vad gör ni och era hundar idag?

Emmahpemma

Trådstartare
jag vet att vi haft en sån här tråd tidigare, och tyckte det kunde passa bra med en ny nu när våren är här :)
så, ja som rubriken, vad gör ni och era hundar idag?

Kan börja själv med att jag vaknade före fem denna lördagmorgon och passade på att göra bort dagens långpromenad. 1½ timme blev det. valpen fick springa lös och vi tränade lite inkallningar. Gammelhunden är förvisad till koppelpromenader nu ett tag pga hälta, men hon fick träna lite kontaktövningar o stillsamma trick :)

Sv: vad gör ni och era hundar idag?

godmorgon.
Idag blir det lång skogspromenad med vovven sen ska vi fixa och packa bilen inför morgondagens utställning i västerås. =)

Idag sitter jag hemma och väntar på ett en av hundarna ska få valpar. Kommer nog under dagen skulle jag tro.
De andra hundarna får mao en tråkig sova dag utan träning och långpromenad eftersom jag inte kan vara borta hemifrån så länge.

Framförallt så laddar vi inför morgondagens utställning i Västerås!
Jg börjar jobba klockan 14 så innan dess ska det packas och förberedas.
Men utöver det kommer vi nog mest gå i skogen och mysa :)

Vi ska också till Väserås i morgon, så Billy ska badas och borstas (snarare kardas, för att han fäller lite, inte för att han är långhårig) och vi ska ringträna lite. Och så ska vi cykla en sväng, eftersom det är så himla roligt. :)

Ivan ska gå vanliga promenader, busa som en buse och ladda inför en dag med husse i skogen i morgon.

Idag ska jag ha kalas för mig så det händer inte allt för mycket idag. Mamsen envisas med att ta med sin lilla tik så en hel del bus lär det nog bli :p

Vi inledde med att gå runt hagen (6 ha) och samla ihop fåren. Tog med dem till fodringen och passade på att träna lite flankeringar med båda hundarna parallellt.

I eftermiddag tänkte jag åka och träna fråndrivningar på grannens stora fält. 4 km fösning/hund!

Idag blir det först en promenad tillsammans med en unghund av samma ras som min, sen ska vi nog packa oss in i bilen och åka till en kompis landställe där han får träffa en annan hund, bada och busa runt.

Mycket träning lär vi inte hinna med förutom passivitet i medan vi fiskar :)...

Och försöka plocka av en yster unghund från en äldre herre med stor integritet. :angel:

Vi har börjat dagen med att gå några km promenad, delvis med viktmanchetter på hunden för extra styrketräning, samt lagt ut ett ängsspår som vi nu sitter och väntar på att det ska ha legat till sig.

Senare ska vi åka och långa några hopphinder från syrran och köra lite hoppteknikövningar, sen har vi inte planerat något mer för dagen.

Min dvärgschnauzer är på kollo tillsammans hos sin mormor och morfar tillsammans med syrrans DS-hane, så de springer nog bara runt och leker hela dagen ;).

Jag började morgonen med att gå ut med hunden ( Welsh Springer Spaniel )
Den kan gå ut hur långt som helst. Men men, det är skönt att röra på sig.

Och hunden är helt slut, det är jag också!

:)

vi tog en liten sovmorgon, sen stack vi ut på en skön promenad i elljusspåret 1½timme.

Sen har jag badat och borstat hela hunden så just nu ligger han nedbäddad i handdukar och myser.

Jag ska iväg smida om ett par timmar och då hänger han på förstås. :)

Vi har varit ute på promenad i två timmar, hade en kompis ena hund med. Vi gick en runda och sen fick dom springa på lite en äng och leta lite godis.

Nu väntar vi på att premiär spåret ska ligga någon timme så ska vi ut och spåra:laugh:

Åkte iväg vid 8.30 och träffade spårgruppen, la lite spår som vi sen gick.

Nu sover han, och framåt kvällen tar vi nog en skogspromenad.

I morgon blir det på klubben och uppletande.

Jag och sambon kom hem från jobb fem i morse. Vi gick en sväng med hundarna för att sen gå in och hålla lite morgon tillsammans med hundarna. Vi somnade vi sex och gick upp vid halv ett. Då kände jag mig krasslig så sambon tog hundarna en och en och gick en promenad med dom.

Vi brukar åka till skogen när vi vaknar på lördagar när vi har jobbehelg men idag mådde jag för dåligt och jag vill inte riskera att bli sämre så att jag inte kan jobba inatt.

Nu har sambon åkt till gymmet, och jag och hundarna myser här hemma. Vid sex ikväll blir det långrunda med båda hundarna tillsammans med mig innan vi byter om och kör till jobb. Vid midnatt åker jag hem och går en halvtimme med hundarna och ger dom mat, sen klarar dom sig tills vi kommer kl fem igen.

Imorgon är vi lediga och då är hundarna med mig hela dagen, den lille ska tränas också. Hoppas jag inte blir sjuk nu!

Oh! Vi la årets första personspår nu ikväll - det gick hur bra som helst!! Sen tog vi en timmes härlig promenad och 20minuter lydnadsträning.

Har fortfarande en uttråkad hund så när jag samlat ny ork så är det väl på´t igen:p

Skroff och jag har varit på kalas, himmelriket för Skroffan som har fått leka både med sina bästa hundkompisar OCH med barn.
Det var riktigt lyckat, roligt att se ungar som är lite rädda och osäkra i början sedan springa runt med vilda glädjetjut och busa med Skroff :).
Hon är en liten pärla när det kommer till att umgås med folk i allmänhet och ungar i synnerhet :love:.

*kl*
Vi har varit på hundmöteskurs idag, första tillfället. :D Det gick riktigt bra. Min ettåring har blivit lite osäker vid hundmöten = utfall emot andra hundar, så nu ska här tränas! :p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 915
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 242
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 846
Senast: Maniac123
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 547
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka