Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får man sy kläder när man är sjuk eller borde man orka jobba då?
(Orken tryter rejält men har massor av inspiration så det blir en söm i taget mellan tupplurarna i soffan.)
Du svarar bra på det själv tycker jag.
Är ditt jobb utformat så att du kan jobba några minuter här och där med ordentliga vilopauser när det behövs? Om inte, då är du inte i skick att jobba nu. Att du är hemma och sjuk behöver ju inte betyda att du är konstant sängliggande, bara att du är för dålig för att jobba. Att du har inspiration och känner att du vill göra något lär ju dock vara ett tecken på att du börjar bli bättre, och det är ju trevligt i så fall!
 
Jobb på plats idag. Min kollega har varit sjuk hela veckan så jag tror att jag har rätt mkt att göra. Måste också boka om ett möte, för jag vet inte vad de pratade om sist och hinner inte ta reda på det.

Sen ska jag jaga bup på diverse ställen 😅
 
Jag är i chock då en god vän till maken som vi umgås med hittades död, sittandes i sin soffa. Ingen sjukdom eller brott, troligen hjärtstopp. Men något år äldre än maken bara så känns det så extra hemskt, extra nära. Jag vet att vi inte är ungdomar, men innan pensionsålder så tycker jag att det är alldeles för tidigt.
Jag kan inte ta in det än :cry:
Alltid hemskt tråkigt, vet hur ställd sambon blev när en bekant till honom dog antagligen av hjärtstopp, bara 24 år...Styrkekramar <3.
 
Trött som satan för det blev inte någon bra sömn i natt. Huvudvärk från helvetet. Solo i dag igen. :banghead:
En kollega sa att han kanske kan komma i morgon, hoppas! Men vill ju inte att han kommer om han fortfarande är sjuk.
Chefen är här och vimsar och trycker på om att ditten och datten behöver vara klart nununu. Sa i princip att då får han göra det själv för jag gör just nu 5 personers jobb. Så det så.:angel:
 
Trött som satan för det blev inte någon bra sömn i natt. Huvudvärk från helvetet. Solo i dag igen. :banghead:
En kollega sa att han kanske kan komma i morgon, hoppas! Men vill ju inte att han kommer om han fortfarande är sjuk.
Chefen är här och vimsar och trycker på om att ditten och datten behöver vara klart nununu. Sa i princip att då får han göra det själv för jag gör just nu 5 personers jobb. Så det så.:angel:
... och nu ringde en av kollegorna och typ "Älskade Hoarfrost jag saaaaknar dig juuuuu" :love:
Allt känns redan bättre!
 
Började dagen på hästryggen idag :love: Fint väder och duktig häst! Sen skicka iväg ungar till skolan och börja jobba. På lunchen tänkte jag gå en liten skogspromenad med hundarna och min skadade häst (kan snart inte säga så mer för han är egentligen bra nu) och en stund efter ungarna kommit från skolan drar vi till ridskolan. Kommer vara hemma ca 19.30 och då är det hockey som gäller!
 
Just nu känns det som att det vore lämpligt att gå tillbaka till sängen och dra täcket över huvudet. Men nej det går inte ser ni. Bara kriga på som f#n idag med. Just nu är jag så trött att jag är vimmelkantig, var likadant igår. Känns som det bara snurrar i huvudet. Sova får man göra någon gång när man har tid 🤪
 
Lite rolig grej som hände i morse 😂
Jag hade klockan på 5.20 och tänkte jag kan snooza ett par ggr innan jag går upp och rider. Tydligen fick detta maken att bli helt vilsen på tiden för strax innan 5.30 puttar han på mig med andan i halsen och säger att han åker till jobbet och att han försovit sig! Jag hade öronpropparna kvar så jag hade inte hört att han gick upp ur sängen.
Jag svarar honom att klockan bara är 5.30 😂 Han brukar gå upp vid 6.00 annars. Han undrade varför min klocka hade ringt och jag sa att jag ju ska upp och rida och det visste han om 😅
Lite irriterad och trött släppte han ut hundarna för en kiss och sen åkte han till jobbet ändå 😂
 
Fan va ögena är lite "kladdiga" men är väl av blåst (sen är ju björken extrem) vill ju inte vara hemma från jobbet om jag inte är sjuk i onödan. Menar. Rev lite i halsen när jag vakna men har ju börjat använda AC med ju 🙂. Allt är inte sjukdom även om risken finns när man börjar som ny! Precis ridit dressyrpass barbacka på ridbanan och det blåser ju ordentligt. Red I bara tröja och utan säkerhetsvästen så ingen risk för kokning idag 😄😁
 
Jag hatar att känna efter hur jag mår. Jag vet inte! Jag tror det är bättre idag… men jag blir hemma imorgon också. Har sagt att jag kan hämta barnet imorgon efter förskolan, det ska väl ändå vara okej?

Man brukar ju säga att man smittar mest i början och strax innan man får symtom så då bör jag varit ”sjuk” redan i typ måndags, kände mig lite vissen även i tisdags men trodde det var pollen. Så då har det ju gått minst 4 dagar iaf… och det är ju inte covid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 496
· Visningar
42 207
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 851
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 087
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp