Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
I min personliga erfarenhet så är vanliga utdragningar tämligen okomplicerade i jämförelse med att "fixa till". Det du har är väldigt onormalt (också baserat på en väldigt liten grupp människor jag vet, men det kanske finns någon buke tandläkare att fråga).

Jag började gråta av tacksamhet när jag kunde äta utan att det gjorde ont för första gången på 18 månader efter min sista utdragning (jag vägrade rotkanal).

Lider verkligen med dig! Jag visste knappt vart jag skulle ta vägen efter att den senaste tanden fick en rotinflammation (sov inte på tre dygn då inga smärtstillande hjälpte). Du måste ha så oerhört mycket mer ont och inte haft någon sömn på så länge att min hjärna inte fattar hur du fortfarande står upp :crazy: Jag hoppas på att det fixar till sig ordentligt nu och det väldigt snabbt! Helst igår.
Ja, man blir helt personlighetsförändrad av konstant öronbedövande smärta och ingen sömn, rätt skrämmande faktiskt.
Stort tack för att du delger dina erfarenheter, det känns märkligt nog skönt att veta att man inte är ensam.

Är nöjd med att jag hackat upp det som var kvar av bleksellerin och fryst in. Jag använder den rätt ofta men det går ju inte åt så mycket per gång så den hinner oftast bli dålig innan den är slut.

Det är enligt uppgift utsatt bänkar till 200 personer på torget. Tror därför det är bäst att vi tar med oss varsin egen stol. Dessutom får vi ju ryggstöd då :D

Klar hos tandis och sitter och dreglar på jobbet.
Tandläkaren sa att "sånt här kan ingen människa klara av". Det var som @Inglorion sa ingen sårskorpa utan öppet rätt ner i tandbenet.
Har nu fyllt igen hålen med kortison och bedövningssalva och nån tuss som ska sitta till fredag. Hela käken och kinden är bortbedövade, känslan att vara smärtfri är euforisk!
Efter fredag ska ingen människa någonsin får röra vid mina tänder igen.
Är det sån där dry socket? Jag vet inte vad det heter på svenska. Du hade nog bara otur. :(
Efter en av mina utdragningar lossnade blodskorpan/klumpen och man kunde se käkbenet (antar det var det, var något vitt benaktigt där inne) men jag behövde inte gå tillbaks till tdl som tur var. Hade väldigt ont men Citodon hjälpte.

Jävla gravidhormoner :cry: :love:

Jag har precis öppnat upp ett paket som landade här hemma hos mig idag och nu känner jag mig omgiven av fina fina människor trots att dom inte ens är här.
Bukefolket är underbara och jag tackar @cirkus @quarter4ever och @Paddington så hemskt mycket för presenterna :love:
Lilltjejen kommer vara stiligast i stan :heart

Nu ska jag försöka sluta lipa, tänk er för innan ni skickar såna saker till någon höggravid i framtiden va :mad: Hormonerna löper bananas av alla fina människors handlingar :p :heart

AQFAAAACNNJodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ0MjMzNjExMTM4M181NWY4NGQ3ZjJhNmIyMjg3ZTgxZTU2YzYuanBn

AQFAAAACv_JodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ0MjMzNjA5Njg2OV81NWY4NGQ3MWUwODdjMzY4MzgxMjMyNmMuanBn

Jävla gravidhormoner :cry: :love:

Jag har precis öppnat upp ett paket som landade här hemma hos mig idag och nu känner jag mig omgiven av fina fina människor trots att dom inte ens är här.
Bukefolket är underbara och jag tackar @cirkus @quarter4ever och @Paddington så hemskt mycket för presenterna :love:
Lilltjejen kommer vara stiligast i stan :heart

Nu ska jag försöka sluta lipa, tänk er för innan ni skickar såna saker till någon höggravid i framtiden va :mad: Hormonerna löper bananas av alla fina människors handlingar :p :heart

AQFAAAACNNJodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ0MjMzNjExMTM4M181NWY4NGQ3ZjJhNmIyMjg3ZTgxZTU2YzYuanBn

AQFAAAACv_JodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ0MjMzNjA5Njg2OV81NWY4NGQ3MWUwODdjMzY4MzgxMjMyNmMuanBn

Fast du råkade ju fylla år :love:

Hipp Hipp Hurra! för dig i efterskott - men vi var faktiskt ett helt hyde som skålade för dig i lördags -f örutom de snygga på bilden som var med :laugh: så var @Lobelia , @LenaH och @Mammas här och skålade en särskild skål för att du bytte förstasiffra

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 147
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 019
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 165
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 182
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar