Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ringde till HC för lite rådgivning. Rådet blev en läkartid, så nu inväntar jag maken som ska skjutsa. Kom dessutom på att jag knappast kan gå till tandis imorgon, så nu väntar jag att dom ska ringa upp. Det går bra nu :meh:
 
IMG_20220316_130700683_HDR.webp

Har en känsla av att jag kommer få ångra de här, men hästen är nöjd 😎😂😂😱
 
Funderar på att smita iväg från konferensandet och åka och hämta jord och gödsel istället. Jag har visserligen inte gjort iordning något än, men jag vill hellre vara ute och greja än sitta inne och titta på en datorskärm..
 
Hade en kollega som jobbade som det (vi jobbade ihop på hennes extrajobb). Har för mig att hon tyckte det var kul men att hoten var tuffa. Hon åkte ofta ut till folk.

Hot är jag van vid :p
Jag har lovat att ge besked senast i början på nästa vecka.
De ville gå vidare med mig med referenser och sånt men jag sa att jag tycker att lönen är i lägsta laget. (Högre grundlön än idag men inget OB och svårt att höja lönen med övertid.)
 
Hemma, katten behagade att vakna och möta mig i hallen. Gumman 😻

Kilade inom Åhlens och köpte en pajform, precis en sådan jag vill ha med relativt höga kanter. Solen skiner. Frös i morse, svettades när jag kom hem idag. Hopplöst den här årstiden.
 
Funderar på att smita iväg från konferensandet och åka och hämta jord och gödsel istället. Jag har visserligen inte gjort iordning något än, men jag vill hellre vara ute och greja än sitta inne och titta på en datorskärm..
Eller så gör du det du får betalt för.
Har kollegor som loggar in på möten och sen stänger av ljud och kamera och gör annat.
Känns ju sådär
 
Eller så gör du det du får betalt för.
Har kollegor som loggar in på möten och sen stänger av ljud och kamera och gör annat.
Känns ju sådär

Haha, what? Vad är det för möten där man inte förväntas delta och/eller där det inte är viktigt att man tar till sig informationen?

Jag deltar också i heldagsmöten/konferenser ibland där jag inte förväntas eller har krav på mig att aktivt delta och därmed gör annat (arbete) under tiden och bara lyssnar med ett halvt öra, men informationen som delges känns ju viktig inte minst för min egen skull. Även om det inte berör mina uppgifter specifikt vill man ju vara uppdaterad? Folk alltså. :D
 
Haha, what? Vad är det för möten där man inte förväntas delta och/eller där det inte är viktigt att man tar till sig informationen?

Jag deltar också i heldagsmöten/konferenser ibland där jag inte förväntas eller har krav på mig att aktivt delta och därmed gör annat (arbete) under tiden och bara lyssnar med ett halvt öra, men informationen som delges känns ju viktig inte minst för min egen skull. Även om det inte berör mina uppgifter specifikt vill man ju vara uppdaterad? Folk alltså. :D
Man förväntas delta och ta till sig informationen
Sen kommer de och säger att de inte hört nåt om detta
Nejmen vad konstigt
Och nu måste jag förtydliga eftersom jag skrev lite i affekt.
Det har varit så på tidigare jobb
Nu vet jag inte riktigt.
Det är upp till var och en men får jag betalt för att delta är jag med på mötet.
Nåt annat är liksom otänkbart
 
Hästen fick ett par timmar utan täcke, och ja han hann rulla sig ordentligt 😱😂 Och trava omkring med svansen i vädret, sola sig och allmänt pipa i vanlig ordning. Sanering av häst står på mitt schema .. Men han var glad och nöjd det var de viktigaste ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 443
· Visningar
40 483
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp