Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kl 8 är min absoluta gräns (om jag inte har särbon bredvid mig, då kan jag dra mig längre) sedan blir jag rastlös.
När jag var yngre var jag morgonpigg så det skrek om det, men nu på äldre dar kan jag gå och lägga mig sent och sova sent, eller gå å lägga mig sent och gå upp tidigt. Typ som i helgen lägga sig 2:30 och gå upp 8, å så bakis på det fast ändå pigg. :up:

Det där pullad kossa lär jag prova nån dag, inte tagit mig för att göra det än. För övrigt borde jag ta och äta nått, inne i nån konstig period där jag inte är hungrig O_o

Det där pullad kossa lär jag prova nån dag, inte tagit mig för att göra det än. För övrigt borde jag ta och äta nått, inne i nån konstig period där jag inte är hungrig O_o
Pullad gris på Karré är också svingott. och Billigt!!!
Själv är jag livrädd för fett i kött men det försvinner märkligt nog och gör bara köttet galet saftigt och gott!

Har dock aldrig provat att pulla en höna. Kanske dags att testa?

Pullad gris på Karré är också svingott. och Billigt!!!
Själv är jag livrädd för fett i kött men det försvinner märkligt nog och gör bara köttet galet saftigt och gott!

Har dock aldrig provat att pulla en höna. Kanske dags att testa?
Jag äter inte karré i vanliga fall så får nog bli nöt tror jag :p

Va fan....vi snackar mat här!!!!
Vad är det för fel på dig?:eek:
( så menade iiiiiiinte vi ;))
Jag vet att jag har snuskig fantasi.... :o
Räcker att någon säger "vad hård den blev" så går tankarna igång. :grin:
Dels är jag nog lite påverkad av jobbet där jargongen är lite snuskig i det mansdominerade yrket jag befinner mig i.

Slänger in mitt recept också, så ser du att det går att göra på massa olika sätt, @RedHyuuga :)

Strimlad/tärnad bacon
1/2 Gul lök/schalottenlök
3-5 klyftor vitlök
1 chili
1 kg högrev (jag brukar dela den i större bitar bara för att den blir lättare att hantera)
Paprikakrydda
Cayennepeppar
Chipotlekrydda
Chilipulver
2 msk tomatpuré
2 msk vetemjöl
Vatten
1 liten skvätt viltfond
1 lite större skvätt kalvfond

Bryn baconet på rätt låg värme så fettet smälter, sen fräser du lök, vitlök, chili och kött i det fettet. Krydda efter tycke och smak! I med tomatpuré och mjöl, rör om ordentligt och slå på vatten så det täcker köttet. I med fonden och låt puttra i en evighet ;)

Slänger in mitt recept också, så ser du att det går att göra på massa olika sätt, @RedHyuuga :)

Strimlad/tärnad bacon
3-5 klyftor vitlök
1 chili
1 kg högrev (jag brukar dela den i större bitar bara för att den blir lättare att hantera)
Paprikakrydda
Cayennepeppar
Chipotlekrydda
Chilipulver
2 msk tomatpuré
2 msk vetemjöl
Vatten
1 liten skvätt viltfond

Bryn baconet på rätt låg värme så fettet smälter, sen fräser du lök, vitlök, chili och kött i det fettet. Krydda efter tycke och smak! I med tomatpuré och mjöl, rör om ordentligt och slå på vatten så det täcker köttet. I med fonden och låt puttra i en evighet ;)
Ååååh va hungrig jag blev nu, och jag ska gå å lägga mig. :mad:

Nä, får nog ta och prova dessa recept, låter onekligen gott. Hur länge är en "evighet"? ;)

Strimlad/tärnad bacon
3-5 klyftor vitlök
1 chili
Paprikakrydda
Cayennepeppar
Chipotlekrydda
Chilipulver
2 msk tomatpuré
2 msk vetemjöl
Vatten
1 liten skvätt viltfond

Akta så @RedHyuuga inte går igång på det där nu :cautious:

Ååååh va hungrig jag blev nu, och jag ska gå å lägga mig. :mad:

Nä, får nog ta och prova dessa recept, låter onekligen gott. Hur länge är en "evighet"? ;)
Tills det är klart :D nä men en 3-4 timmar iaf, det beror på hur mycket kött du har också. Men precis som i Athena_arabians recept så ska du kunna dra isär köttet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 039
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 643
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar