Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ju på senaste tiden haft konstigt varmt i lägenheten, trots svalt ute och öppet fönster. Idag råkade jag se info på skärmen i entrén (digital skärm med namnen på de boende och info från förvaltaren), de har tydligen haft ventilationen avstängd sen drygt en vecka.
Hur kan jag inte ha lagt märke till det? Ventilationen låter ju inte.
 
Kom hem från jobbet med en kämpig huvudvärk, men lyckades somna ett par timmar och nu känns den bättre.
Hade iaf ett bra möte på jobbet med chefen, eftersom jag bara arbetstränar så pratade vi om anställning och sånt. Så går allt som det ska blir jag anställd snart 🙂
Men wow, grattis! Vad roligt oavsett vad du vill, att de skulle vilja anställa dig. Hur känner du? Om du vill svara såklart.
 
Vilken dag.... Först skrämde bilen slag på mig genom att blinka med oljelampan när jag svängde in på parkeringsplatsen på jobbet :nailbiting: ! Snäll kollega åkte och handlade olja och öste i åt mig.... :love: Det syns ingen läcka, så jag förmodar att bilen bara tar lite mer än den borde pga ålder.

När jag skulle köra tillbaka matvagnen efter lunchen lyckas jag tippa ner en glasskål i golvet. Den gick - naturligtvis - i 1000 bitar. Rena rama explosionen.... :arghh: Fick hjälp med att städa upp. Samtidigt lyckades jag riva mig på en dörr och det började blöda vi nagelbandet. Precis mitt i städningen av 1000-tals glasbitar.... :cautious:

Nu sitter jag hemma på soffan och tänker inte hitta på för mycket mer idag.... Man vet ju aldrig vad mer som kan hända.... :nailbiting::p:D Jo, förresten, jag ska baka kaka åt den snälla kollegan som hjälpte mig med bilen. Hoppas inte att jag bränner ner huset.... :rofl:
 
Men wow, grattis! Vad roligt oavsett vad du vill, att de skulle vilja anställa dig. Hur känner du? Om du vill svara såklart.
Det känns toppen!
Trivs bra där och det är skönt att för första gången jobba med något som inte involverar en direktkontakt med människor. Om det går som det ska kommer jag då få utvecklas och få andra arbetsuppgifter också. Så jag tror det kommer kunna bli bra.

Har som backup att plugga i höst, men nu lutar det åt att jag kan få ett jobb jag trivs med utan det. 🙂
 
Det känns toppen!
Trivs bra där och det är skönt att för första gången jobba med något som inte involverar en direktkontakt med människor. Om det går som det ska kommer jag då få utvecklas och få andra arbetsuppgifter också. Så jag tror det kommer kunna bli bra.

Har som backup att plugga i höst, men nu lutar det åt att jag kan få ett jobb jag trivs med utan det. 🙂
Vad härligt att höra!
 
Vilken dag.... Först skrämde bilen slag på mig genom att blinka med oljelampan när jag svängde in på parkeringsplatsen på jobbet :nailbiting: ! Snäll kollega åkte och handlade olja och öste i åt mig.... :love: Det syns ingen läcka, så jag förmodar att bilen bara tar lite mer än den borde pga ålder.

När jag skulle köra tillbaka matvagnen efter lunchen lyckas jag tippa ner en glasskål i golvet. Den gick - naturligtvis - i 1000 bitar. Rena rama explosionen.... :arghh: Fick hjälp med att städa upp. Samtidigt lyckades jag riva mig på en dörr och det började blöda vi nagelbandet. Precis mitt i städningen av 1000-tals glasbitar.... :cautious:

Nu sitter jag hemma på soffan och tänker inte hitta på för mycket mer idag.... Man vet ju aldrig vad mer som kan hända.... :nailbiting::p:D Jo, förresten, jag ska baka kaka åt den snälla kollegan som hjälpte mig med bilen. Hoppas inte att jag bränner ner huset.... :rofl:
Tar du ut fredagen den 13:e i förskott? :laugh:

Hoppas kvällen blir lugn!
 
Håller på att få psykbryt på kylen på jobbet. Den kör just nu med något jättehögt ljud. Ingen annan hör det, så jag gissar att det är högfrekvent.
Får sparka på det var 10e minut annars blir jag galen :cautious:

Ska se om jag kan be dem köpa nytt. Orkar inte höra på den mer :arghh:
Du kan använda en ljud app typ audizr om du vill visa det på något sätt
 
Eldar. Vinden gör huset kallt.... Och bakar kaka. Det värmer ju lite det med... :) De senaste dagarna har jag annars bara känt behov av att sätta på värmen en stund tidigt på morgonen, sedan har det hållit sig på minst 20 grader inomhus. Men idag hade det dippat ner till 18-19 grader när jag kom hem. Så i stället för att klicka igång luftvärmepumpen tyckte jag att det kunde vara lite mysigare med en brasa.... :up:
 
IDAG FICK JAG MITT TRAVERSKÖRKORT! :banana:

Jag klarade alltså kursen tidigare men det här är att kollegorna som gått med mig som handledare har sagt ok till hur jag kör så nu får jag köra ensam (dvs nu är jag ansvarig för vad som händer, tidigare var det min handledare). Jag är faktiskt riktigt stolt över det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 491
· Visningar
42 082
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 847
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 085
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp