Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss hemkommen efter att ha skjutsat svärmor inkl hund till veterinären (och följt med som moraliskt stöd). Fogarna gör ont så det är soffläge som gäller resten av dagen (men det gör inget för ikväll är det Champions League!) :D

Klar hos tandis och sitter och dreglar på jobbet.
Tandläkaren sa att "sånt här kan ingen människa klara av". Det var som @Inglorion sa ingen sårskorpa utan öppet rätt ner i tandbenet.
Har nu fyllt igen hålen med kortison och bedövningssalva och nån tuss som ska sitta till fredag. Hela käken och kinden är bortbedövade, känslan att vara smärtfri är euforisk!
Efter fredag ska ingen människa någonsin får röra vid mina tänder igen.

Jag fryser och känner mig lite pre-förkyld. Skall laga Rebeckas farmors Kycklingsoppa med citron. Den är oslagbar när man är lite vissen. Rebecka var en judisk lekkamrat i barn-och ungdommen och när någon av hennes vänner var sjuk så kom Rebeckas farmor personligen och överräckte en burk soppa. Det är ett minne som värmer i dubbel bemärkelse. Allas mammor tiggde receptet och fick det generöst nog. Så soffan under en filt.

Sitter på jobbet och är alldeles simmig i huvudet. Tror att jag ska gå strax och hinna peta i mig en bagel på Espresso House innan gruppen kl 18. Hade tänkt gå och träna, men jag känner mig alldeles vinglig så det är nog ingen superbra idé. Mat och en massa vatten, däremot, låter klokt.

Tandläkaren sa att "sånt här kan ingen människa klara av". Det var som @Inglorion sa ingen sårskorpa utan öppet rätt ner i tandbenet.
Har nu fyllt igen hålen med kortison och bedövningssalva och nån tuss som ska sitta till fredag. Hela käken och kinden är bortbedövade, känslan att vara smärtfri är euforisk!

Tortyr! Mardröm! Fruktansvärt!

Får ont i magen bara av att läsa om din vånda :crazy:

Har precis skickat in rapporten! :banana:

Spenderade enbart två timmar på att ändra bild upplösning och att få allt att funka ordentligt innan jag skickade. Egentligen inte så mycket med tanke på hur fel det brukar bli just där när man tror att man typ har 5minuters pill kvar :angel:

Dricker en öl och kontemplerar livet från en liten bit av positivitet för första gången på ett bra tag!

(och den röda har också behagat ha intåg efter att ha varit frånvarande i rätt många veckor, första gången jag är glad över det)

Får hoppas att det fixar till sig väldigt snabbt nu! Trodde väl att det var något fel när det liksom bara blir värre (mina har liksom varit nästintill helt läkta 1.5 vecka efteråt).

Är hemma hos föräldrarna efter en totalt bortkastad timmes säkerhetsmöte på byggarbetsplats. Snart middag, sen hem med ungkotten!

Måste ringa tandläkaren och be dem dra den håliga tanden nu.
Kan inte äta utan att det ilar och spränger.
Halva tanden saknas ju så

Rätt trött och har lite små ont men nu är porten uttagen! :love: Jag tokspände mig tyvärr, jag försökte andas och slappna av men det gick sisådär... :cautious: De ville inte riktigt släppa iväg mig först utan ville se att jag verkligen mådde bra och när jag lovade att inte köra hem själv så fick jag gå. :D
Nu har jag halvslummrat i sängen ett par timmar och det var välbehövligt! :D

Innan dess skällde jag rätt rejält på min chef, han har en order som jag har försökt tjata in i hans huvud, tack nej till telefonförsäljare... Men icke, han hade lyckats tacka ja till ett nytt abonnemang för hela företaget som är helt fel, alldeles för dyrt och dessutom med telefoner som vi får betala skitdyrt för som vi inte ens behöver :banghead::banghead::banghead: Hur abonnemanget sen fungerar med våran mobila växel, ja det hade han helt glömt bort att kolla... :rage:

Sådärja, nu är smärtan tillbaks. Fram med drogerna då. Tror jag satsar på både allt smärtstillande jag har i en kombination med så mycket alkohol jag kan få ner. M.Å.S.T.E. F.Å. S.O.V.A. I. N.A.T.T.
Känner mig sinnessjuk.

@Snurrfian: Vänta nu, jag har för mig att du jobbar i ett familjeföretag... bör ha varit intressant! :D

Grattis till den borttagna porten :up:
:D Japp familjeföretag, men som tur är/tyvärr är det inte maken som är "chef" utan hans kusin, chefen vågade inte ens berätta för mig öga mot öga vad han hade gjort utan skickade hem maken med informationen och svarade efter viss tvekan i telefon... :rage: :angel: Maken tackar aldrig ja i telefon, men jag har inte lyckats få ur hans kusin den ovanan... Han tror på försäljarna när de säger att det är ett bra erbjudande... :banghead:

NÄÄÄÄJJJJJ! Går den inte att laga!?

I min personliga erfarenhet så är vanliga utdragningar tämligen okomplicerade i jämförelse med att "fixa till". Det du har är väldigt onormalt (också baserat på en väldigt liten grupp människor jag vet, men det kanske finns någon buke tandläkare att fråga).

Jag började gråta av tacksamhet när jag kunde äta utan att det gjorde ont för första gången på 18 månader efter min sista utdragning (jag vägrade rotkanal).

Lider verkligen med dig! Jag visste knappt vart jag skulle ta vägen efter att den senaste tanden fick en rotinflammation (sov inte på tre dygn då inga smärtstillande hjälpte). Du måste ha så oerhört mycket mer ont och inte haft någon sömn på så länge att min hjärna inte fattar hur du fortfarande står upp :crazy: Jag hoppas på att det fixar till sig ordentligt nu och det väldigt snabbt! Helst igår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 147
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 019
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 165
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 182
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar