Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är skitkul! Men svårt. Tänk dig att framföra något som är stort och tyngre än en bil, medsamma precision som när du använder en symaskin.
Någon gång... kanske jag också kan prova! Men man måste ha truckkort, va?

Jag har föreslagit flera gånger på mitt nuvarande jobb att vi ska ha kick off på ett ställe där man får prova olika sorters stora maskiner, men icke. Bara jag som vill. Men snart ska jag byta arbete, så... :up:

@RedHyuuga: Vilken fin sandlådenivå på kollegan :meh: plus att även om han skiter i att det kan bli ett byte av chaufför som det blev nu så framstår ju dessutom hela bolaget som enormt oseriöst. Upprepat dåligt beteende av individuell personal är verkligen inte bra för ett företags rykte även om majoriteten sköter sig.

@RedHyuuga: Vilken fin sandlådenivå på kollegan :meh: plus att även om han skiter i att det kan bli ett byte av chaufför som det blev nu så framstår ju dessutom hela bolaget som enormt oseriöst. Upprepat dåligt beteende av individuell personal är verkligen inte bra för ett företags rykte även om majoriteten sköter sig.
Verkligen inte och vi är nu 3 chaufförer som klagat på den här personens sandlådenivå, 3 olika individer kan inte ha fel. Får se vad som händer nu, jag kommer troligen säga som de andra 2 chaufförerna att jag inte vill köra den körningen pga den där personen med sandlådenivån. :banghead:

Någon gång... kanske jag också kan prova! Men man måste ha truckkort, va?

Jag har föreslagit flera gånger på mitt nuvarande jobb att vi ska ha kick off på ett ställe där man får prova olika sorters stora maskiner, men icke. Bara jag som vill. Men snart ska jag byta arbete, så... :up:
Truckkort är att föredra ja. Men så finns det ju ställen (som ute hos oss :D) där du helt klart skulle kunna testa lite ändå, för där finns det ingen som ser :D

Jag var på föredrag anordnat av vår finansrådgivare nu ikväll. Först en del om fonder och grejjor (jag doodlade en hel del :angel:). Sen i pausen serverades det wrap och dryck. Jag råkade dricka en hel cider. Har inte druckit alkohol på typ 6 veckor :angel: andra delen av föredraget som handlade om familjejuridikekonomi var betydligt roligare! :D

Vad är det egentligen? När jag sökte på google får jag bara upp massa recept... :banghead: börjar misstänka att det är något med hur man tillagar det? :cautious:
Långkok. En köttbit i gryta. Blir så mört att det faller isär. mycket smak.
Vi brukar äta det i pitabröd med olika grönsaker, fetaost och någon god sås, typ vitlöksdressing eller Bbq-sås :d

Eldar i kakelugnen, käkar räkor och dricker chablis hos stylistgrannen. Jag gör tydligen allt för att slippa röja bland höst/vintergarderoben.
Utökade den till och med idag och köpte ett gigantiskt fårskinn som jag tänker sy en galen cape av. Kaos alltså

Blev uppringd av nån Cafésnubbe idag som ville att jag skulle komma på anställningsintervju ev redan i morgon. Lät som ett mycket spännande jobb (har inte sökt det, det var en rekommendation från AF) med en rörelse som skulle utöka med saluhall.
Tyvärr misstänker jag att det är ett sånt där "egentligen har vi inga pengar så vi vill ha en bidragsjobbare" och de har ju aldrig råd att anställa sen när bidraget går ut. har gjort den tabben med sådana arbetsgivare 3 ggr och det enda man lyckas med är att göra av med stämpeldagar och sen stå utan jobb.
Hoppas jag har fel :)

Vad är det egentligen? När jag sökte på google får jag bara upp massa recept... :banghead: börjar misstänka att det är något med hur man tillagar det? :cautious:

Det är långsamt tillagat kött med en rätt söt och chilistark marinad. Mitt favoritrecept:

Mörk öl typ ale
BBQ-sås (jag kör helst Jack Daniels Smokey)
Heinz Hot chilisås
Hela tomater på burk
Chipotle (pasta eller torkad)
Balsamvinäger (MKT viktigt!)
Vitlök
Röd eller gul lök
Bongs kalvfond
Chipotle (jag använder både pasta och flakes)
Lite rybsolja

Jag gör oftast på nötkött: Fransyska, högrev eller ytterlår. Jag blandar allt i en gryta som får stå i ugnen tills köttet faller isär (man ska kunna dra, pull, isär det med ett par gafflar). Jag tar upp köttet och kokar ihop "såsen" till lagom konsistens och blandar sedan i det dragna köttet. Supergott och perfekt att dela upp till matlådor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 039
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 647
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar