Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck. Min trötta hjärna.
Skrev ut ett par blad med stora bokstäver som annonserade lördagens evenemang. For till bygdegården och spikade upp på anslagstavlan vid vägen. Kommer hem och inser att jag skrivit 7/4 istället för 7/5.
Fick skriva ut nya blad och åka tillbaka och byta.

Nu bakar jag frallor. Hoppas det ska lyckas bättre.
 
Precis fått en uppdatering av exet. Tydligen har han spenderat hela dagen på akuten pga bröstsmärtor när han andas. Efter 5011 kontroller o timmar så kunde dom inte hitta något. Så det var ju skönt o höra.
Så nu kan jag förbereda mig för sänggående utan att behöva oroa mig för det. 😅
 
Var ju som sagt såååå trött idag och tänker vara snäll mot mig själv och ge mig återhämtning och då blir det ju även lite lugnare för pållan ☺️. Vore kanske inte jättesmart att rida iväg 😅 men ville ändå rida lite efter två vilodagar så det fick bli en halvtimme skritt barbacka lite blandat på ridbanan och grusvägen; myste mest kravlöst 😍. Avkopplingen på bästa hästens rygg gav ny energi ❤.
 
Ja!!!!
0E9973C4-67A8-4474-91D5-A0CA32C97DBA.webp
 
Har varit på tandläkarbesök idag, fick fullt godkänt bortsett från en tand som inte vill lossna :down:

Efter det fix i stallet, promenad för storhästen och lite hoppning med ponnyn. Idag högre än förra gången, lite drygt 70 cm. Inga problem för ponnyn egentligen men tror att det blev fel med avståndet några gånger för han stannade. Men avslutade med att hoppa bra :up:

Jag kommer dock antagligen ha träningsvärk imorgon :angel:
 
En "tant" som bonade och bad att jag skulle hjalpa henne trana hennes hundar forklarade allvarligt for mig att, "De ar som mina barn och stannar hos mig for alltid". "Hmmm," tankte jag 🤔 "Mina hundar ar absolut inte som mina barn," mina barn var starkt "encouraged" att flytta hemmifran,:o mina hundar stannar med mig for alltid. Sa det sa.:p
 
Det går troll i mina försök att få tag i p-piller. Efter massor med krångel där barnmorska inte vill ge mig pga att jag inte tar p-piller I preventivsyfte, hänvisade bara till gyn. Sen någon ändring när jag äntligen hittat en bra gynmottagning samt vågat ringa dit, att det inte alls ska göras via gyn utan via barnmorska om det inte är så att något är fel med p-pillren.

Sååå jag hade en bokad tid för en vecka sedan men kunde inte gå pga superviktigt möte och telefonfobiker som jag är använde jag 1177 för att boka om. Fick ett sms om det och tänkte bra då står det där vilken tid det är.

Det är I dag. Jag har glömt vilken tid men kommer ihåg att det var 8 någonting. Det stod visst inte tid på smset. 1177s sida där man kan se sina bokade tider fungerar inte. Mottagningen öppnar inte sin telefon förrän 10. :banghead:
Så nu sitter jag här och gråter. Blir förtvivlad och Orkar fan inte mer. Får börja köpa p-piller illegalt via internet.
 
Trött. Hade svårt att somna efter HVs seger i går. En rejäl mental urladdning.
Nu skrev syrran och berättade att syskonbarnet har fått rejält magsjuka. Henne träffade jag en bra stund i går men har inte haft magsjuka sen 1994 så jag hoppas att jag klarar mig.
 
Nu funkar 1177. Står att jag inte har någon bokad tid men jag fick ju smset där det står att jag har ändrat i min bokning.

Just nu känner jag att jag faktiskt skiter i att ens försöka gå på min tid. Vet inte vad straffavgiften är men jag får väl ta den och eventuellt låta bli att köpa ny cykel trots att jag verkligen behöver en 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 496
· Visningar
42 207
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 851
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 087
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp