Vad gör vi CLX

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Modest
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 76 724
Status
Stängd för vidare inlägg.
Stort grattis på födelsedagen i efterskott @Hoarfrost! ❤️ 🥳

0B6CF257-458D-4FDA-AACC-D214AC8B374D.jpeg

två dagars konferens är snart slut. Det har varit bra dagar med intressanta diskussioner och vi har planerat skolstarten. Nu har dock min hjärna sagt upp sig i värmen men å andra sidan har vi bara rektorns prat kvar, till det behöver jag inte hjärnan ;). Skrattar lite åt hur de märkt vattenkranarna

Bifogade filer

• 20220818_111635.webp
    20220818_111635.webp
    77 KB · Visningar: 78
Det ska vara en punkt mellan 1 och 5 😄? Nästa fråga hur mycket är 1,5 dl kokta örter i okokta ärtor, i dl!

Ja matte är inte där jag glänser 😁
Nej, 15 dl eller 1,5 liter. 500 gram torkade kikärtor är jättemycket och när du kokar dom kommer du sen ha ca 1,5 liter kokta kikärtor. Dvs mycket hummus 😜 Men kikärtor går utmärkt att frysa efter kokning, de tinar snabbt också.
Du behöver ta ca 50 gram torkade kikärtor för att få 1,5 dl kokta kikärtor. 50 gram torkade motsvarar ca 0,425 dl (strax under en halv deciliter).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Som trådstarten säger, vad tror du att du är ensam om att göra som ingen annan gör? (Sagt lite med glimten i ögat) Förklarar dig eller... 2
Svar
27
· Visningar
2 231
Senast: Kakis
·
Tjatter Jag gillar känslan när man kliver in på ett nystädat lite fånigt hotellrum Och även om jag älskar att kliva in i vårt hem så skulle...
Svar
4
· Visningar
323
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 309
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 34 35 36
Svar
700
· Visningar
28 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka