Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis till Jobbet och lingonen:cool: @tanten Mysigt med lingon och vad skont att jobbet ordnat sig.
Tack :)

Jag tycker det är ruskigt roligt att plocka när det är som det är nu. Stora maffiga bär i sådan mängd att knappt riset syns. Det är verkligen helt hysteriskt med bär i år.

Man fyller en hink på nolltid. Avkomman har sina 20 liter säkrade i frysen (för sina smoothies) och nu plockar jag åt exsvågern. Lovade leverera 20 liter imorgon em.

alla har vi olika sätt att roa oss på....;)

Rensar lingon och funderar på att ta ett glas vin.

Fick telefonsamtal nyss.
Ställe där jag var på intervju vid 10 ringde, och sa att de med vändande post fått OK från kommunen (som har veto beträffande lärare)och erbjöd mig jobb. Jag börjar 5 okt - tänkte vara ledig lite innan.

Grattis, du förtjänar ett glas vin eller två! Kos deg med ledigheten:)

Du borde inte ha ont så långt efter @ASKAPLASKA , har det torkat ut i alveolerna efteråt , alltså inte fått en ordentlig sårskorpa efter, så att käkbenet står blottat ? Det gör hemskt ont, eller att du fått ner skräp ner i extraktionshålet, du bör nog kontakta din tdl!
Har inte haft någon sårskorpa på hela tiden. Hålen ser fräscha ut och jag försöker hålla rent i dem för att slippa dålig andedräkt och rutten smak i munnen men det gör ju sinnessjukt jävla ont och värker i käkbenet ända upp i örat. Kommer absolut inte dra ut de andra två tänderna och nån tandställning blir det då inte tal om.
Har dragit ut två friska tänder och lidit helt i onödan för att inte tala om hur många tusenlappar jag lagt på denna smärta och sedan INGENTING.
Jo, jag fick talfel på kuppen och behöver förmodligen lägga ex-antal tusen på en logoped nu också.

Mvh
Mycket smärtpåverkad och otroligt bitter.

Vet inte vad det är med mig idag. Har typ blivit rebellisk (eller så borde jag bara flytta ut till skogen och undvika kontakt med människor ett tag).
Idag när jag gick över övergångsställe tutade en stressad kärring (typ blonderad 50-års åldern med fet stadsjeep och hermesarmand samt fönat askblont hår) på mig.
Istället för att snabbt springa över övergångsstället och ta hänsyn till hennes stressade viktiga liv stannade jag och gav henne ett tydligt långfinger :angel:

Nu lyssnar jag på Stevie Wonder och röker från köksfönstret :confused:

Vet inte vad det är med mig idag. Har typ blivit rebellisk (eller så borde jag bara flytta ut till skogen och undvika kontakt med människor ett tag).
Idag när jag gick över övergångsställe tutade en stressad kärring (typ blonderad 50-års åldern med fet stadsjeep och hermesarmand samt fönat askblont hår) på mig.
Istället för att snabbt springa över övergångsstället och ta hänsyn till hennes stressade viktiga liv stannade jag och gav henne ett tydligt långfinger :angel:

välkommen i gänget.
det är mycket roligare att vara satkärring :devil:

HAr vart ovanligt effektiv framför symaskinen. På typ 1 timme har jag klippt ut tyg å vadd till tre långa grytlappar samt tyg till 4 pärongrytlappar och sytt helt färdigt en lång grytlapp :confused::laugh: jag är nästan lite chockad. https://instagram.com/p/7n9pNUOzFX/

Nu är det dags att göra sej klar för natten.

Stugan är ledig om du behöver den (och städad numera! O_o) :up:

Sonen såg så go ut när han sov....så jag kröp ner till honom. Tänkte ligga här och mysa lite tills sambon slutar kvällsskiftet. Bäst att passa på....om några år slänger väl ungen ut mig genom fönstret om jag gör nått sånt här :(

Jag har precis inaktiverat min Facebook, och ska för första gången på flera år ta några dagar ledigt från det. Jag har redan lite ångest, och är kraftigt uttråkad. :o:o:o

Jag tänkte sparka igång den fram emot torsdag/fredag igen,får se om jag fixar det. :up:

Äntligen är resan bokad! Nu ska jag undvika resesajter till det är dags för skidsemester i vinter :p (Och kanske när jag vill titta på den 60-års-firande-resa som jag anser att min käre far ska bjuda mig och dottern på :angel: )
Insåg när resan var bokad att jag inte har ätit något sen jag åt lunch på jobbet vid 13.15. Är iofs inte hungrig så jag går och lägger mig istället.

Det där känner jag alltför väl igen, vet inte varför det är så svårt bara för att man är vuxen. Om det har något att göra med att man inte har tid på samma sätt längre eller vad det beror på?
Själv saknar jag sådana vänner jag hade när jag var tonåring. :(

Jag kommer lätt över och leker med MLP någon gång när jag är hemma :D:D:D

Hålen ser fräscha ut och jag försöker hålla rent i dem för att slippa dålig andedräkt och rutten smak i munnen

Du är väl inte där och petar? Det måste få bli en sårskorpa annars tar det mycket längre för det att läka. Den trillar ur när det klart.

Har du pratat med tandläkaren om att fortfarande gör ont så här långt efteråt? (mig röntgade de en gång extra för att kolla att det inte var något kvar av misstag när min svullnade upp igen 10 dagar efter utdragningen).

Pratat med verkstaden och nu ska deras akuttekniker titta på bilen och återkomma till mig vad det kan tänkas vara för fel och hur mycket det kan tänkas kosta att laga... :nailbiting: Jättekul när vi betalde servicen för 14 dagar sen på 7000 kr... :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 023
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
25
· Visningar
2 319
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 183
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar