Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kram!Klockan är inte ens 13 här än, men har lyckats ha en massiv ångest attack redan. Gömde mig på toan tills jag slutade gråta i alla fall. Kuljul när hjärnan är helt slut av stress och sömn inte hjälper
Att vara hemma gjorde bara allt 10 gånger värre. Dvs jag var faktist ok innan jag kom hem, efter hemkomst har jag haft konstanta ångestattacker och har spenderat nästan varje dag med att försöka att inte gråta hysteriskt.
I min enfald trodde jag ju att ens make liksom skulle bry sig om att reducera stress för sin fru för att få henne att må ok. Men det är tydligen helt tvärtom.
Kram!
Men jag hänger inte riktigt med Är du inte typ i Singapore nu? Är Singapore hemma för dig? Var inte det England? Vart var du när du mådde bättre?
@Magiana har bra andningstips vid ångest!
Kram på dig, ångest är nog det vidrigaste man kan råka ut för
Känner igen känslan, iofs "bara" examensarbetet, men det tog 4!! år att färdigställaJag är i Singapore nu. Sverige är hemma. Jag gick från väldigt mycket stress och press (som jag klarade av och jobbet flöt på bra) till att komma hem där maken har gjort knappt ingenting sen jag åkte och han hivade över precis allt på mig. Istället för att kunna ta det lite lugnt hemma blev det liksom en massa extra stress och press och det blev för mycket, så har spenderat hela min semester, där jag borde ha koncentrerat mig på att skriva min rapport så att jag får fortsätta doktoranden, på att ha ångest attackerar nästan varje dag och lyckas med precis ingenting när det kom till jobb. Det hade ju varit skönt att kunna ta det lite lugnt hemma i alla fall, men mest var det liksom stress från alla håll och kanter.
Standard från alla är "han har det inte så lätt som är hemma själv hela tiden". Förstår inte varför det är ok för en karl att göra ingenting och lämpa över precis allt ansvar på sin fru, när hon redan har en massa stress och liksom sköter precis allt själv i ett annat land redan (och jag har redan hand om räkningar osv i Sverige också, för det klarar han inte av). Så han har det svårt, och jag har det lätt per automatik för att jag är tjej och jobbar utomlands känns det som.
Självklart vet jag att det inte är så lätt för honom, men det är inte precis som att jag begär underverk av honom. Hade han lagt ner en timme kvällstid i veckan på någonting som han lovat att göra (och sagt att han gjort!) hade det här aldrig hänt.
Dvs, jag har mått bra i alla länder jag varit i sen i Januari (har pga jobb flyttat vördigt mycket, vilket är stressande i sig). Men i Sverige mår jag pest och pin till nivån att chansen är oerhört hög att jag vägrar komma hem igen tills doktoranden är över.
Men oj!!!Jag är i Singapore nu. Sverige är hemma. Jag gick från väldigt mycket stress och press (som jag klarade av och jobbet flöt på bra) till att komma hem där maken har gjort knappt ingenting sen jag åkte och han hivade över precis allt på mig. Istället för att kunna ta det lite lugnt hemma blev det liksom en massa extra stress och press och det blev för mycket, så har spenderat hela min semester, där jag borde ha koncentrerat mig på att skriva min rapport så att jag får fortsätta doktoranden, på att ha ångest attackerar nästan varje dag och lyckas med precis ingenting när det kom till jobb. Det hade ju varit skönt att kunna ta det lite lugnt hemma i alla fall, men mest var det liksom stress från alla håll och kanter.
Standard från alla är "han har det inte så lätt som är hemma själv hela tiden". Förstår inte varför det är ok för en karl att göra ingenting och lämpa över precis allt ansvar på sin fru, när hon redan har en massa stress och liksom sköter precis allt själv i ett annat land redan (och jag har redan hand om räkningar osv i Sverige också, för det klarar han inte av). Så han har det svårt, och jag har det lätt per automatik för att jag är tjej och jobbar utomlands känns det som.
Självklart vet jag att det inte är så lätt för honom, men det är inte precis som att jag begär underverk av honom. Hade han lagt ner en timme kvällstid i veckan på någonting som han lovat att göra (och sagt att han gjort!) hade det här aldrig hänt.
Dvs, jag har mått bra i alla länder jag varit i sen i Januari (har pga jobb flyttat vördigt mycket, vilket är stressande i sig). Men i Sverige mår jag pest och pin till nivån att chansen är oerhört hög att jag vägrar komma hem igen tills doktoranden är över.
Haha jodå sist jag kollade var jag så mycket kvinna man kan bli rumpmas är ju bara ett talesätt, rumpkulla är inte lika smidigt att säga (rumpmas=dom som bor i södra Dalarna)Hoppsan
Jag var tvärsäker på att du var kvinna.
Haha jodå sist jag kollade var jag så mycket kvinna man kan bli rumpmas är ju bara ett talesätt, rumpkulla är inte lika smidigt att säga (rumpmas=dom som bor i södra Dalarna)
Hahaha ja försöka går ju tänk på alla stackare som inte ens klarar av ett vanligt hen, dom kommer ju sätta kaffekasken i vrångstrupenVi kanske får införa rumphen
Klockan är inte ens 13 här än, men har lyckats ha en massiv ångest attack redan. Gömde mig på toan tills jag slutade gråta i alla fall. Kuljul när hjärnan är helt slut av stress och sömn inte hjälper
Att vara hemma gjorde bara allt 10 gånger värre. Dvs jag var faktist ok innan jag kom hem, efter hemkomst har jag haft konstanta ångestattacker och har spenderat nästan varje dag med att försöka att inte gråta hysteriskt.
I min enfald trodde jag ju att ens make liksom skulle bry sig om att reducera stress för sin fru för att få henne att må ok. Men det är tydligen helt tvärtom.
rumphen-stumphenVi kanske får införa rumphen
Tack! Jag är så fruktansvärt less på den människosyn och brist på empati jag ser runt mig. Här om dagen fick jag frågan från en jag tagit bort som vän på fb (för flera månader sen) om varför jag gjort det. Har inte svarat än för de enda svar jag kan komma på är att det är för att hon är ignorant, oempatisk, rasistisk och lågbegåvad. Men jag är för väluppfostrad för att säga något sånt rakt ut...@Ninnurur: Det var väldigt bra och intressant
Jag drog ut en visdomstand före påsk. Det blödde ymnigt i några timmar men jag kunde äta igen så snart det slutat blöda och jag tog smärtstillande. Var avrådd från fysisk aktivitet i några dagar så att såret skulle hinna dra ihop sig, men jag minns att jag var förvånad över hur snabbt det gick!Eftersvettas. Var tvungen att ta en extra lång löparrunda idag eftersom jag knappast kommer springa obehindrat med två blödande hål i munnen ikväll
Nån som vet när man är som folk igen efter att ha dragit ut två tänder?
Tack! Jag är så fruktansvärt less på den människosyn och brist på empati jag ser runt mig. Här om dagen fick jag frågan från en jag tagit bort som vän på fb (för flera månader sen) om varför jag gjort det. Har inte svarat än för de enda svar jag kan komma på är att det är för att hon är ignorant, oempatisk, rasistisk och lågbegåvad. Men jag är för väluppfostrad för att säga något sånt rakt ut...
Nej jag vet ju att det inte skulle bli bättre, så jag försöker ignorera. Men det gnager i mig ändå. Här om dagen hävdade hon tex att i och med att vi tar emot flyktingar så kommer det också komma IS-soldater som infiltrerar landet och så kommer ISIS att ta över hela världen Jag blir så trött!! Och vi har typ ~50 gemensamma vänner så jag ser ju mycket av idiotin hon spriderMan behöver inte ta alla fighter och skulle det verkligen kännas bättre för dig om du sa det? Jag tror inte det
Att vara väluppfostrad och artig tycker jag inte det är något fel med, världen skulle faktiskt vara trevligare om fler var det.
Men varför dansa runt en Dalek? Jag fattar ingenting?
För mycket Magic mushrooms i maten ?!?!