Kolla om försäkringen täcker det! Motorfel eller elfel borde det ju vara. Min försäkring täckte sånt men beror på hur långt/hur gammal bilen är..Pratat med verkstaden och nu ska deras akuttekniker titta på bilen och återkomma till mig vad det kan tänkas vara för fel och hur mycket det kan tänkas kosta att laga... Jättekul när vi betalde servicen för 14 dagar sen på 7000 kr...
Jag hade mått liknande med min bil, visserligen hann det gå knappt 2 månader från stor servis till den pajade.. på väg hem från stallet, växlar ner till 4an för att göra en snabb omkörning och bilen bara hostar till och nästan dör, hackar å går som ett lass skit försöka svänga av och stannar bilen. Ringer pappa å är förtvivlad (han bor i Norge så det hjälpte ju inte mig..) han övertalar mig att försöka åka försiktigt hem de 10-12 km jag har. Tar mig hem med en bil som låter som jag kör i 30 på 5an, trots jag hade 2an max 3an i ibland. Fick lägga i ettan för att kunna svänga av i korsningar... instrumentpanel var som en julgran tror 4 lampor lyste. Visade sig vara en fördelardosa eller nått annat i motorn, som gjorde att den blev å gå på 3 cylindrar typ... som tur va tog försäkringen det mesta utom självrisk på 5000 kr bara nya delen skulle gå på 10 000... och tydligen hade bilen vart inne precis ett år innan för nästan samma fel, rasade turbo då kul att man köper sig en nyare bil från 2012 för att slippa sånt här