Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gör det väldigt enkelt för mig själv.... Detta blir två stycken bröd:@athena_arabians och @bettysmatte har ni något bra recept på surdegsbröd? Hade ett som sa hur mycket vatten och mjöl jag skulle använda, men tappat bort det. Alla jag hittar är så komplicerade!
Precis ett sånt recept jag sökte! Brukar ta av vad jag har hemma!Jag gör det väldigt enkelt för mig själv.... Detta blir två stycken bröd:
2 dl surdegsgrund
2 tsk salt
Någon matsked honung/socker
7 dl vatten
17 dl mjöl (vetemjöl special eller manitoba cream helst)
Allt blandas, och jag kör degen ca 10 min i köksassistenten.
Degen får jäsa 10-12 timmar i rumstemperatur.
Bröden bakas ut, antingen till limpor eller i brödformar.
Ugnen sätts på 250 grader och bröden får jästa ovanpå spisen i 45 min-1 h. De bakas sedan på 250 grader i 15 minuter och ytterligare 25 minuter på 200 grader. Jag brukar ha mina nästan längst ner i ugnen.
Vi slängde ut vår gamla, jag tror den var 50 år gammal och fungerade fortfarande..
Ingen särskilt lugn dag i dag heller. Fortfarande solo och på det har en hotbild uppkommit som jag måste deala med
Varför jag? För att jag tydligen kan allt typ inklusive klona mig till 5 personer!
Kanske inte är så långt från att vara Gud som IT-systemet en gång kallade mig när det knasade
@athena_arabians och @bettysmatte har ni något bra recept på surdegsbröd? Hade ett som sa hur mycket vatten och mjöl jag skulle använda, men tappat bort det. Alla jag hittar är så komplicerade!
Min är hälften råg och hälften VetemjölDet @bettysmatte la in är bra och jag brukar också baka enligt det här: http://paindemartin.blogspot.com/2011/05/varens-basta-baguette.html
Jag bakar nästan bara på vetesurdeg numera.
Tanken är väl att det ska dra in pengar. Och samtidigt vara hederlig prissatt.Vad kostar ingredienserna per portion/person? Ska ni tjäna pengar eller ha självkostnadspris?
Kommunen ska ha ett arrangemang där min förening ska servera soppa.
Jag frågade hur mycket vi fick betalt per portion och de svarade att det avgör vi själva
Herregud - vad är en portion veg.soppa värd? Med ostfralla och kaffe med kaka?