Är djupt traumatiserad. Satt på toa och hör något rassla till i ventilationen ovanför toan. Katten kommer som en kanonkula från fan vet vad. Jag fattar inte vad det är men hon är väldigt på och ska hoppa på ventilationen.
Försöker avvärja katastrof med en katt som far runt som en missil och ramlar runt, ramlar bakom toan och har sig. Vill ha henne I schack innan jag ställer mig annars får jag en katt i toan.
Då ramlar det ner en 4cm stor skalbagge i skallen på mig som sen ramlar in i tröjan vid nacken. Fattade ju inte att det var en skalbaggejävel då utan far helt okontrollerat upp och skriker.
Katten missar mirakulöst toan och hoppar istället på mig som står och försöker få av mig tröjan. Skalbaggejäveln ramlar ur och katten är direkt där. Jag är i total panik och tar första bästa grej (tvättmedelsflaskan) och drämmer till Skalbaggejäveln. Får upp Skalbaggejäveln och kastar i toan för att spola ner.
Spolar ca tusen gånger men Skalbaggejäveln åker inte iväg, inser sen att den lever... Och att det är en dykarebagge.
Löser problemet genom att hälla klorin på Skalbaggejäveln (jag vet men jag hade fan panik
) . Den dör. Spolar bort.
Har nu sju ton adrenalin i hela kroppen och allt känns som att det kryper.
Alltså jag är inte rädd för småkryp, men när man sitter på toa på 4e våningen jättejättetrött och en 4cm skalbagge trillar ner i tröjan och katten missilar runt...
Hur jag ska kunna sova nu är ett mysterium.