Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaks , mätt och fisig i magen ingen bra kombo när man sitter på kontor med andra :crazy:

Har smitit ut på gården och lastat vror åt kunder och fisit ute men vad i hela friden gör ayy jag är så fisig? Knappt ätit någonting. Eller tja ingenting konstigt vad jag vet.

Polisen bevakar fortfarande vårt hus med grannen. Har svårt att tro att de skulle hitta på något mitt på ljusa dagen och så som hen bor. Polisen har iallafall varit lite extra smarta och tagit med sig en fartkamera och lyckats fånga flera stycken :D

@tanten , har tappat bort receptet på din fantastiska kålpudding!.. Skulle du kunna lägga ut det igen?
Nema problema
Strimla ett kåljuvud (eller två)
Koka ris, helst uncle Ben's.
Blanda ris blandfärs och kål. Salta och peppra färsblandningen.
Täck botten av en rejäl ugnsform med tjockt lager kål
Kleta ut färsblandningen över kålen 4-5 cm tjockt.
Täck formen med strimlad vitkål, generöst!
In i ugnen på max 175 grader. Täck med folie när kålen får lite är färg och sänk värmen till ca 150

Låt den stå inne i minst 5 timmar

Slösurfar och laddar för att göra mig i ordning inför natten. Det har varit en lång men på flera sätt härlig dag, jag kunde sitta i trädgården i bara t-shirt och jobba i flera timmar! :love: Hoppas på mer av samma vara imorgon, det ser hyfsat lovande ut!
Jajemen, det är trädgårdskontor och t-shirt som gäller även idag! Ska dessutom möta upp en vän om nån timme och promenera bort till den italienska glassbaren som eftermiddagsfika :d

20220323_132129.webp

Hoppsan... jag ska visst ha varselpyjamas i sommar :D Sommarvikariat på SSAB 💪

Det gick vansinnigt snabbt, intervju och erbjudande mer eller mindre direkt. Det som tog tid var analysen av drogtestet (labbet har tydligen jobb upp över öronen) :rofl:

Har absolut ingen aning om vad jag ska göra, har bara fått tid då jag ska infinna mig. Ska bli spännande mao :laugh:

Edit: Särbon tyckte jag ska fråga om de har personalrabatt... han börjar få ont om material till sina projekt :p 😂

Senast ändrad:

Det gick vansinnigt snabbt, intervju och erbjudande mer eller mindre direkt. Det som tog tid var analysen av drogtestet (labbet har tydligen jobb upp över öronen) :rofl:

Har absolut ingen aning om vad jag ska göra, har bara fått tid då jag ska infinna mig. Ska bli spännande mao :laugh:

Edit: Särbon tyckte jag ska fråga om de har personalrabatt... han börjar få ont om material till sina projekt :p 😂
Grattis!
Är det i gruvan i kiruna du ska vara?

Jag och närmsta kollegorna ska käka lunch ute i morgon. En skickade mail att han hade reserverat eftersom stället vi ska till är litet. Nu är vi i ett krig där alla svarar varandra i "föreslaget svar" text.
Det blir typ:
"Tusen tack för detta!"
"Varsågod, kul att vara till nytta!"
"Tack för bra samarbete"
"Jag kollar upp det i morgon, tack för hjälpen"
osv i all oändlighet. Nu har vi lyckats förvirra och ha sönder algoritmen, för sista svaret var
"Absolut nej. Låt mig få tillbaka dig på den!" :rofl:

Grattis, vad kul :laugh:

Precis fått hjälp sätta upp gardinerna, härligt :D Ska strax dammsuga allt inklusive soffan, jobbigt men nödvändigt... hade glömt boka tvättid så kan inte tvätta klädseln förrän på lördag, men gör nog stor skillnad bara att dammsuga av den :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
732
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: ufot
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 143
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar