Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja familjen bor ju i stora Smedjebacken så är ju i närområdena, Ludvika (Grängesberg är ett litet nej jag vill inte bo där!), mot Borlänge och möjligen mot Vansbro-hållet. Falun är jag inte heller så förtjust i faktiskt :p Malung är fint men för långt åt skogen, och så finns det såklart flera andra hålor som är åt skogen för "långt från samhället" :p

:crazy:

Min inställning är att söder om Borlänge på 50:an är det bara att gasa tills man kommer till E4:an :D :p

Trakten KRING Falun är fin (partisk? neeh) samt området runt Siljan. Mockfjärd odyl är samma som 50:an, gasa tills du kommer till något annat.

Malung....rys!
Stendött samhälle. Och dt går bara utför.
Gick gymnasiet där då det ändå var ok och får ändå ångest av det stället. Vansbro är också rätt dött men bättre.
Men det är oändligt mycket finare natur och samhällen runt siljan/orsasjön
Ja Malung är fint men dött, bodde där i 2 år när jag utbildade mig till skinnsömmerska :)

:crazy:

Min inställning är att söder om Borlänge på 50:an är det bara att gasa tills man kommer till E4:an :D :p

Trakten KRING Falun är fin (partisk? neeh) samt området runt Siljan. Mockfjärd odyl är samma som 50:an, gasa tills du kommer till något annat.
Hahahaha själv är jag ju rumpmas, så jag tycker ju områdena söder om Borlänge har sin charm, utom Grängesberg :p Och ja, jag håller helt med om Mockfjärd!

Finns ju massor!!!!!
Sitter ofta och porrsurfar allt från ruckel till drömkåkar där.
Det är väl inte långt ut i skogen. Bara 10 min till Mora.
Haha nja, dom som fanns nu var inte mycket att hänga i julgranen :p Inte utseendemässigt iaf på visningsbilden :angel: Lat och orkade inte klicka in mig :p Hade så "höga krav" så fick bara upp 9 alternativ :p Mitt kriterium var minst 4 rum :rofl:

Surgubben fick ge sig. Nu brinner det riktigt rejält.
(halleluja för lite diesel.... :angel: )
Och jag har testat kombon lingonrensning och vin. Kan rekommenderas!

Ha! Jag trodde att var familj var de enda som startar brasor med diesel. :)

Gjorde en Polled pork i lördags efter recept från "Halv åtta hos mig" och det blev överraskande gott. Och mycket. Tog en karré på 1,3 kg så vi har ätit det i 3 dagar :d

Pullad gris på Karré är också svingott. och Billigt!!!
Själv är jag livrädd för fett i kött men det försvinner märkligt nog och gör bara köttet galet saftigt och gott!

Har dock aldrig provat att pulla en höna. Kanske dags att testa?

Jag som bott i "Pulled Pork eller Pulled Beef's vagga" ... det vill saga i Syd ostra USA dar det ar en gammal stapel vara, kan tipsa om att istallet for kareen ar det godare om man tar den mycket billigare, men smakrikare, bringan.:d

Sedan kan jag inte ens tanka mig att ata Pulled nagonting (pulled kyckling ar riktigt gott!) med potatis, ris eller sa ... Har i USA ats det som hamburgare, ganska kladdigt men gudabenadat gott.:love:
I pita brod gillar jag ocksa ... eller med gronsaker om man lagger det pa tallrik.

Klockan är inte ens 13 här än, men har lyckats ha en massiv ångest attack redan. Gömde mig på toan tills jag slutade gråta i alla fall. Kuljul när hjärnan är helt slut av stress och sömn inte hjälper :(

Att vara hemma gjorde bara allt 10 gånger värre. Dvs jag var faktist ok innan jag kom hem, efter hemkomst har jag haft konstanta ångestattacker och har spenderat nästan varje dag med att försöka att inte gråta hysteriskt.

I min enfald trodde jag ju att ens make liksom skulle bry sig om att reducera stress för sin fru för att få henne att må ok. Men det är tydligen helt tvärtom.

Klockan är inte ens 13 här än, men har lyckats ha en massiv ångest attack redan. Gömde mig på toan tills jag slutade gråta i alla fall. Kuljul när hjärnan är helt slut av stress och sömn inte hjälper :(

Att vara hemma gjorde bara allt 10 gånger värre. Dvs jag var faktist ok innan jag kom hem, efter hemkomst har jag haft konstanta ångestattacker och har spenderat nästan varje dag med att försöka att inte gråta hysteriskt.

I min enfald trodde jag ju att ens make liksom skulle bry sig om att reducera stress för sin fru för att få henne att må ok. Men det är tydligen helt tvärtom.
@Magiana har bra andningstips vid ångest!
Kram på dig, ångest är nog det vidrigaste man kan råka ut för:wtf:

Förresten så verkar folk gilla mitt blogginlägg från igår :up: om nån som inte är vän med mig på fb vill läsa så finns länken i min bio här/på insta eller googla mitt nick så borde ni hitta bloggen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 038
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 638
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV