Dagny Carlsson har lämnat oss. Denna inspirerande människa blev 109 år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Behöver detta i mitt livbillig pot med äppelpaj jag kan värma i ugnen och en vaniljyoughurt!
Och ändå var mötet en fusion av Kafka och Norén snarare än en flygande cirkus.Förlåt att jag skrattar men jag får lite vibbar av Monty Python... ett möte om kreativa tjänster som är så tråkigt att en vill somna
Klart man kan! Annars finns det säkert portionspaj att köpa. Jag somnade ju ifrån mina pajplaner igår, men de kanske får bli av ikväll istället!Behöver detta i mitt liv
Kanske man kan göra egna och frysa in? De lär gå åt ganska snabbt iofs
Jag lyssnade på ett inslag om henne på P1 när jag körde hem från jobbet. Jag både log och skrattade högt för mig själv där i bilen....vilken underbar person hon var !Dagny Carlsson har lämnat oss. Denna inspirerande människa blev 109 år
Nu har jag äntligen varit ute hos min trasiga häst. Han äter metacam nu så han var pigg och glad i den lilla hagen. Tog ut honom så han fick beta lite gräs, och aptiten var det iaf inget fel på. ❤
Nu känner jag mig lugnare gällande honom. Bilen däremot kommer det nog ta tid att lita på igen, var nervös när jag körde den idag trots att jag vet att den är lagad nu.
Stort stort tack! ❤Nema problema
Strimla ett kåljuvud (eller två)
Koka ris, helst uncle Ben's.
Blanda ris blandfärs och kål. Salta och peppra färsblandningen.
Täck botten av en rejäl ugnsform med tjockt lager kål
Kleta ut färsblandningen över kålen 4-5 cm tjockt.
Täck formen med strimlad vitkål, generöst!
In i ugnen på max 175 grader. Täck med folie när kålen får lite är färg och sänk värmen till ca 150
Låt den stå inne i minst 5 timmar
Åh grattis vad kul!Hoppsan... jag ska visst ha varselpyjamas i sommar Sommarvikariat på SSAB
Det gick vansinnigt snabbt, intervju och erbjudande mer eller mindre direkt. Det som tog tid var analysen av drogtestet (labbet har tydligen jobb upp över öronen)
Har absolut ingen aning om vad jag ska göra, har bara fått tid då jag ska infinna mig. Ska bli spännande mao
Edit: Särbon tyckte jag ska fråga om de har personalrabatt... han börjar få ont om material till sina projekt