara hem och tillaga den med.. Sen upp 07:30 för stallet :sleep:
Tack hörni :love: hoppas jag inte missade någon nu :D
 
Somnade till sist. Och ”body battery” är på 70% enligt klockan, det är det högsta på länge. Undrar hur 100% känns 🙄
Som första dagen med lyckad CPAP-behandling! Vakna 05.30 helt utvilad, sprudlande av energi helt utan begränsningar - sedan dess har kroppen mer anpassat sig till faktumet att faktiskt få mer än några minuters kontinuerlig sömn… men första veckan kändes som 100% även om det i praktiken kanske gick från 10 till 70….
 
Jag multitaskar. Förbereder middag (ska grilla lax), planerar undervisning, dricker vin och letar kaffepanna. Efter att ha druckit kokkaffe i tre veckor under semestern pga avsaknad av kaffebryggare så har jag blivit beroende (och har insett att bryggkaffe inte smakar någonting!).

Hur som helst. Efter tre veckor och tre olika kaffepannor så har jag lärt mig att det är skillnad på kaffepanna och kaffepanna. Bäst (=minst sump i koppen) var en kaffepanna med lång rak pip. Så jag tänkte slänga ut en fråga här om det överensstämmer med den samlade erfarenheten här. Egentligen är det kanske föremål för en egen tråd, men jag antar att det kanske inte finns så många kokkaffedrickare.

Sämst var kaffepannan till vårt trangiakök (extremt kort och bred pip), men det spelar inte så stor roll eftersom allt smakar gott när man tältar.
Jag gör egentligen bara två sorters kokkaffe. Hemma är det kaffe av serbisk/grekisk typ som kokas i en liten kastrull.

I skogen använder jag Trangias panna (den större sorten). Mitt knep är att ta en liten grankvist och sätta i pipen. Den filtrerar då bort det mesta av sumpen. Plus att det ser väldigt skogigt ut med en grankvist i pannan. :)
 
Allt är fuktigt.
Bytte sängkläder igår och slängde tvätten i tumlaren.
Bäddade och njöt av att lägga mig i en TORR säng
Det hade gått över till imorse.

Längtar efter svalare väder så jag kan tända i pannan Det räcker med aningen ljumma element för att torka ur huset
 
Börjar bli väldigt nervös för en anställningsintervju jag ska på klockan 10. Är en tjänst på en helt annan nivå kvalifikationsmässigt än det jag har nu och haft tidigare. Har drabbats av tankar som inte kan väl jag, jag är inte kvalificerad, hur kunde de kalla mig på intervju? Så försöker nu bara andas och hitta mitt inre självförtroende. Brukar ha hyfsat bra självförtroende med lite sund nervositet inför intervjuer men just nu känner jag mig liten och inte kompetent nog för tjänsten. :crazy: Försöker tänk att de vill ju träffa mig för att de har sett något i min kompetens och erfarenhet som de tycker är intressant och att jag är tillräckligt kvalificerad. Får se hur det går med min självpepp. :D
 
Fått tid hos en tandis tio över tio. <<skuten är jag inte särskilt pigg att gå till eftersom det är drop-in och vill inte bli sittande där halva dagen. Det gör nästan inte ont längre men jag ser ut som jag har påssjuka. Mot Sherwoodskogen!
 
Jag var ute och paddlade 17 km i morse och jag tyckte att jag låg på som ett skinn och höll riktigt god fart. Svetten sprutade!

När jag kom hem stack en granne, en äldre dam, ut huvudet genom dörren för att tala om att det "såg oerhört lugnt och fridfullt ut". :crazy: Ja ja, jag får väl ta i mer nästa gång.
 
Idag unnade jag mig att ligga kvar till 7.15 och det var underbart! Sen när jag satt på sängen och tog på mig kläder hör jag något som rasslar till bakom mig. Vänder mig om och ser att det kommit in en sån där stor jäkla äcklig gräshoppa genom fönstret :arghh: Jag tycker dom är sjukt obehagliga eftersom dom är stora som hus och HOPPAR! Alltså oförutsägbara som satan... Jag tog snabbt mitt etui med hörlurar, gick ut och stängde dörren. Den där får maken se till att få ut när han kommer hem i em. Jag tänker inte sova där inne förrän den 100% säkert är borta.
 
Okej lite fel på tiden i körsträcka 20 min max , känns som evighet att komma fram när man kör småvägar.. pratade med min kusin som bor i Båstad och sa de 10 min där ifrån var de inget oväder

Ja jäklar, såg bilder från Sinarpsdalen hos min köttbonde nu - krossade takrutor, plåtskador på bilarna av hagel och följande översvämningar... Och här 0, 3-0, 4 mm. Inte för att jag önskar det kaosvädret men kunde vi please hitta något mellanting kanske.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 168
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 414
· Visningar
39 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp