Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hatar att känna efter hur jag mår. Jag vet inte! Jag tror det är bättre idag… men jag blir hemma imorgon också. Har sagt att jag kan hämta barnet imorgon efter förskolan, det ska väl ändå vara okej?

Man brukar ju säga att man smittar mest i början och strax innan man får symtom så då bör jag varit ”sjuk” redan i typ måndags, kände mig lite vissen även i tisdags men trodde det var pollen. Så då har det ju gått minst 4 dagar iaf… och det är ju inte covid.
Har man inte blivit sämre är man på bättringsvägen, brukar jag nog tänka :)
 
Har precis skrivit till AirBnB då hyresvärden fortfarande inte skickat den kvarglömda ryggsäcken trots flera frågor om hur det går, hur hon vill att jag betalar för frakten osv. Det har gått 12 dagar nu. Jag börjar få slut på tålamod och att vara trevlig. Hon har bekräftad att ryggsäcken låg kvar i lägenheten, och sagt flera gånger att hon ska skicka den, senast i måndags att hon skulle försöka ta sig till posten på tisdag dvs igår.
Skrev idag igen och frågade om hon hade för avsikt att posta ryggsäcken denna vecka?
Fick svar nu att hon ska posta den idag. Vi får väl se…
 
Typiskt, tog med min väckarklocka till audionomen och gick med den till verkstaden efter besöket. De sa att jag behövde nog en ny väckarklocka och serviceaudionomen kommer tillbaka kl 13. Så jag har fått vänta i en halvtimme nu, men får väl vara tacksam att det var bara en timme 😅

Och att mamma kunde köra mig till sjukhuset, annars hade jag fått åka över en timme i kollektivtrafiken för att komma hit, hade blivit samma tid att åka hemifrån oavsett om hon skjutsat mig på vägen till sin kompis eller jag åkt kollektivtrafik 😴 nu hann jag istället äta frukost på fiket innan mötet ☺️
 
Kom precis in en föredetta student som även han uttryckte att han har saknat mig O_o Vi snackade lite löpning och häst. Hans dotter vill tydligen börja rida och givetvis gav jag honom typ alla tips och tricks jag kan för att uppfylla hennes önskan :angel:

Har typ aldrig hört att någon saknat mig och nu fått höra det två gånger på en dag. Borde jag vara misstänksam? :rofl:
 
Sitter på ett café i stan och jobbar och myser. Det har varit en himla härlig dag hittills, solen skiner, jobbet går jättebra (förutom när jag Bukepausar då :angel:) och allt flyter liksom bara på. Känns skönt efter den senaste veckan som varit väldigt intensiv och krånglig. Det är fortfarande mycket att ordna med och tänka på, men det är så mysigt att vara här i Sverige ett tag och hänga med familj & vänner 😊 Något säger mig dessutom att det eventuellt vankas möhippa i helgen, det kan ju bli... Spännande 😜
 
Jag begriper mig inte på min mobil, när jag är inne i stan (hufvudstaden mind you) så är mitt Internet sjukt dåligt - åker igenom fläckar där den inte fungerar och då fungerar inte smsen heller. Det gäller alltså hela nätverket :confused:
När jag var inne i butiken igår för att beställa ny mobil så nämnde jag det när det hände senast. (Det blev kaos då ingen fick tag på mig och jag inte tag på någon.) Och då sa han att det kan hända ibland att det blir något fel på nätverket.
Men idag påmindes jag om att det har nog faktiskt hänt typ varje gång jag är i stan :cautious: medan det funkar fläckfritt utanför stan... wtf?
 
Jag begriper mig inte på min mobil, när jag är inne i stan (hufvudstaden mind you) så är mitt Internet sjukt dåligt - åker igenom fläckar där den inte fungerar och då fungerar inte smsen heller. Det gäller alltså hela nätverket :confused:
När jag var inne i butiken igår för att beställa ny mobil så nämnde jag det när det hände senast. (Det blev kaos då ingen fick tag på mig och jag inte tag på någon.) Och då sa han att det kan hända ibland att det blir något fel på nätverket.
Men idag påmindes jag om att det har nog faktiskt hänt typ varje gång jag är i stan :cautious: medan det funkar fläckfritt utanför stan... wtf?
Och nu glömde jag fråga om det medan jag var inne i butiken :banghead: Får väl hoppas att det berodde på "gammal" mobil :grin:
 
Suck jag och Megara myste - hon kurrar mycket sällan, men vi kurrekurrade tills hon buffade ner ett glas från skrivbordet. Panik. Stängde in henne i badrummet och har dammsugit och dammsugit och dammsugit mer och sedan lagt plastad frotté ovanpå. Som tur är, så brukar hon inte gå där särskilt ofta. Ska dammsuga mer senare och moppa. Det är trägolv och inte behandlat så mycket stickor och ojämnt.
 
Jag begriper mig inte på min mobil, när jag är inne i stan (hufvudstaden mind you) så är mitt Internet sjukt dåligt - åker igenom fläckar där den inte fungerar och då fungerar inte smsen heller. Det gäller alltså hela nätverket :confused:
När jag var inne i butiken igår för att beställa ny mobil så nämnde jag det när det hände senast. (Det blev kaos då ingen fick tag på mig och jag inte tag på någon.) Och då sa han att det kan hända ibland att det blir något fel på nätverket.
Men idag påmindes jag om att det har nog faktiskt hänt typ varje gång jag är i stan :cautious: medan det funkar fläckfritt utanför stan... wtf?
Menar du mobilnätet? Mitt internet funkar bara hemma med wi-fi eller på platser med fritt wi-fi, på stan används mobildata.
Vet inte vad som är fel men i stan är det ju massor av mobiler som konkurrerar(?), eller så har du ett dåligt abonnemang.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 496
· Visningar
42 207
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 851
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 087
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp