Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tänkt köpa en del konstiga saker idag men låtit bli, en stor gosedjurshund är väl dock rimligt? Eller hur? :rofl:

Vilken ras rekommenderar ni? Det lutar åt en husky (eller eskimåhund som de skriver). Den ska mest ligga på soffan är tanken :D
Höll på att skriva att en husky är ju typ den hundras som behöver väldigt mycket motion och ingen "soffhund" men såg sen att det inte gällde en levande :p:angel:
 
Kvällspromenad i parken efter regnet <3
20220511_202626.webp
 
Har tänkt köpa en del konstiga saker idag men låtit bli, en stor gosedjurshund är väl dock rimligt? Eller hur? :rofl:

Vilken ras rekommenderar ni? Det lutar åt en husky (eller eskimåhund som de skriver). Den ska mest ligga på soffan är tanken :D
Mycket rimligt! Min mamma vann en stor terrieraktig gosehund när jag var barn, som jag enhälligt döpte till Bimbo. :D Den bor kvar i hennes soffa än och fäller inte särskilt mycket alls.
 
Fick precis reda på att de hittat vad som orsakat rejäla hälsoproblem för en vän. Hon har tumörer som behöver opereras bort i nästa vecka :( Hoppas verkligen att de är godartade. De kunde inte avgöra det utan att operera bort dem först. Usch. Det blir en så märklig känsla där jag tänker på hur mycket tur jag har med mitt eget fysiska mående, samtidigt som det blir jobbigt när många i min närhet drabbas av massor av elände. Och så vet jag att det såklart inte är i närheten av lika jobbigt för mig att andra har hälsoproblem som det är för andra att faktiskt ha problemen...
 
Är djupt traumatiserad. Satt på toa och hör något rassla till i ventilationen ovanför toan. Katten kommer som en kanonkula från fan vet vad. Jag fattar inte vad det är men hon är väldigt på och ska hoppa på ventilationen. :banghead:
Försöker avvärja katastrof med en katt som far runt som en missil och ramlar runt, ramlar bakom toan och har sig. Vill ha henne I schack innan jag ställer mig annars får jag en katt i toan.
Då ramlar det ner en 4cm stor skalbagge i skallen på mig som sen ramlar in i tröjan vid nacken. Fattade ju inte att det var en skalbaggejävel då utan far helt okontrollerat upp och skriker.

Katten missar mirakulöst toan och hoppar istället på mig som står och försöker få av mig tröjan. Skalbaggejäveln ramlar ur och katten är direkt där. Jag är i total panik och tar första bästa grej (tvättmedelsflaskan) och drämmer till Skalbaggejäveln. Får upp Skalbaggejäveln och kastar i toan för att spola ner.
Spolar ca tusen gånger men Skalbaggejäveln åker inte iväg, inser sen att den lever... Och att det är en dykarebagge. :cautious:

Löser problemet genom att hälla klorin på Skalbaggejäveln (jag vet men jag hade fan panik :angel:) . Den dör. Spolar bort.

Har nu sju ton adrenalin i hela kroppen och allt känns som att det kryper.
Alltså jag är inte rädd för småkryp, men när man sitter på toa på 4e våningen jättejättetrött och en 4cm skalbagge trillar ner i tröjan och katten missilar runt...
Hur jag ska kunna sova nu är ett mysterium.
 
Har precis skrivit till AirBnB då hyresvärden fortfarande inte skickat den kvarglömda ryggsäcken trots flera frågor om hur det går, hur hon vill att jag betalar för frakten osv. Det har gått 12 dagar nu. Jag börjar få slut på tålamod och att vara trevlig. Hon har bekräftad att ryggsäcken låg kvar i lägenheten, och sagt flera gånger att hon ska skicka den, senast i måndags att hon skulle försöka ta sig till posten på tisdag dvs igår.
 
Vi hoppas med dig :heart

Mormor hemma från sjukhuset och hade somnat tillsammans med hunden några timmar nu på kvällen. Hon tog bort sin ena hund förra veckan så oroligt hemma både för hunden som är kvar och mormor med hjärtproblem. Fina mormor, hon är en bitvis nattsvart person (bipolär) som väntat på döden hela sitt liv men än är det inte hennes tur. Hon ska ha många somrar i trädgården kvar :heart
 
Mormor hemma från sjukhuset och hade somnat tillsammans med hunden några timmar nu på kvällen. Hon tog bort sin ena hund förra veckan så oroligt hemma både för hunden som är kvar och mormor med hjärtproblem. Fina mormor, hon är en bitvis nattsvart person (bipolär) som väntat på döden hela sitt liv men än är det inte hennes tur. Hon ska ha många somrar i trädgården kvar :heart
Så fint att höra!
 
Jag är i chock då en god vän till maken som vi umgås med hittades död, sittandes i sin soffa. Ingen sjukdom eller brott, troligen hjärtstopp. Men något år äldre än maken bara så känns det så extra hemskt, extra nära. Jag vet att vi inte är ungdomar, men innan pensionsålder så tycker jag att det är alldeles för tidigt.
Jag kan inte ta in det än :cry:
 
Är hemma från jobbet pga sjukdom då är det väl helt rimligt att jag surfar runt på tyg-sidor och planerar vad jag villöver?

Får man sy kläder när man är sjuk eller borde man orka jobba då?
(Orken tryter rejält men har massor av inspiration så det blir en söm i taget mellan tupplurarna i soffan.)
Fullt rimligt! Du har mitt fulla stöd!

Och ja, som du skriver, du kan ju pausa och sluta om du inte orkar. Det är inte samma sak som att gå till jobbet.
 
Borde sova för länge sedan men är övertrött = jag kan inte sova. Prata med mamma förut på Messenger, hon undrade om jag hade något i mot om hon bjöd in pappa på grillning på lördag ( om de kan och vill såklart! ) när det kommer med husbilen. Det får göra precis som det vill, för mig är det bara bra om det faktiskt efter 22 år kan umgås civiliserat som folk. Eller Mamma har väl aldrig haft några problem med det värre med den andra halvan.

Sitter på balkongen och lyssnar på musik i hörlurarna och försöker varva ned.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
42 389
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 854
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 091
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp