Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratat med verkstaden och nu ska deras akuttekniker titta på bilen och återkomma till mig vad det kan tänkas vara för fel och hur mycket det kan tänkas kosta att laga... :nailbiting: Jättekul när vi betalde servicen för 14 dagar sen på 7000 kr... :banghead:
Kolla om försäkringen täcker det! Motorfel eller elfel borde det ju vara. Min försäkring täckte sånt men beror på hur långt/hur gammal bilen är..

Jag hade mått liknande med min bil, visserligen hann det gå knappt 2 månader från stor servis till den pajade.. på väg hem från stallet, växlar ner till 4an för att göra en snabb omkörning och bilen bara hostar till och nästan dör, hackar å går som ett lass skit :arghh: försöka svänga av och stannar bilen. Ringer pappa å är förtvivlad (han bor i Norge så det hjälpte ju inte mig..) han övertalar mig att försöka åka försiktigt hem de 10-12 km jag har. Tar mig hem med en bil som låter som jag kör i 30 på 5an, trots jag hade 2an max 3an i ibland. Fick lägga i ettan för att kunna svänga av i korsningar... instrumentpanel var som en julgran tror 4 lampor lyste. Visade sig vara en fördelardosa eller nått annat i motorn, som gjorde att den blev å gå på 3 cylindrar typ... som tur va tog försäkringen det mesta utom självrisk på 5000 kr :( bara nya delen skulle gå på 10 000... och tydligen hade bilen vart inne precis ett år innan för nästan samma fel, rasade turbo då :meh: kul att man köper sig en nyare bil från 2012 för att slippa sånt här :yuck:

Kolla om försäkringen täcker det! Motorfel eller elfel borde det ju vara. Min försäkring täckte sånt men beror på hur långt/hur gammal bilen är..

Jag hade mått liknande med min bil, visserligen hann det gå knappt 2 månader från stor servis till den pajade.. på väg hem från stallet, växlar ner till 4an för att göra en snabb omkörning och bilen bara hostar till och nästan dör, hackar å går som ett lass skit :arghh: försöka svänga av och stannar bilen. Ringer pappa å är förtvivlad (han bor i Norge så det hjälpte ju inte mig..) han övertalar mig att försöka åka försiktigt hem de 10-12 km jag har. Tar mig hem med en bil som låter som jag kör i 30 på 5an, trots jag hade 2an max 3an i ibland. Fick lägga i ettan för att kunna svänga av i korsningar... instrumentpanel var som en julgran tror 4 lampor lyste. Visade sig vara en fördelardosa eller nått annat i motorn, som gjorde att den blev å gå på 3 cylindrar typ... som tur va tog försäkringen det mesta utom självrisk på 5000 kr :( bara nya delen skulle gå på 10 000... och tydligen hade bilen vart inne precis ett år innan för nästan samma fel, rasade turbo då :meh: kul att man köper sig en nyare bil från 2012 för att slippa sånt här :yuck:
Problemet är att bilen har dragit iväg i ålder... ;) Vi tog ut den ny -04 och har varit en underbar kompis alla dessa år, men garantier och annat börjar ta slut nu... :nailbiting: Bärgaren funderade på om det skulle kunna vara något med diselinsprutningen och då borde det kunna vara överkomligt, är det däremot styrdatorn, ja då är frågan om det verkligen är värt det... :arghh:

Problemet är att bilen har dragit iväg i ålder... ;) Vi tog ut den ny -04 och har varit en underbar kompis alla dessa år, men garantier och annat börjar ta slut nu... :nailbiting: Bärgaren funderade på om det skulle kunna vara något med diselinsprutningen och då borde det kunna vara överkomligt, är det däremot styrdatorn, ja då är frågan om det verkligen är värt det... :arghh:
Attans ja då är det kanske "billigare " att inte lösa ut den :down: kan lätt springa iväg :wtf:

Är trots denna tidiga morgontimme vaken. Helt ofrivilligt såklart. Dag 1 på grannens sk "totalrenovering av kök och badrum".
Citat: "vi hoppas att detta inte ska störa alltför mycket".
Tyvärr, det tåget har så att säga redan gått...

Dagen började bra, sen kom en oaviserad sändning som jag måste pussla in, och så hörde arbetscoachen av sig och frågade om jag hört nåt från AF. Tydligen så är min fortsatta praktik inte godkänd än... :banghead: Hoppas bara det här inte strular till det för framtiden! :meh:

Tvättat, diskat, lagt in rena mattor (som tvättades igår), gett katten mat, ätit min frukost, katten har fått tokspel med sin favvoleksak i mina nytvättade mattor :meh:, dricker lite extra kaffe och hatar FLUGOR :rage: = min morgon so far...

Dagen började bra, sen kom en oaviserad sändning som jag måste pussla in, och så hörde arbetscoachen av sig och frågade om jag hört nåt från AF. Tydligen så är min fortsatta praktik inte godkänd än... :banghead: Hoppas bara det här inte strular till det för framtiden! :meh:
Min erfarenhet av AF (från motsatta sidan - den som fixar praktiker) är att de har så infernaliskt mycket att göra att de inte hinner skriva sina papper och trycka på sina knappar på datorn.

Simma lugnt. det fixar sig!

Min erfarenhet av AF (från motsatta sidan - den som fixar praktiker) är att de har så infernaliskt mycket att göra att de inte hinner skriva sina papper och trycka på sina knappar på datorn.

Simma lugnt. det fixar sig!
Fast de behöver ju inte göra speciellt mkt. Vi har fixat alla papper redan, och det är ju förlängning av en befintlig praktik så allt som krävs är ett ok, typ.

Fast de behöver ju inte göra speciellt mkt. Vi har fixat alla papper redan, och det är ju förlängning av en befintlig praktik så allt som krävs är ett ok, typ.
Åter - min erfarenhet.

ibland uteblir beslut för att de missat att trycka på den där sista knappen.
Jag skulle skicka ett mail till handläggaren och fråga varför det dröjer.

Åter - min erfarenhet.

ibland uteblir beslut för att de missat att trycka på den där sista knappen.
Jag skulle skicka ett mail till handläggaren och fråga varför det dröjer.
Jo min arbetscoach mailade handläggaren idag, men hon har tidigare tagit 10 (!!!) dagar på sig att svara på mail så det är därför jag blir lite nervös.

Jo min arbetscoach mailade handläggaren idag, men hon har tidigare tagit 10 (!!!) dagar på sig att svara på mail så det är därför jag blir lite nervös.
Mmmmm... de brukar vara lite överhopade av jobb. Ibland behövs som sagt någon extra puff för att de ska slutföra något som kan ha hamnat lite vid sidan av.

Jag tror det blir OK!

Sitter i skolan och funderar på livets jävlighet...
Min nya telefon har krånglat sen jag köpte den nyligen så jag måste lämna in den i morgon.
I dag får jag tillbaka min bilen, den är inte helt återställd men efter kontakt med Konsumentombudsmannen och Konsumentverket så tar jag tillbaka den och härnäst väntar Arn.
Jag kommer köra ihjäl mig i pappas skitbil snart så det ska bli skönt att få hem den andra. Förhoppningsvis är den i alla fall körbar. Annars har jag ett delikat logistik problem framöver.

Mmmmm... de brukar vara lite överhopade av jobb. Ibland behövs som sagt någon extra puff för att de ska slutföra något som kan ha hamnat lite vid sidan av.

Jag tror det blir OK!
Jo jag tror väl också det, jag är bara rädd att det ska krävas merjobb för mig och att något händer med min sgi.

Grattis till jobbet, @tanten !

Jag fortsätter med mina försök att hosta upp lungorna. Experimentet med en lång hundpromenad häromdagen föll inte ut väl så nu ligger jag i sängen igen. På plussidan kom min mamma förbi precis med en pizza. Inget jag är särskilt förtjust i vanligtvis men den här var helt i min smak.

godispizza_zpsz3xxzumt.jpg

Har nu gått över till det riktigt tunga artilleriet och knarkar de smärtstillande tabletter jag fått för migränen. Det eller att jag skjuter mig själv.
Ger upp och åker akut till tandläkaren kl 13. Fan. Känner mig som ett jäkla rikspucko som utsatt mig för detta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 023
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
25
· Visningar
2 319
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 183
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar