Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regnar här med nu igen skönt behövs för jag vill ha in hö till hösten 🙈

Idag jobbat mellan 8-17.15 då jag fick ta stägningen pga kaos 🤪 Satte mig i bilen skulle åka och handla, pratar med mamma samtidigt uppkopplad i bilen och kommer fram till affären och inser att min plånbok ligger kvar hemma på köksbordet tillsammans med min termosmugg som jag så fint ställde där i morse.Börjar gråta av ren trötthet, är helt slut och tänker en och annan inte så fin tanke. Går iaf in och frågar om det tar Swish pga av att jag glömt plånboken. Jodå det gör det 😭 Tackar! Inte alla affärer som gör det här tyvärr. Och nu var det en specifik jag behövde in på.
Nu äntligen hemma, hinkar kaffe och måste plugga nu. Sover som en kratta pga av min inre medvetna klocka som måste titta vad mamma häst gör på nätterna även om hon inte visar några tecken alls på att det är dags, eller Jo små saker men inte tänkt börja vaka ordentligt på henne för ens till helgen.
 
Det kom lite regn nu på eftermiddagen, blev dyblöt och den här gigantiska pölen bildades på mindre än 5 min. Brunnarna sväljer inte vattnet.
Riktigt skyfall, va skönt att komma hem å byta till torra kläder.

08A126C3-699D-44A1-B1C3-A7DC90012BBB.webp
 
Jag ska packa. Men, alltså varfööör är det så tråkigt att packa? Jag ser ju fram emot resan (5 dagars roadtrip med bästa vän!), då borde ju packa vara kul?!?
Heja dig! Jag tycker packa är jättekul. :D Kunde lätt packa åt dig om inte om fanns.
Tanken är väl att det ska dra in pengar. Och samtidigt vara hederlig prissatt.

Det mesta i soppan är skänkt och brödet är hembakt. Kastruller och köksmaskiner är inlånade från medlemmar. Så det är lite svårt att räkna.
Hade vi köpt allt skulle vi kunnat ta kvittona och dela i antal ätande. Men det är alltså inte så enkelt.

Självkostnadspris skulle innebära att vi arbetar gratis åt kommunen. Vi som lagar maten, kokar kaffet brer mackorna etc. Det känns inte helt OK. Kommunens folk som närvarar får betalt för sitt jobb.
Inte helt enkelt detta.
Jag tänker att allt som är under 80-85 kr kommer vara en vinstaffär för kommunen jämfört med annan catering, så ni kan lägga er ganska nära eller rakt på det.
 
Det har blåst iskallt hela dagen och nu regnar det. Jag som planerade att göra så mycket ute idag. Det är dag mellan dialyser så jag är pigg. Men tji fick jag. Har fått sysselsätta mig med lagom angelägna saker medan det brådskande ute i trädgården har fått vänta. :meh:
 
Det här känns som en stordådens dag. Allt går sjukt bra. Jag har lyssnat på musik och min hjärna orkade det, dessutom längre än jag är van! Dessutom har jag kunnat äta nästan allt jag behöver utan strejkande mage. Såg späda rönnblad från balkongen och gick ut för att plocka, och det var så mysigt i stillheten före regnet. Det var också första gången med hjälp från hemtjänsten idag och jag var riktigt nervös över att det skulle kännas obekvämt men hon var ett ess på att få det att kännas naturligt.

Men nu är jag typ färdig för sängen. Det började precis regna igen och det är så lockande att somna till tycker jag.:p
 
"Vad är det jag hör?!?" Var sambons ord igår när jag sa att jag nästan längtar efter att åka till jobbet nästa gång 😁. Så härlig känsla att åka till jobbet med glädje och inte ångest! Precis så som det SKA kännas! Jag kände mig hemma från första stund då det är en så fantastiskt välkomnande personalgrupp 🤗. Körde hela passet I drive in för första gången och det var med kul 😄. Fick så fina lovord av min ena kollega som jag även fick förmedlat från servicechefen, så glad jag blev 🥰.
 
Det kom lite regn nu på eftermiddagen, blev dyblöt och den här gigantiska pölen bildades på mindre än 5 min. Brunnarna sväljer inte vattnet.
Riktigt skyfall, va skönt att komma hem å byta till torra kläder.

Visa bifogad fil 90693
Det kom en hel del regn, den här pölen som trucken kör igenom är inte lika djup som den i gropen, men täckte skorna en bra bit å man skulle bli dyngsur om fötterna om
Man gick i den. 😅

3DA44498-D5B8-4342-B0C8-93B1C5FA0A82.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
42 389
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 854
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 091
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp